اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان خبر داد؛

انسداد ۴ هزار و ۱۳۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان/ اسدآباد بالاترین آمار نصب کنتور هوشمند

انسداد ۴ هزار و ۱۳۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان/ اسدآباد بالاترین آمار نصب کنتور هوشمند
منصور ستوده با بیان اینکه شهرستان اسدآباد بیشترین کنتور هوشمند آب را نصب کرده است، گفت: از سال ۹۳ تاکنون با پر کردن ۴ هزار و ۱۳۰ مورد چاه غیر مجاز، توانسته ایم از ۲۷۰ میلیون متر مکعب برداشت غیر مجاز و اضافه آب از سفره های زیرزمینی جلوگیری کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منصور ستوده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان؛ با اشاره به اینکه امسال ۴۵۷ میلی متر بارندگی در سطح استان داشتیم، اظهار کرد: سال گذشته میزان بارندگی در مدت مشابه ۶۰۱ میلی متر بوده و در ‌بلند مدت به میزان ۳۴۳ بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی از کاهش بارندگی نسبت به پارسال خبر داد و افزود: تقریباً نسبت به سال قبل ۲۴ درصد کاهش بارندگی داشتیم اما نسبت به بلند مدت ۵۰ ساله ۳۴ درصد افزایش بارندگی داشتیم.

,

ستوده با بیان اینکه ورود آب به سد اکباتان حدود چهار و نیم متر مکعب در ثانیه است، تصریح کرد: حجم فعلی سد ۳۴ و نیم میلیون متر مکعب است و هفت درصد آن پر و در حال سرریز کردن است.

,

وی یادآور شد: از سد اکباتان حدود هزار و ۲۸۰ لیتر در ثانیه برای آب شرب استفاده می شود.

,

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه سد آبشینه هم تقریبا ۱۰۰ درصد پر است، افزود: این سد به میزان ۵ میلیون متر مکعب آب دارد که برای مصارف آب شرب شهر همدان استفاده می شود.

,

ستوده در خصوص سد شیرین سوی کبودرآهنگ هم گفت: این سد ۴/۳ دهم میلیون متر مکعب آب دارد که ۹۸ درصد آن پر شده و بیشتر برای مصارف کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

,

وی با اشاره به اینکه سد کلان ملایر ۴۳ و نیم میلیون متر مکعب آب دارد، گفت: حدود ۹۷ درصد آب این سد شرب است و بیشتر برای کشاورزی های پایین دست استفاده می شود، خط انتقال سد ملایر نیز در حال اجرا و در صورت انتقال برای مصارف شرب هم قابل استفاده است.

,

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان در خصوص سد سرابی تویسرکان هم اظهار کرد: این سد حدود ۹ میلیون متر مکعب آب دارد که حدود ۹۷ درصد آن پر است و حدود ۶۰ لیتر در ثانیه برای آب شرب استفاده می شود.

,

وی گفت: سد سنجیل رزن هم حدود ۲ و نیم میلیون متر مکعب آب دارد که ۴۹ درصد آن برای حق آب های پایین دست مثل روستاها استفاده می شود.

,

وی از بهره برداری سد نعمت آباد اسدآباد در تابستان امسال خبر داد و اذعان کرد: این سد دو میلیون متر مکعب آب دارد و در مراحل نهایی بهره‌برداری است.

,

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه تا به امروز چاه غیر مجاز شناسایی شده و گروه گشت و بازرسی داریم، افزود: امر گشت زنی برای جلوگیری از حفرچاه به صورت شبانه روزی انجام می شود که البته مردم هم می‌توانند تخلفات آبی را گزارش بدهند.

,

وی با بیان اینکه به محض اینکه چاه های غیر مجاز شناسایی می شوند از طریق دستگاه قضایی حکم انسداد آن را گرفته و آن را مسدود می کنیم، گفت: از سال ۹۳ تا به حال توانسته ایم ۴ هزار و ۱۳۰ مورد چاه غیر مجاز را پر کنیم و همین امر باعث شده حدود ۲۷۰ میلیون متر مکعب برداشت غیر مجاز و اضافه آب از سفره های زیرزمینی جلوگیری شود.

,

ستوده تصریح کرد: از طرفی بحث کنترل آب به صورت هوشمند در دستور کار است که تقریباً ۴هزار و ۵۰۰ دستگاه بر روی چاه ها آن نصب شده و به دنبال این هستیم بخش عمده‌ای از این چاه ها را از محل مالک این چاه ها مجهز به کنتور کنیم.

,

وی خاطرنشان کرد: شهرستان اسدآباد در بین همه شهرهای استان در نصب کنتور خوب عمل کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه