اخبار داغ

محمودی در گفتگو با دانا:

جلسه کمیسیون تدوین آیین‌نامه مجلس با هیئت رئیسه برگزار می شود

جلسه کمیسیون تدوین آیین‌نامه مجلس با هیئت رئیسه برگزار می شود
سخنگوی کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس گفت: عصر امروز کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس با هیئت رئیسه جلسه ای برگزار خواهد کرد تا در خصوص امکان اعمال تغییرات در امتیازدهی به نمایندگان تصمیم گیری شود.
[

«سمیه محمودی»، سخنگوی کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به برگزاری جلسه صبح امروز کمیسیون مطبوعش گفت: پیش از این عضویت نمایندگان در کمیسیون ها بدون در نظر گرفتن تخصص و سوابق تحصیلی نمایندگان صورت می گرفت و این امر موجب می شد که کمیسیون های تخصصی آن طور که باید رشد نداشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه هیئت رئیسه و کمیسیون آیین نامه داخلی در مجلس دهم تصمیم گرفتند که این روند را قانونمند کنند افزود: تصمیم بر این شد که نمایندگان براساس سوابق کاری و تحصیلی خود در کمیسیون های تخصصی قرار بگیرند تا کمیسیون ها به معنای واقعی کار تخصصی انجام دهند.

,

نماینده مردم شهرضا در مجلس ادامه داد: این روند بعد از طی جلسات متعدد دو سال به طول انجامید و در نهایت امتیازبندی هایی اعلام شد. 

,

محمودی درباره مصادیق امتیازبندی گفت: سوابق تحصیلی، سابقه نمایندگی، سابقه عضویت در کمیسیون های مجلس و سوابق اجرایی از جمله موارد برای امتیازبندی هاست.

,

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس با اشاره به اینکه این اقدام با هدف تقویت عملکرد مجلس و کمیسیون های تخصصی است تصریح کرد: اعتراضاتی نسبت به عضویت نمایندگان در کمیسیون های تخصصی وجود داشت که در جلسه صبح امروز کمیسیون این موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

,

محمودی گفت: از آنجا که هنوز اعتبارنامه های منتخبین بررسی نشده است و کار نمایندگان به طور رسمی آغاز نشده نمی توان اقدام عملی از سوی کمیسیون انجام داد.

,

وی تاکید کرد: امروز ساعت 16 کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس با هیئت رئیسه جلسه ای برگزار خواهد کرد تا در خصوص قانونی بودن امکان اعمال تغییرات در آیین نامه برای عضویت نمایندگان در کمیسیون های تخصصی وجود دارد یا نه.

,

محمودی تصریح کرد: اگر ورود کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس به این موضوع قانونی باشد می توانیم با درنظر گرفتن نظر اکثریت نمایندگان تغییرات را اعمال کنیم.

,

سخنگوی کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس درباره تغییرات احتمالی در ماده 36 تاکید کرد: این تغییرات بستگی به پیشنهادات دارد. اعلام شده که پیشنهادات نمایندگان درخصوص امتیازدهی ارائه شود تا براساس پیشنهادات ارائه شده تصمیم گیری شود.

,

به گزارش دانا، در جلسه صبح امروز کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس محمدحسین حسین زاده بحرینی، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس به عنوان رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس یازدهم انتخاب شد.

,

همچنین شهباز حسن پور بیگلری منتخب مردم سیرجان و سیدمهدی فرشادان منتخب مردم بردسیر و سنندج به عنوان نواب اول و دوم رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس برگزیده شدند.

,
براساس این گزارش سمیه محمودی منتخب مردم شهرضا از سوی اعضای کمیسیون به عنوان سخنگو و ابوالفضل عمویی و سیدکاظم دلخوش اباتری منتخبان مردم تهران و صومعه سرا نیز به عنوان دبیران کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس انتخاب شدند.
,
 
,
انتهای پیام/ک
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه