اخبار داغ

گزارشی از تعویق چندین ماهه جشنواره مطبوعات مازندران؛

سکانس آخر جشنواره هشتم با چاشنی حواشی

سکانس آخر جشنواره هشتم با چاشنی حواشی
ابهامات چرایی تعویق چندماهه زمان برگزاری جشنواره مطبوعات مازندران و مراسم اختتامیه آن، ذهن اهالی رسانه را به خود مشغول کرده است. از نحوه دعوت محدود از برگزیدگان گرفته تا تمدیدهای چندین و چندباره زمان برگزاری، سوالاتی است که در این گزارش به آن پاسخ داده شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، اعلام برگزاری مراسم اختتامیه هشتین جشنواره مطبوعات رسانه‌های مازندران در 13 خردادماه از سوی مدیرکل ارشاد و سرپرست خانه مطبوعات استان همراه با حواشی فراوانی بوده است.

حواشی و ابهامات فراوانی در میان اصحاب رسانه در خصوص چرایی تعویق چند ماهه زمان برگزاری جشنواره و در ادامه چندین ماهه مراسم اختتامیه گرفته تا به نحوه برگزاری دعوت محدود از برگزیدگان، عدم حضور استاندار و مسئولان کشوری و همچنین تمدیدهای چندین و چندباره زمان برگزاری، به وجود آمده که این رسانه بر آن شده تا در گفت‌وگو با مسئولان مربوطه به این سوالات بپردازد.

پاسخ مدیرعامل خانه مطبوعات به علت تعویق‌های چندباره مراسم اختتامیه

سینا قربانی مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در توضیح سوالات، گفت: بنا بود تا مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره مطبوعات مازندران در بهمن ماه سال گذشته برگزار شود که در ادامه کار به اتفاقات این ماه برخوردیم و با اتخاذ تصمیمی، مهلت ارسال به جشنواره را تمدید کردیم.

وی افزود: لذا بعد از اینکه تمدید کردیم، در گام بعدی به کرونا برخوردیم و مجددا زمان برگزاری مراسم اختتامیه به ناچار با تعویق همراه شد.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های مازندران خاطرنشان کرد: البته در خصوص تعویق مراسم یک نوبت( بهمن ماه) تمدید از سوی زارع مدیرکل ارشاد استان صورت گرفت و یک نوبت دیگر  از سوی بنده صورت گرفت.

این مسئول ادامه داد: تمدید نوبت اول موجب شد تا ما به کرونا برخورد کنیم و محدودیت این دوران و رعایت پروتکل‌های اعلام شده منجر شد تا زمان برگزاری اختتامیه به تعویق بیفتد.

محدودیت‌های کرونا و ناتمام ماندن داوری آثار دو عامل اصلی تعویق چند ماهه

قربانی بیان کرد: موضوعات مطروحه بالا یک بخش از موضوع است اما بخش دیگر موضوع آن به موضوع داوری بر می‌گردد که باید بگوییم 60 درصد از آثار داوری شده ما از سوی وزارت ارشاد تا بهمن ماه به دست ما رسید و مابقی آثار داوری شده به دست ما نرسید، حالا به هر دلیلی که داورهای مطرح کشوری ما آن را به تعویق انداختند که بخش زیادی به ایام کرونا بر می‌گردد.

وی اضافه کرد: لذا بحث داوری ما یک اندازه‌ای به طول انجامید تا به صورت کامل به اتمام برسد و این امر هم در چنین جشنواره‌هایی و با توجه به ایام کرونا طبیعی است اما در حین اینکه بنا بود 40 درصد مابقی داوری آثار برای ما ارسال شود، تا در پایان بهمن ماه مراسم اختتامیه را برگزار کنیم در اوایل اسفندماه به کرونا و محدودیت‌های پیش روی آن برخورد کردیم.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های مازندران عنوان کرد: در پی شروع کرونا، داوران ما هم کمتر به دفاتر کار مراجعه کردند و آن‌ها باید در مراکز کاری خود اقدام به داوری آثار می‌کردند، لذا محدودیت‌ها موجب شد تا با به طول انجامیدن داوری‌ها، مراسم اختتامیه به تعویق بیفتد.

            

تمام تلاش‌مان برگزاری مراسمی در شأن رسانه‌ها است

این مسئول اعلام کرد: ما تمام تلاش خود را کردیم تا شأن اصحاب رسانه کاملا حفظ شود و جشنواره خوبی را بتوانیم برگزار کنیم و در حالیکه می‌توانستیم همچون سایر استان‌های کشور، برگزیدگان را به صورت مجازی اعلام کنیم اما تلاشمان بر این بود تا از برگزیدگان طی مراسمی، تجلیل به عمل بیاوریم.

قربانی متذکر شد: ما می‌توانستیم همین نفرات اولی که بنا است از آن‌ها در 13 خردادماه با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران تجلیل به عمل آوریم، را دعوت نکنیم و مراسم را به صورت مجازی برگزار و تندیس و جایزه نقدی آن‌ها را در اداره کل ارشاد به آن‌ها تقدیم کنیم.

وی تصریح کرد: ما برای حفظ جایگاه و شأن خبرنگاران متاسفانه همچنان با محدودیت‌هایی در برگزاری مراسم مواجه هستیم اما با نظر مدیرکل ارشاد مازندران، تصمیم بر آن شد تا نفرات برگزیده را به مراسم اختامییه و تا این لحظه با الویت نفرات اول دعوت کنند و در یک مراسمی، جوایز را به آن‌ها تقدیم کنیم.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های مازندران تاکید کرد: باید بگویم این تعویق‌ها به دلیل محدودیت‌های دوران کرونا بوده و قصور و کم کاری ما نبوده است و ما ناچار به رعایت پروتکل‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت بودیم.

من از علت عدم حضور استاندار بی خبرم

این مسئول در خصوص چرایی عدم حضور شخص استاندار در مراسم اختتامیه گفت: من از علت عدم حضور حسین زادگان بی خبرم و این پرسش را باید از مدیرکل ارشاد استان جویا شوید.

قربانی در خصوص تقاضای رسانه‌ها برای حضور تمامی نفرات برگزیده در مراسم اختتامیه جشنواره مطبوعات پاسخ داد: اگر بنا باشد نفرات اول تا سوم 13 محور جشنواره در این مراسم حضور پیدا کنند، عدد قابل توجهی می‌شود که با پروتکل‌های بهداشتی منافات دارد و رایزنی‌ها برای حضور تمامی نفرات در حال انجام است.

وی یادآور شد: پروتکل‌هایی که از سوی وزارت ارشاد و وزارت بهداشت به ما اعلام شد این محدودیت‌ها را برای ما ایجاد کرد اما یک بخش دیگری وجود دارد که عده‌ای معتقدند چرا در بهمن ماه و پیش از محدودیت‌های کرونایی، اقدام به برگزاری مراسم اختتامیه نکردیم که در آن زمان با توجه به شهادت سرار سلیمانی، معاونت مطبوعاتی پیشنهاد افزودن بخش دیگری با محوریت سردار سلیمانی را به ما داد و ما در این راستا تصمیم به تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره شدیم.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های مازندران افزود: اما نقدها در خصوص این موضوع آن است که در بهمن ماه و پس از شهادت سردار سلیمانی، بعد از ارسال آثار چرا مراسم اختتامیه برگزار نشد و در پاسخ به این بحث باید بگوییم که نیت ما برگزاری مراسم در اسفندماه بود اما با توجه به عدم داوری 40 درصد از آثار باقیمانده از سوی داوران، کار به تعویق افتاد و در ادامه با شیوع کرونا، کار تا به اینجا به طول انجامید.

کسب رتبه خبرنگاران کیفی مازندران در جشنواره هشتم

این مسئول اظهار کرد: با توجه به اعلام نهایی تیم داوری، اسامی حاکی از آن است که خبرنگاران خوب و کیفی مازندران موفق به کسب رتبه در این جشنواره شدند.

قربانی خاطرنشان کرد: در دوران مسئولیت بنده به کرونا برخورد کردیم و محدودیت‌ها موجب شد تا آنگونه که باید نتوانیم جشنواره را به نحو شایسته برگزار کنیم.

وی اعلام کرد: ما هیچ کجا اعلام نکردیم که داوری پیش از این انجام شده و برخی حواشی مبنی بر انجام داوری و به طول کشیدن مراسم اختتامیه، باید بگوییم که حواشی جشنواره‌ها شیرنی چنین مراسمی است و در تمامی جشنواره‌ها وجود دارد.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های مازندران در پاسخ به این سوال که اعلام برگزاری مراسم اختتامیه در پایان اردیبهشت و متعاقب آن تعویق زمان برگزاری مراسم به 13 خرداد، گمانه‌زنی‌ها را به سمت استفاده از این ظرفیت برای تبلیغات نامزدها در آستانه برگزاری خانه مطبوعات را بیشتر کرده است؛ گفت: بنده دبیر جشنواره هستم و صرفا مجری سیاست‌های اعلامی از سوی رئیس جشنواره هستم.

امکان رتبه‌های تکراری و سکوهای خالی در جشنواره هشتم وجود دارد

این مسئول در پاسخ به این سوال که آیا در اسامی نهایی  جشنواره هشتم آیا همچون دوره قبل، شاهد اسامی تکراری در لیست برگزیدگان و همچنین سکوهای خالی از اسامی در رتبه‌های سه گانه خواهیم بود یا خیر، اعلام کرد: بله ممکن است در جشنواره امسال نیز، سکوهای خالی داشته باشیم و در مورد اسامی که موفق به کسب دو رتبه برگزیده شده باشند نیز باید بگویم که کسی که شایستگی کسب رتبه را داشته باشد، در لیست داوران قرار می‌گیرد.

قربانی در پاسخ به این سوال که چرا مراسم اختتامیه برخی جشنواره‌ها نظیر جشنواره گره با حضور تمامی منتخبان در دست برگزاری قرار دارد اما جشنواره هشتم تا به این لحظه تنها محدود به نفرات اول است؛ گفت: جشنواره مطبوعات مازندران وابسته به اداره ارشاد است و برای ما تصمیم می‌گیرد و جشنواره‌های مشابه را باید دید وابسته به کدام ارگان و با چه پروتکل‌هایی است.

وی تصریح کرد: هیچ فشار و سفارشی از سوی فرد یا نهادی در خصوص قرارگرفتن فرد یا رسانه‌ای خاص در میان اسامی برگزیدگان جشنواره هشتم وجود نداشته است و این جشنواره در صحت و سلامت کامل برگزار شده است.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های مازندران در پایان اذعان کرد: اطلاع رسانی به نفرات برگزیده از روز شنبه 10 خرداد ماه به نفرات برگزیده از سوی معاونت فرهنگی اداره کل ارشاد مازندران آغاز می‌شود.
        

زارع: در حال رایزنی برای حضور استاندار در مراسم اختتامیه هستیم

عباس زارع مدیرکل ارشاد مازندران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در پاسخ به این سوال که چرا بنا بر آخرین اخبار منتشر شده در رسانه‌ها، استاندار مازندران در مراسم اختتامیه جشنواره مطبوعات حضور پیدا نمی‌کند؛ اظهار کرد: در حال حاضر در حال رایزنی با استاندار جهت دعوت و حضور در مراسم اختتامیه هستم و تلاش داریم تا از حضور استاندار در مراسم اختتامیه استفاده کنیم.

وی افزود: ما از مسئولان کشوری نیز برای حضور در این مراسم دعوت به عمل آوردیم ولی با توجه به شرایط فعلی کشور، حضور آن‌ها در مراسم بعید به نظر می‌رسد.

امکان حضور تمامی نفرات برگزیده در مراسم تجلیل

مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران در پاسخ به این سوال که تقاضای رسانه‌ها حضور تمامی نفرات برگزیده در مراسم اختتامیه است؛ اعلام کرد: اگر حضور استاندار در مراسم اختامیه جشنواره قطعی شود، از تمامی نفرات برگزیده برای حضور در مراسم تجلیل، دعوت می‌کنیم.

گفتنی است هشتمین جشنواره مطبوعات مازندران حواشی فراوانی را به دنبال داشته است و گلایه اصحاب رسانه از تعویق چند ماهه زمان برگزاری جشنواره گرفته تا مراسم اختامییه همچنان در جای خودش باقی است و باید دید در ادامه و در حین برگزاری و اعلام نهایی اسامی برگزیدگان نیز حواشی را به دنبال خواهد داشت یا خیر.

انتظار اصحاب رسانه از برگزار کنندگان این جشنواره اتخاذ تمهیدات لازم از هم اکنون برای برگزاری در خور و شایسته جشنواره مطبوعات نهم در سال جاری است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
, پاسخ مدیرعامل خانه مطبوعات به علت تعویق‌های چندباره مراسم اختتامیه,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, محدودیت‌های کرونا و ناتمام ماندن داوری آثار دو عامل اصلی تعویق چند ماهه,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, تمام تلاش‌مان برگزاری مراسمی در شأن رسانه‌ها است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, من از علت عدم حضور استاندار بی خبرم,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, کسب رتبه خبرنگاران کیفی مازندران در جشنواره هشتم,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, امکان رتبه‌های تکراری و سکوهای خالی در جشنواره هشتم وجود دارد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, زارع: در حال رایزنی برای حضور استاندار در مراسم اختتامیه هستیم,
,
,
,
,
,
, امکان حضور تمامی نفرات برگزیده در مراسم تجلیل,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه