اخبار داغ

ناکامی چهار نماینده سابق بوشهر در رفع تنگناه ها و مشکلات استان

ناکامی چهار نماینده سابق بوشهر در رفع تنگناه ها و مشکلات استان
فعال رسانه‌ای استان بوشهر گفت: عملکرد نمایندگان استان بوشهر در مجلس دهم تابعی از عملکرد ضعیف نمایندگان این مجلس بود. یک دوره چهارساله که می توانست در رفع تنگناه ها و مشکلات استان تاثیر گذار باشد با ناکامی سپری شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین لاری فعال رسانه‌ای استان بوشهر در گفت و گو با سپاس با اشاره به مجلس یازدهم، اظهار کرد: به باور عامه مردم، کارشناسان سیاسی و محافل رسانه ای مجلس دهم نتوانسته است نمره قابل قبولی بگیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

لاری افزود: مجلس دهم در بعد بین المللی نتواست دربحث برجام به قوام و دوام این معاهده کمک کند و ایران را از منافع برجام بهره مند سازد و مخصوصا پس از خروج آمریکا از برجام در مقابل آن هیچ واکنش مناسبی نشان نداد.

,

فعال رسانه‌‌ای استان بوشهر ادامه داد: از طرفی نتوانست روابط کشور را با کشورهای دوست و همسایه تنظیم نماید که به توسعه روابط اقتصادی و تجاری منجر شود و بیشتر نگاه دولت به غرب را تقویت کرد‌.

,

وی با بیان اینکه مجلس دهم در بعد اقتصادی نیز بسیار ضعیف عمل کرده و کارنامه قابل قبولی ندارد؛ خاطرنشان کرد: روند بررسی طرح ها و لوایح مهم مانند طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران و لایحه مالیات بر ارزش افزوده در مجلس دهم آن قدر به درازا کشید به گونه ای که نهایتا این طرح ها و لوایح کلیدی به قانون تبدیل نشدند.

,

فعال رسانه‌ای استان بوشهر عنوان کرد: در بعد نظارت بر اجرای قانون این مجلس از اهرم های نظارتی خود در پاسخگویی رئیس جمهور و وزرا از جمله استیضاح و سوال خوب استفاده نکرد و دربرخی موارد با وعده و وعید دولتمردان از این حق قانونی خود نیز عدول کرد و در همین راستا بسیاری از قوانین خوب کشور که دردوره های قبلی مجلس به تصویب رسیده اند، با نظارت ضعیف مجلس دهم بر عملکرد مدیران اجرا نشدند. از جمله مصادیق این قوانین، سه قانون کلیدی مرتبط با بهبود فضای کسب و کار و ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه است. بلاتکلیفی لایحه اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری، شرح وظایف وزارتخانه های ادغامی و تصویب اساسنامه های شرکت های زیرمجموعه وزارت نفت است.

,

وی اذعان کرد: نمایندگان مجلس علی رغم هشدارهای مکرر کارشناسان در برخی حوزه های مهم، تلاش فراوانی کردند تا کشور را دچار عقب گرد شدیدی کنند که مهم ترین مصداق آن، تصویب لوایح و طرح هایی برای افزایش چشمگیر تعداد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در کشور بود.

,

لاری افزود: ادعای مظلوم واقع شدن مجلس دهم سرپوشی برای ناکارآمدی و ناتوانی این مجلس است. در مجموع، مجلس دهم یکی از ضعیف ترین مجالس کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به خصوص در حوزه اقتصادی بود. امید است نمایندگان مجلس یازدهم راهی متفاوت در پیش گیرند و کم‌کاری های مجلس دهم را جبران کنند.

,

فعال رسانه‌ای استان بوشهر گفت: مجلس دهم با همه فراز ونشیب ها به پایان رسید عملکرد این مجلس در معرض قضاوت مردم و محافل سیاسی و رسانه ای قرار می گیرد، استان بوشهر صاحب چهار کرسی در مجلس شورای اسلامی است. چهار نماینده ای که در مجلس دهم براین کرسی ها تکیه زدند کارنامه درخشانی از خود به یادگار نگذاشتند یکی از ناکامی های نمایندگان استان عدم وفاق و همدلی در مجمع نمایندگان استان بود و نتوانستند در این مجمع با یکدیکر تعامل کنند و بعضا در کسب کرسی ریاست مجمع نیز با چالش مواجه بودند. درصورتی که اگر این مجمع قوی و منسجم بود می توانست با هماهنگی مجامع نمایندگان سایر استان ها در مجلس تاثیر گذار باشند و در ارائه و تصویب طرح های متناسب با نیاز استان موفق تر عمل کنند.

,

وی بیان کرد: دربحث تحقق مطالبات مردم استان از صنعت نفت خوب عمل نکردند و در این عرصه به صورت جزیره ای عمل کردند و به خواسته های حداقلی مثل استخدام موردی افراد و کمک های اندک به حوزه انتخابیه رضایت دادندوسطح انتظارت خود را تنزل دادند.

,

لاری تصریح کرد: در تعامل با دولت نتوانستند درزمینه جذب اعتبارات ملی برای توسعه راه آهن ، تقویت زیرساخت های بندری، توسعه صنعت به ویژه در زمینه صنعت توریست و گردشگری موفق عمل کنند.

,

فعال رسانه‌ای اظهار کرد: عدم حمایت از به کارگیری مدیران بومی در عرصه صنعت نفت به ویژه درپارس جنوبی از دیگرمحورهای ناکامی نمایندگان استان بود که اگر مدیران بومی به کارگیری می شدند باعث رفع سرگردانی جوانان جویای کار استان درپشت درهای اتاق مدیران فرا استانی می شد و مدیران پروازی جوانان شایسته استان را روانه شغل های کارگری، خدماتی و سطح پایین نمی کردند و فریادمان از بیکاری جوانان بلند نبود.

,

وی بیان کرد: عملکرد نمایندگان استان بوشهر در مجلس دهم تابعی از عملکرد ضعیف نمایندگان این مجلس بود. یک دوره چهارساله که می توانست در رفع تنگناه ها و مشکلات استان تاثیر گذار باشد با ناکامی سپری شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه