اخبار داغ

شعله های آتش به جان نخلستان های جنوب شرق افتاد؛

7 هکتار از باغات و مزارع در "راسک" طعمه حریق شد/مهار آتش پس از 6 ساعت تلاش بی وقفه

7 هکتار از باغات و مزارع در "راسک" طعمه حریق شد/مهار آتش پس از 6 ساعت تلاش بی وقفه
بر اثر وقوع آتش سوزی در شهرستان راسک هفت هکتار از باغات و مزارع نخیلات و درختان انبه طعمه حریق شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، باز هم غصه تکراری و گرم شدن هوا که شعله های آتش را به جان نخلستان‌های جنوب شرق کشور انداخت و در این میان کشاورزانی که در طی سال با تلاش های بی وقفه و البته حمایت اندکی از سوی مسئولان که کار را رونق داده و یا زمینه های فراوری محصولات را فراهم ساخته اند به دلایل مختلفی چون خشکسالی، گرما، آتش سوزی، خشکسالی و آفات کشاورزی و... شاهد نابودی محصولات تولیدی و خاکستر شدن نخل‌ها و درختانشان هستند.

در همین راستا روز گذشته آتش بر جان نخلستان روستای چراغان شهرستان راسک واقع در سیستان و بلوچستان افتاد که با تلاش مردم و اعزام چهار دستگاه ماشین آتش نشانی به منطقه اقدامات برای مهار شعله ها توسط ماموران آتش نشانی وکشاورزان منطقه آغاز شد.

آتش سوزی در نخلستان روستای چراغان مهار شد

سعید نارویی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرباز در این خصوص به خبرنگار عصرهامون گفت: آتش سوزی در نخلستان روستای چراغان شهرستان راسک از شامگاه پنجشنبه ۸ خردادماه آغاز و سریعاً توسط کشاورزان مهار شد.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
, آتش سوزی در نخلستان روستای چراغان مهار شد,
,
,
,

 
, ,
,
وی بیان کرد: در این میان با تداوم گرما و وزش شدید باد از روز جمعه ۹ خرداد مجدداً آتش شعله ور و به سرعت در سطح نخلستان گسترش یافت که با اعزام چهار دستگاه ماشین آتش نشانی از شهرهای راسک، پیشین و دهیاری های نصیر آباد و جکیگور و‌ نیز تانکرهای آبرسانی اداره آب و فاضلاب و امور عشایر شهرستان وبا همکاری کشاورزان منطقه پس از ۶ ساعت تلاش بی وقفه مهار شد.

نارویی افزود: در این آتش سوزی هفت هکتار از باغات و مزارع روستا شامل نخیلات، درختان انبه، لیمو، یونجه و لوله و موتور پمپ کشاورزی طعمه حریق شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرباز خاطر نشان کرد: برآورد ریالی خسارت وارده نیز توسط همکاران جهاد کشاورزی در حال انجام و متعاقباً اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه