اخبار داغ

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

زنجیره انتقال کرونا تنها با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی قطع می‌شود

زنجیره انتقال کرونا تنها با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی قطع می‌شود
حسین بیگلری با تاکید بر لزوم توجه به پروتکل های بهداشتی گفت: زنجیره انتقال کرونا تنها با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی قطع می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین بیگلری در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: نباید تصور شود که بیماری کرونا تنها برای دیگران است و به سراغ ما نمی‌آید بلکه همه باید در کنار هم به کنترل این بیماری توجه کنیم.

وی افزود: بیش از ۱۰۰ روز از چرخه انتقال ویروس کرونا می‌گذرد اما همچنان این بیماری مهار نشده زیرا مشارکت همگانی وجود نداشته و زنجیره انتقال قطع نشده است.

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ادامه یافتن چرخه انتقال ویروس کرونا سبب می‌شود افراد سالمند، دارای بیماری‌های زمینه‌ای قلبی، دیابت، تنفسی و… در معرض ابتلاء به بیماری قرار بگیرند و جان آنها به خطر بیفتد همچنین سبب انتقال این بیماری به فصل سرما و ایجاد وضعیت مزمنی در جامعه خواهد شد.

بیگلری تصریح کرد: هنگامی که یک بیماری طولانی شود کم توجهی و خستگی در بین مردم نمودار می‌شود در حالی که پس از جنگ جهانی دوم تاکنون ویروس کرونا بزرگترین بحران تهدیدگر سلامت قرن در دنیا و از جمله کشور ما بوده است بر همین مبنا سوق دادن توجه مردم به این سمت مانع از بی توجهی و دلسردی آنها برای رعایت نکات بهداشتی خواهد شد.

این مسئول عنوان کرد: اکنون که در وضعیت هشدار قرار گرفته‌ایم نباید فکر کنیم تنها دیگران خطاب هستند بلکه همگان باید به رعایت فاصله گذاری هوشمند اجتماعی اقدام کنند و مکرراً به شستشوی دست‌ها و رعایت آداب بهداشت فردی و عمومی به عنوان یک فرهنگ اجتماعی پایبند باشند.

وی ادامه داد: مردم عجله‌ای برای برگزاری مهمانی‌ها و تجمعات نداشته باشند زیرا تجمع، تردد و تماس غیر ضروری سبب عدم قطع چرخه انتقال ویروس کرونا خواهد شد بنابراین باید این تجمعات، ترددها و تماس‌ها به حداقل برسد.

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: فاصله گذاری هوشمند اجتماعی باید در همه مکان‌ها از جمله فروشگاه‌ها، عابر بانک‌ها و سایر نقاط رعایت شود و هر فرد با دیگری حداقل یک و نیم تا دو متر فاصله داشته باشد.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از دست دادن و روبوسی عنوان کرد: در صورتی که با هم مشارکت داشته باشیم می‌توانیم امیدوار باشیم که زنجیره انتقال ویروس کرونا کاهش یابد.

این مسئول تصریح کرد: متأسفانه در وضعیت هشدار قرار دادیم و تعداد افراد بستری افزایش یافته بنابراین باید به طور جدی از شرکت در هرگونه تجمع چه شادی و چه ترحیم، تردد و تماس غیرضروری بپرهیزیم زیرا ویروس کرونا حتی می‌تواند از طریق صحبت کردن فرد مبتلا یا ناقل به ویژه اگر با صدای بلند باشد، انتقال یابد بر همین مبنا رعایت فاصله گذاری هوشمند اجتماعی بسیار مهم است.

بیگلری خاطرنشان کرد: این بیماری از طریق قطرات دستگاه تنفسی فرد مبتلا یا ناقل هم انتقال داده خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از تجمع، تردد و تماس غیر ضرور در طول شبانه روز افزود: باید از مسافرت‌ها و مهمانی‌ها و برگزاری مراسمات پرهیز کرد.

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تمام تلاش حوزه سلامت بر پیشگیری از ابتلاء افراد به ویروس کرونا است تا زنجیره انتقال ویروس قطع و در صورت ابتلاء نیز از انتقال بیماری جلوگیری شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه