اخبار داغ

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی:

دولت باید مشکلات بازار متشنج ارز و خودرو را حل کند/مبارزه با مفاسد اقتصادی، اولویت مجلس یازدهم

دولت باید مشکلات بازار متشنج ارز و خودرو  را حل کند/مبارزه با مفاسد اقتصادی، اولویت مجلس یازدهم
محمد مهدی مفتح با بیان اینکه مبارزه با مفاسد اقتصادی در بعد نظارتی به طور قطع اولویت اصلی مجالس یازدهم با ترکیبی از نیروی های انقلابی با تجربه و تازه نفس است، گفت: مشکلات اقتصادی همچون بازار متشنج ارز و خودرو پیچیده نیست و دستگاه های زیرمجموعه دولت همچون تعزیرات بگویند اقداماتشان با این گونه مفاسد کجاست و چرا در این گرانی ها به داد مردم نمی رسند؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدمهدی مفتح، نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار عصرهمدان؛ با بیان اینکه پاک دستی یکی از مهمترین شاخصه های کارگزاران اسلامی باید باشد، گفت: در نهج البلاغه مواردی از برخورد بسیار شدید امام علی(ع) با برخی از کارگزارانی که کوچکترین لغزشی داشتند ذکر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهمدان,

وی اظهار کرد: روایات بسیاری از برخورد تند و قاطعانه با کوچکترین سوءاستفاده از بیت المال در ادبیات دینی و حکومت اسلامی مطرح شده و همه تأکید بر آن دارد که حکومت دینی باید منزه از دست درازی ها به بیت المال بوده، بدرخشد و از نظر پاکدستی و نبودن فاسد اقتصادی در دنیا زبانزد باشد.

,

نماینده مردم تویسرکان در مجلس افزود: مباحث اعتقادی در مسائل اقتصادی و اینکه در جامعه اسلامی نباید در بین مسئولانش مفسده اقتصادی باشد بسیار است، اما از سویی دیگر این پاکدستی ها زمینه ساز اقتصادی مناسب تر و پویاتر می شود و در این اقتصاد است که هرزروی بودجه ها کمتر روی می دهد.

,

مفتح تصریح کرد: بنابراین مردم به حق از مسئولان انتظار دارند که پاکدستی را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند و با کسانی که پایشان در مسائل اقتصادی می لغزد به شدت برخورد شود.

,

برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی، کمک به مردم است

, برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی، کمک به مردم است, برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی، کمک به مردم است,

وی با بیان اینکه به طورقطع برخورد قاطع با مفسدان اقتصاد منافع بسیاری به دنبال خود دارد، عنوان کرد: امروز و در شرایط کنونی که تحریم های ظالمانه امریکا از یک طرف و مشکلات ناشی از کرونا ویروس از طرفی دیگر بر اقتصاد کشورمان سایه افکنده، عامه مردم به ویژه دهک های بسیاری حتی در گذران زندگی روزمره یشان با مشکلات بسیار دست و پنجه نرم می کنند و متضرر شده اند.

,

نماینده مردم تویسرکان در مجلس ادامه داد: در این چنین شرایطی مبارزه با مفاسد اقتصادی و گرفتن و برگرداندن اموالی که به ناحق این مفسدان از خزانه کشور چپاول کرده اند تا حدودی می تواند مشکلات اقتصادی را حل کند، چرا که برخی کارشناسان و صاحب نظران معتقدند که پول های هنگفت و رقم های درشتی توسط مفسدان اقتصادی از بیت المال رفته است.

,

مجلس یازدهم با ترکیبی از نیروی های انقلابی، مبارزه با مفسدان اقتصادی را اولویت قرار دهد

, مجلس یازدهم با ترکیبی از نیروی های انقلابی، مبارزه با مفسدان اقتصادی را اولویت قرار دهد, مجلس یازدهم با ترکیبی از نیروی های انقلابی، مبارزه با مفسدان اقتصادی را اولویت قرار دهد,

مفتح با اشاره به اینکه مبارزه با مفسدان اقتصادی باید اولویت مسئولان باشد، اظهار کرد: مجلس یازدهم با ترکیبی از نیروهای انقلابی با تجربه و تازه نفس متدین در این حوزه می تواند اثر گذار باشد، گرچه به نظر خلاء های قانونی برای مبارزه با فساد اقتصادی وجود ندارد، اما اگر باشد این مجلس توانایی وضع چنین قوانین را دارد.

,

وی به نقش اجرایی دولت و دستگاه های اجرایی در انجام قوانین مبارزه با فساد اقتصادی تأکید کرد و گفت: در این بین نمایندگان در بعد نظارتی می توانند با قرار دادن مبارزه با فسادهای  اقتصادی در اولویت کاری خود، فعالانه وارد میدان شوند.

,

دولت در مبارزه با مسئولانی که دستشان به مفاسد اقتصادی آلوده شده کوتاهی نکند

, دولت در مبارزه با مسئولانی که دستشان به مفاسد اقتصادی آلوده شده کوتاهی نکند, دولت در مبارزه با مسئولانی که دستشان به مفاسد اقتصادی آلوده شده کوتاهی نکند,

نماینده مردم تویسرکان در مجلس تأکید کرد: پس هم دولت باید به وظایف اجرایی که در حوزه عمل به قوانین مبارزه با فساد به خوبی عمل کند و هم مجلسی ها نقش نظارتیشان را پررنگ تر کنند و در برخورد با مفسدان اقتصادی و بعضاً برخی مسئولانی که با راند دستشان به مفسده اقتصادی آلوده شده قاطعانه مبارزه کرده و کوتاهی نکنند.

,

آشفته بازار قیمت خودرو و ارز ناشی از نفوذ دست های آلوده به حوزه اقتصاد است

, آشفته بازار قیمت خودرو و ارز ناشی از نفوذ دست های آلوده به حوزه اقتصاد است, آشفته بازار قیمت خودرو و ارز ناشی از نفوذ دست های آلوده به حوزه اقتصاد است,

مفتح در ادامه به مصادیقی از بروز فساد در اقتصاد کشورمان پرداخت و تصریح کرد: امروز در روزگار سخت کرونایی، آن دست کسانی که در احتکار، کم فروشی و تهیه مواد اولیه برای تأمین تجهیزات حفاظت فردی از جمله ماسک و دستکش مفسده ایجاد کرده اند بر اقتصاد مردم اثرگذارند، آیا نباید با چنین افرادی برخوردی تند انجام شود؟

,

وی به آشفته بازار وضعیت قیمت خودرو اشاره کرد و افزود: شرایط کنونی در این حوزه که بسیار غیرقابل تحمل است چیزی نیست مگر اینکه دست های آلوده ای در این جریان به سوء استفاده های کلان دست زده اند وگرنه نباید به یک باره قیمت خودرو به بدین شکل و به یکبار افزایش یابد.

,

دستگاه های اجرایی بگویند پولی که از مرغداران برای تهیه نهاده های دامی گرفته اند کجا رفته است؟

, دستگاه های اجرایی بگویند پولی که از مرغداران برای تهیه نهاده های دامی گرفته اند کجا رفته است؟, دستگاه های اجرایی بگویند پولی که از مرغداران برای تهیه نهاده های دامی گرفته اند کجا رفته است؟, دستگاه های اجرایی بگویند پولی که از مرغداران برای تهیه نهاده های دامی گرفته اند کجا رفته است؟,

نماینده مردم تویسرکان در مجلس همچنین عنوان کرد: گزارش دیوان محاسابات درخصوص مسئله ارز قابل تأمل است، چرا که در آن گزارش آمده ارزی که از دولت خارج شده بازنگشته است!

,

مفتح به مسئله فساد اقتصادی در حوزه های مختلف حتی در تأمین نهاده های دامی و مرغی هم اشاره و اظهار کرد: مرغداران بسیاری حتی در تویسرکان می گویند که بیش از یک سال هزینه خرید نهاده های مرغداری خود را پرداخت کرده اند و از آن زمان تاکنون سه مرتبه از بازار آزاد نهاده خریداری کرده، مرغ ریخته و برداشت داشته اند، اما هنوز آن نهاده ای به جای آن هزینه های که به دستگاه های دولتی برای تهیه نهاده به قیمت مصوب دولتی داده اند به دستشان نرسیده است.

,

مشکلات بازار متشنج ارز و خودرو پیچیده نیست، دولت باید آن را حل کند

, مشکلات بازار متشنج ارز و خودرو پیچیده نیست، دولت باید آن را حل کند, مشکلات بازار متشنج ارز و خودرو پیچیده نیست، دولت باید آن را حل کند,

وی تأکید کرد: مشکلات اقتصادی مطرح شده بخشی از مواردی است که روی می دهد و برخورد با آن کار سخت و پیچیده ای نیست و دولت به عنوان قوه مجریه مؤظف است مسائل مرتبط از بازار متشنج خودرو و ارز گرفته تا مشکلات اقتصادی حوزه کشاورزان و باغاداران را حل کند.

,

نماینده مردم تویسرکان در مجلس با بیان اینکه بارها گفته ام که ما در حوزه وضع قوانین مشکلی نداریم، ادامه داد: از سویی دیگر دستگاه های نظارتی قابل توجهی برای برخورد با مفسدان اقتصادی هچون تعزیرات و سازمان حمایت از مصرف کننده وجود دارد که با آن همه امکانات، تجهیزات، ساختمان های عریض و طویل و نیروهای سازمانی و کارمندان خود می تواند بیت المالی را که توسط مفسدان اقتصادی خورده شده بازگردانند.

,

اقدامات تعزیرات و دیگر دستگاه های مبارزه با فساد کجاست؟ چرا در این گرانی ها به داد مردم نمی رسند؟

, اقدامات تعزیرات و دیگر دستگاه های مبارزه با فساد کجاست؟ چرا در این گرانی ها به داد مردم نمی رسند؟, اقدامات تعزیرات و دیگر دستگاه های مبارزه با فساد کجاست؟ چرا در این گرانی ها به داد مردم نمی رسند؟,

مفتح با گلایه مندی از روند کاری چنین دستگاه هایی که وظیفه برخورد با مفسدان اقتصادی را دارند، تأکید کرد: پس اقدامات این دستگاه ها کجاست و کجا باید این ها بیایند و به فریاد مردم برسند، آیا نمی بینند که گرانی چه بر سر مردم آورده و زندگی روزمره آنان را به شدت تحت تأثیر قرار داده است؟!

,

وی عنوان کرد: جای تعجب است که هنوز با وجود گزارش دیوان محاسابات کشور درخصوص ارزی که خارج شده  و برنگشته هنوز اقدامی که باید از سوی دستگاه های متولی انجام نشده است.

,

نماینده مردم تویسرکان در مجلس در ادامه ابراز امیدواری کرد که مجلس یازدهم نظارت بر اجرای صحیح قوانین به ویژه در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی در بعد نظارتی را بیش از پیش در اولویت و دستور کاری خود قرار دهد و این گونه به کمک مردم بیاید.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه