اخبار داغ

افزایش ظرفیت آی.سی.یو بیمارستان فارابی یا گلستان برای مقابله با کرونا

افزایش ظرفیت آی.سی.یو بیمارستان فارابی یا گلستان برای مقابله با کرونا
تورج شیرزادیان از افزایش ظرفیت آی.سی.یو بیمارستان فارابی یا گلستان برای مقابله با کرونا خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تورج شیرزادیان در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: استان کرمانشاه طی روزهای اخیر در کنار چند استان دیگر به دلیل عدم رعایت فاصله اجتماعی و جدی نگرفتن بیماری توسط مردم در وضعیت هشدار قرار گرفت البته افزایش بیماریابی نیز در شناسایی افراد بیمار بسیار مؤثر بوده است.

وی افزود: طی روزهای اخیر نیز رکورد بیماری کرونا در استان کرمانشاه شکسته شد به گونه‌ای که در بیمارستان فارابی با کمبود تخت مواجه شدیم.

مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر نیازمند تجهیز ۳۰ تخت و چند تخت آی سی یو در بیمارستان فارابی هستیم، هرچند اخیراً ۲۰ تخت برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ به ظرفیت بیمارستانی گلستان اضافه شد.

شیرزادیان گفت: به دنبال افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان کرمانشاه و کمبود تخت بیمارستانی با رؤسای بیمارستان‌های دولتی، غیر دولتی و نیروهای مسلح به منظور استفاده احتمالی از ظرفیت‌های بیمارستانی آنها جلسه‌ای برگزار شد.

افزایش ۱۵ درصدی توزیع ملزومات حفاظت فردی در کرمانشاه

وی افزود: همچنین به طور روزانه با توجه به افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان کرمانشاه بین ۱۰ تا ۱۵ درصد توزیع روزانه ملزومات حفاظت فردی در سطح استان کرمانشاه افزایش یافته به گونه‌ای که روزانه شاهد توزیع ۲۵ هزار عدد ماسک سه لایه، سه هزار عدد ماسک n۹۵، یک هزار و ۳۰۰ عدد شیلد محافظ صورت، یک هزار و ۳۰۰ عدد لباس حفاظتی و ۶۰۰ عدد گان و شأن هستیم و همچنین با کمبود شدید دستکش در سطح تولید و عرضه مواجه هستیم.

مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: از نظر تجهیزات بخش‌های آی سی یو نیز ۸ تا ۱۰ تخت آماده شده و به زودی به ظرفیت بیمارستان فارابی یا گلستان افزوده خواهد شد.

شیرزادیان بیان داشت: مشکلی که اکنون با آن مواجه هستیم نیاز بیماران کرونایی به اکسیژن مدیکال بیمارستانی است که در بیمارستان فارابی با کمبود اکسیژن مواجه هستیم به همین منظور اعتبار دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی برای تهیه یک دستگاه تولید اکسیژن که قابل حمل بوده اختصاص داده شده است.

این مسئول با بیان اینکه امیدواریم این دستگاه به زودی تهیه و در بیمارستان فارابی نصب شود، عنوان کرد: علاوه بر نصب ۶۰ کپسول اکسیژن در بیمارستان فارابی ظرف روزهای اخیر، همچنین درحال انعقاد قرارداد دو دستگاه ثابت اکسیژن ساز به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هستیم.

وی گفت: سه شرکت تولید کننده استانی برای تولید ماسک n۹۵ به شرکت‌های پخش دارو معرفی شده و مجوز عرضه در سطح داروخانه‌ها به آنها داده شده است به گونه‌ای که هر داروخانه روزانه ۱۰۰ ماسک دریافت خواهد کرد.

مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه متأسفانه شاهد گرانفروشی و تخلفاتی در سطح عرضه هستیم، عنوان کرد: قیمت مصوب و ابلاغ شده به داروخانه‌ها برای فروش ماسک سه لایه جراحی کشدار ۹۱۰ تومان، ماسک سه لایه بند دار یک هزار و ۶۰ تومان، ماسک n۹۵ بسته به تعداد لایه‌ها از ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان نرخ‌گذاری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
, افزایش ۱۵ درصدی توزیع ملزومات حفاظت فردی در کرمانشاه,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه