اخبار داغ

بازار نقل و انتقالات لیگ در شوک فیفا

بازار نقل و انتقالات لیگ در شوک فیفا
فیفا بدون توجه به تاخیر لیگ‌های فوتبال در دنیا، بازه زمانی نقل و انتقالات را تغییر نداد و این موضوع رقابت‌های فصل آتی فوتبال را تحت الشعاع قرار می‌دهد و شاید هیچ بمبی در باشگاه‌های ایرانی ترکیده نشود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حالی که اکثر لیگ های فوتبال جهان به علت شیوع کرونا تعطیل شدند و قرار است با تاخیر به پایان برسند، این انتظار وجود داشت که فیفا نیز برنامه‌ریزی‌های همیشگی خود را تغییر دهد و به کمک تیم‌ها بیاید اما اعلام زمان فصل نقل و انتقالات شوک بزرگی را به تیم‌های فوتبال وارد کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
طبق اعلام فیفا، فصل نقل و انتقالات همانند سال‌های گذشته، از ۱۱ تیر تا ۱۱ شهریورماه خواهد بود و تیم‌ها می‌توانند در این تاریخ، بازیکنان جدید خود را به خدمت بگیرند و برای فصل آینده فوتبال باشگاهی در دنیا برنامه‌ریزی کنند اما اعلام نسخه همیشگی برای سال جاری، با معضلات متعددی برای تیم‌ها به خصوص در ایران همراه خواهد شد.
,
 
,
در واقع تبعات تصمیم فیفا برای لیگ‌هایی است که رقابت‌های خود را نیمه‌کاره رها نکردند و در صدد اتمام مسابقات هستند و این موضوع می تواند موجبب ضرر اکثر تیم‌ها شود.
,
 
,
*آشفتگی در برنامه‌ریزی تیم‌های ایرانی
, *آشفتگی در برنامه‌ریزی تیم‌های ایرانی,
 
,
فصل جاری فوتبال ایران از اواخر خرداد ادامه خواهد یافت و احتمالا تا ۵ یا ۶ هفته به طول انجامد و پس از آن هم چهار تیم آسیایی ایران باید در بازی‌های باقی مانده از لیگ قهرمانان آسیا به میدان بروند که در عمل تا اواخر مرداد و اوایل شهریور ادامه خواهد یافت.
,
 
,
با توجه به نامشخص بودن سرنوشت تیم‌ها، باشگاه‌ها هم نمی‌توانند درباره وضعیت فعلی خود و همین‌طور نتایج در پایان قصل جمع بندی کنند و برای فصل جدید برنامه ریزی انجام دهند. به همین علت، همزمان اتمام فصل جاری در ایران با اتمام فصل نقل و انتقالات، می‌تواند موجب آشفتگی بازیکنان، مربیان و باشگاه های مختلف ایران و خارجی شود.
,
 
,
در حقیقت باشگاه‌ها نمی‌توانند همزمان روی فصل جاری و مذاکره با مربیان یا بازیکنان موردنظر خود با توجه ادامه داشتن بازی ها برنامه‌ریزی کنند. کما اینکه این اتفاق با توجه به عدم اتمام قرارداد برخی از مربیان و بازیکنان به نوعی بی‌اخلاقی و تخلف محسوب می‌شوند و می‌تواند تبعات انضباطی را هم به دنبال داشته باشد.
,
 
,
این برنامه‌ریزی رسم هر ساله تیم‌های بزرگ در جذب ستاره‌های نقل و انتقالات را با مشکل رو به رو می‌کند و در واقع «بمب ترکاندن» توسط مدیران فعلا منتفی خواهد بود.
,
 
,
*برنامه ریزی فیفا چیست؟
, *برنامه ریزی فیفا چیست؟,
 
,
هنوز نمی‌توان برداشت دقیقی از برنامه ریزی فیفا انجام داد اما اگر زمان نقل و انتقالات با رقابت‌های فصل جاری همزمان شود، تیم‌ها قادر به تغییرات بزرگی نخواهند بود و نهایتا چند بازیکن یا مربی جا به جا شوند که نمی‌تواند شکل و شمایل تیم‌ها را تغییر دهد و فصل آینده تیم‌ها با ترکیب فعلی خود پای به میدان خواهند گذاشت.
,
 
,
البته این موضوع به وضعیت باشگاه‌ها بستگی دارد و شاید برخی از آن‌ها همزمان با ادامه فصل جاری، مذاکرات خود را به صورت موازی با مهره‌های موردنظرشان پیش ببرند که کار بسیار دشواری است و با وضعیت تیم‌های ایرانی، تقریبا غیرممکن است.
,
 
,
منبع: ایسنا
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه