اخبار داغ

به دنبال مطالبه مردمی بررسی شد؛

«نگهبانان بانک‌» چشم‌انتظار توجه مسئولان

«نگهبانان بانک‌» چشم‌انتظار توجه مسئولان
نگهبانی بانک یکی از مشاغلی است که در عین حساس بودن، هیچگونه امنیت شغلی نداشته و نگهبانان باید جدای از استرس شغلی، متحمل استرس تامین معیشت خود نیز باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ یکی از مشاغلی که بسیار استرس زا بوده و از طرفی حق الزحمه آن به نسبت کاری که انجام می گیرد کم و ناچیز است، نگهبانی بانک است؛ شغلی که در ظاهر ممکن است به خاطر منتسب بودن آن به بانک‌ها، در اذهان عمومی یک شغل ساده و نان و آب دار جلوه کند اما روایت نگهبانان بانک جور دیگری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

یکی از نگهبانان بانکهای درگز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: نگهبانان بانک ها به صورت روز مزدی با حقوق روزانه ۶۰هزار تومان مشغول به کار هستند که اگر روزی به هر دلیلی نتوانند به محل کار بیایند حقوق آن روز آنها پرداخت نمی شود؛ ما نه مشمول قانون کار هستیم، نه بیمه، نه مزایا و نه عیدی دریافت می کنیم؛ حقوق کم این شغل پرخطر جواب هزینه های زندگی ما را نمی دهد.

,

, ,

علی یکی دیگر از نگهبانان درگزی است که از وضعیت بسیار نامطلوب کار خود گلایه داشته و می گوید: مرخصی و تعطیلات برای اکثر کارمندان ادارات یک موضوع شیرین و جذاب است ولی ما دعا می کنیم روزهای تعطیلی کمتر باشد چوون به ازای روزهای تعطیل و مرخصی هیچ حقوقی دریافت نمی کنیم؛ در شرایط کرونایی اوایل سال که اکثر ادارات تعطیل بود روزهای بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم.

,

احسان الف گفت: بار مسئولیت و استرس شغل ما بسیار سنگین است اما حقوقی که در برابر آن دریافت می کنیم بسیار پایین و حتی کمتر از یک کارگر معمولی است؛ ضمن اینکه نه حق اولادی برای ما در نظر گرفته شده نه حق همسر و نه هیچ چیز دیگر؛ حتی هزینه تامین لباس فرم هم از حقوق ما کسر می شود.

,

, ,

پیام های بسیار زیادی از سوی همشهریان درگزی که در شغل نگهبانی بانک مشغول به خدمت هستند به دست ما رسیده که اکثر آنها از درامد بسیار کم و نبود امنیت شغلی گلایه دارند؛ این در حالی است که سر و کار داشتن با اسلحه و تامین امنیت و حفظ جان افراد، یکی از سخت ترین و حساس ترین مشاغل به حساب می آید.

,

جا دارد مسئولین شهرستان فکری به حال این وضعیت نامطلوب نگهبانان بانک کرده و به عنوان کوچکترین اقدام، حداقل حقوق و مزایای قانون کار را برای آنها در نظر بگیرند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه