اخبار داغ

وزیر نیرو:

۷۶ درصد جمعیت روستایی کشور از آب سالم برخوردار است

۷۶ درصد جمعیت روستایی کشور از آب سالم برخوردار است
وزیر نیرو از بهره مندی ۷۶ درصد جمعیت روستایی کشور از آب سالم و پایدار خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از ۸ میلیون هم وطن روستایی از آب سالم و پایدار بهره مند هستند که تا پایان دولت به ۱۰ میلیون نفر خواهد رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، رضا اردکانیان وزیر نیرو صبح امروز در مراسم افتتاح سد مخزنی سیاهو سربیشه در استان خراسان جنوبی اظهار کرد: شعار سال جاری با عنوان جهش تولید شعار هوشمندانه ای است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
 
,
وی افزود: عنوان جهش تولید به این معنا است که نباید دور موتور پیشرفت کشور کند بلکه باید تندتر شود.
,
 
,
وزیر نیرو بیان کرد: سال گذشته ۲۲۷ پروژه آب و برق در ۳۱ استان کشور با اعتبار ۳۳ هزار میلیارد تومان افتتاح شد و به بهره برداری رسیده است.
,
 
,
اردکانیان عنوان کرد: امسال بنا داریم ۲۵۰ پروژه آب و برق با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومان در سطح کشور به بهره برداری برسانیم.
,
 
,
وی اظهار کرد: امسال بنا داریم در پویش #الف_ ب_ ایران علاوه بر ساخت و سازها در بخش ساز و کارها نیز فعالیت داشته باشیم.
,
 
,
وزیر نیرو در مورد انتخاب مدیرعامل آب منطقه ای استان خراسان جنوبی، بیان کرد: از دو سال قبل طرحی برای انتخاب مدیران عامل آب و برق کشور از طریق فراخوان آغاز شده و افرادی که توانایی و تخصص های مربوطه را دارند در فراخوان شرکت کرده و پس از طی مراحل مربوطه انتخاب می شوند.
,
 
,
اردکانیان گفت: طرح هایی که امروز افتتاح و کلنگ زنی می شود نقش اساسی در توسعه استان خراسان جنوبی خواهد داشت.
,
 
,
وی اظهار کرد: خراسان جنوبی اولین استانی بود که سند توسعه سازگاری با کم آبی را تدوین کرد و به تصویب رسیده است.
,
 
,
وزیر نیرو بیان کرد: فرصت های زیادی برای پیشبرد طرح های سازگاری با کم آبی داریم اما در ساختار اداری و حکمرانی مشکلاتی در دو بخش سیستم متمرکز و سیستم بخشی سازمان های ستادی وجود دارد که باعث می شود از فرصت ها کمتر استفاده شود.
,
 
,
اردکانیان با بیان این که استانداران نقش بسیار مهمی برای استفاده از فرصت ها دارند، گفت: استانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت می توانتد در سازمان ها به عنوان افراد بین بخشی عمل کنند.
,
 
,
وی تأکید کرد: باید مناطق مرزی به عنوان ویترین کشور از توسعه و رونق برخوردار باشد و جهت ماندگاری مردم در روستاها در مناطق مرزی شغل ایجاد شود.
,
 
,
وزیر نیرو خاطرنشان کرد: با توجه به بارندگی های اخیر که میزان ۳۰۵ میلی متر بارندگی را نشان می دهد، نسبت به بلند مدت  ۵۰ سال گذشته، ۳۰ درصد رشد دارد و این میزان در خراسان جنوبی ۴۰ درصد رشد داشته است.
,
 
,
اردکانیان گفت: امسال میزان بارندگی در سطح کشور نسبت به سال گذشته ۷ درصد کاهش داشته اما در خراسان جنوبی ۲۰ درصد رشد داشته است.
,
 
,
وی عنوان کرد: طرح های متعددی برای پایداری آب در کشور داریم که یکی تامین آب از دریا است و اقدامات خوبی تاکنون در این خصوص انجام شده است.
,
 
,
وزیر نیرو در مورد مشکلات فاضلاب مجتمع هزار واحدی قاین، آبرسانی به قاین و مشکلات فاضلاب سربیشه نیز گفت: پیگیری و رفع مشکلات در دستور کار است.
,
 
,
اردکانیان در مورد فاضلاب مجتمع هزار واحدی قاین، بیان کرد: عملیات در حال اجرا و مطالعات از تابستان گذشته آغاز شده است.
,
 
,
وی گفت: عملیات اجرایی تصفیه خانه قاین نیز توسط سرمایه گذار در حال اجرا است و طی سه ماه آینده به بهره برداری می رسد.
,
 
,
وزیر نیرو در مورد آبرسانی از دشت آهنگران به قاین، گفت: این پروژه نیز در مرحله صدور مجوز از محل ماده ۲۳ است.
,
 
,
اردکانیان گفت: عملیات اجرایی فاضلاب سربیشه نیز طی سه ماه آینده به سرانجام می رسد.
,
 
,
وی در مورد مجتمع های آبرسانی خراسان جنوبی نیز، اظهار کرد: ۱۰۰ درصد تخصیص های مجتمع های آبرسانی استان از محل ماده ۵۶ داده شده و با تخصیص ۲۵۰ میلیارد تومان طی دو سال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان آبرسانی خواهد شد.
,
 
,
وزیر نیرو عنوان کرد: از پروژه سد سیاهو ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی آبیاری و باعث ایجاد شغل خوبی در منطقه خواهد شد.
,
 
,
اردکانیان گفت: سد سیاهو چهل و یکمین سد مخزنی کشور از سال ۹۲ در دولت تدبیر و امید است که افتتاح می شود و تا نمیه اول سال ۱۴۰۰ تعداد سدهای مخزنی کشور به ۵۲ سد خواهد رسید.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: تا پایان دولت ۱۳۰ هزار هکتار شبکه های آبیاری زهکشی در کشور به بهره برداری می رسد.
,
 
,
وزیر نیرو در مورد آبرسانی به ۱۵ روستای استان، افزود: در بخش آبرسانی پایدار به روستاها اقدامات خوبی انجام شده اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.
,
 
,
اردکانیان عنوان کرد : ۵۵ درصد جمعیت روستایی دنیا به آب سالم دسترسی دارند.
,
 
,
وی اظهار کرد: در کشور بحث آب پایدار و سالم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت خوبی داشته است.
,
 
,
وزیر نیرو از بهره مندی ۷۶ درصد جمعیت روستایی کشور از آب سالم و پایدار خبر داد و افزود: در حال حاضر بیش از ۸ میلیون هم وطن روستایی از آب سالم و پایدار بهره مند هستند که تا پایان دولت به ۱۰ میلیون نفر خواهد رسید.
,
 
,
اردکانیان خاطرنشان کرد: امروز نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی در منطقه سربیشه با اعتبار ۱۲۲۴ میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه