اخبار داغ

یک مشاور تخصصی خانواده در گفت وگو با دانا مطرح کرد؛

حادثه قتل «دختر تالشی» هشداری جدی برای خانواده‌ها/ تعاریف جوانان از «ازدواج» غلط است

حادثه قتل «دختر تالشی» هشداری جدی برای خانواده‌ها/ تعاریف جوانان از «ازدواج» غلط است
سجاد کریمان مجد معتقد است عدم رابطه کلامی مناسب بین اعضای خانواده به ویژه والدین با فرزندان مشکلات زیادی به وجود می آورد و در صورت بی تفاوتی نسبت به حل آن، می‌تواند منجر به فرار فرزندان از خانه شود.
[

سجاد کریمان مجد، روانشناس و مشاور تخصصی خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به اتفاقات اخیر و مرگ دختر تالشی، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها هنوز به جزییات و علت اصلی قتل دختر تالشی نپرداخته‌اند و باید مسائل اصلی این پرونده روشن شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به تفاوت نگاه‌های دو نسل از یک جامعه افزود: مسأله اصلی عبور از یک نگاه سنتی به سمت و سوی نگاه مدرن است، امروز تفاوت نسل‌ها را به گونه‌ای می‌بینیم که نمی‌توان آن را در موضوعات اعتقادی و دینی و ... منحصر کرد بلکه باید آن را مساله فرهنگی قلمداد کرد، فرهنگی که در دهه های گذشته مدل انتخاب همسر و ازدواج را تحت یک مدل سنتی تعریف می‌کرد.

,

تغییر نگاه فرزندان از خانواده‌نگری به فردگرایی

, تغییر نگاه فرزندان از خانواده‌نگری به فردگرایی, تغییر نگاه فرزندان از خانواده‌نگری به فردگرایی,

کریمان مجد یادآور شد: این رخداد که نگاه فرزندان ما از مدل انتخاب خانواده به سمت و سوی فردگرایی تغییر کرده است را گریزی نیست، این پدیده در کشورهای شرقی مانند هندوستان و مالزی نیز رخ داده است و آن‌ها نیز از نظر فرهنگی دچار چالش هایی شده اند.

,

وی افزود: بدون هیچ گونه تعصب و تحمیل عقیده‌ای باید چارچوب های انتخابی فرزندان را مورد تحلیل قرار دهیم، باید فرهنگ گذشته مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان نگاه های موجود متفاوت با فرزندان را کمتر کنیم.

,

این روانشناس با ارائه تعریفی از ازدواج، خواستار نگاه جدی به این مسأله شد و خاطرنشان کرد: تعاریفی از ازدواج در اذهان فرزندان ما وجود دارد که تعاریف غیر صحیحی است، ازدواج رسیدن دو نفر عاشق به همدیگر نیست بلکه ازدواج قراردادی بین دو فرد است که موجب ارتباط قانونی، عرفی و شرعی دو خانواده با هم خواهد شد.

,

مشاور تخصصی خانواده با اشاره به علل ارتباط دختران با پسران و حتی مردان با سنین بالا، خاطرنشان کرد: برخی از خانواده چنان رفتاری را با فرزندان خواهند داشت که فرزند را از خانه فراری می دهند به طوری که خانواده محل امر و نهی و بایدها و نبایدهایی است که فرزندان را آزار می دهد.

,

وی اضافه کرد: رفتار برخی از خانواده ها با فرزندانشان به گونه ای مستبدانه و همراه با امرو نهی است که آنها را از خانه فراری می دهند.

,

پدر دخترتالشی دچار اختلال روانی شده است

, پدر دخترتالشی دچار اختلال روانی شده است, پدر دخترتالشی دچار اختلال روانی شده است,

وی عدم همدلی ومهارت ارتباط موثر بین اعضای خانواده را مهم توصیف کرد و گفت: عدم رابطه کلامی مناسب بین اعضای خانواده به ویژه والدین با فرزندان مشکلات زیادی به وجود می آورد که در صورت بی تفاوتی نسبت به حل آن می تواند به فرار یا خودکشی نوجوان منجر شود.

,

وی با اشاره به رفتارهای پدر دختر تالشی، تأکید کرد: یقین دارم که پدر خانواده دچار یک اختلال روانی شده بود، چرا که توانسته فرزند خود را به گونه فجیع به قتل برساند.

,

این مشاور تخصصی خانواده تأکید کرد: از نشانه‌های این گونه رفتارها این است که خشم های آنی در پی آن صورت می گیرد و ممکن است به دیگران آسیب وارد کند، باید پدر مقتول از نظر شخصیت روانی مورد بررسی قرار گیرد تا میزان سلامت روان او مشخص شود.

,

وی افزود: تعیین کننده ترین المان برای تغییر فرهنگ در کشور ما رسانه ها هستند، فرهنگ، باور شناختی عمومی است و تغییر این باور عمومی با یک ابزار رسانه‌ای عمومی محقق می شود.

,

انتهای پیام/ا

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه