اخبار داغ

کارشناس مسائل بین الملل:

قتل شهروند سیاه پوست چهره ددمنشانه آمریکا را آشکار کرد/ اعتراضات آمریکا مقدمه ای در فروپاشی این کشور

قتل شهروند سیاه پوست چهره ددمنشانه آمریکا را آشکار کرد/ اعتراضات آمریکا مقدمه ای در فروپاشی این کشور
هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل گفت: پلیس نژاد پرست آمریکا با قتل شهروند سیاه پوست این کشور چهره ددمنشانه رژیم آمریکا خصوصا تیم نژادپرست دونالد ترامپ را برای جهانیان بیش از پیش آشکار کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با دیارآفتاب؛ با اشاره به وضعیت این روزهای آمریکا در پی قتل یک شهروند سیاه پوست بدست پلیس این کشور، گفت: پلیس نژاد پرست آمریکا با قتل شهروند سیاه پوست این کشور چهره ددمنشانه رژیم آمریکا خصوصا تیم نژادپرست دونالد ترامپ را برای جهانیان بیش از پیش آشکار کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

وی افزود: این اقدام افکار عمومی در سراسر دنیا را تحت تاثیر قرار داد و باعث اعتراضاتی گسترده و در سطحی وسیع در اغلب شهرهای آمریکا شد که شاید در تاریخ ایالات متحده آمریکا بی سابقه بوده است.

,

هانی زاده با اشاره به خشونت کشیده شدن این تظاهرات، تصریح کرد: اعتراضات گسترده باعث شد تا خبرگزاری های این کشور برای پوشش آن به میدان تظاهرات بیایند و همین امر منجر شد تا پلیس این کشور در اقدامی عجیب، خبرنگاران خبرگزاری های مطرح از جمله سی ان ان را دستگیر و بازداشت کند.

,

وی اضافه کرد: آمریکا علیرغم ادعای دموکراسی و رعایت حقوق بشر، ثابت کرد هیچ اعتقادی به آن ندارد و یکی از بدترین کشورها در خصوص این مسائل است. این مسئله با قتل شهروند سیاه پوست این کشور بدست پلیس، کاملا بر همگان اثبات شد و مشخص گشت تبعیض شدیدی میان سفیدپوستان و سیاه پوستان این کشور وجود دارد.

,

این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه آمریکا هیچگونه ارزشی برای انسانیت قائل نیست، گفت: حاکمیت سفیدپوستان نژاد پرست آمریکا خصوصا طیف وابسته به جمهوری خواهان چهره واقعی آمریکا را نشان داد. این در حالی است که این کشور در طول ده ها سال گذشته با تبلیغات گسترده رسانه ای و فریب افکار عمومی وانمود می کرد هیچ تبعیضی میان شهروندان این کشور وجود ندارد.

,

وی اعتراضات گسترده پس از قتل شهروند سیاه پوست آمریکایی را عاملی برای شکست خوردن دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری این کشور دانست و افزود: تظاهرات صورت گرفته در مقابل کاخ سفید نشان داد که طیف های مختلف مردم آمریکا خصوصا اقشار ضعیف و سیاه پوستان آمریکایی در حال گسست از حاکمیت این کشور هستند.

,

هانی زاده تصریح کرد: این اعتراضات می تواند مقدمه ای برای فروپاشی آمریکا باشد و این کشور وارد مرحله خطرناکی شده است.

,

وی با مشابه دانستن رفتار دونالد ترامپ با رفتار هیتلر در جنگ دوم جهانی، گفت: تهدید معترضان به شلیک که توسط ترامپ صورت گرفت اقدامی اشتباهی بود که می تواند تاثیرات نامطلوب بسیاری بر جا بگذارد. همچنان که هیتلر با اقدامات اشتباه خود باعث تقسیم آلمان شد، این رفتار ترامپ نیز باعث گسست بیشتر در جامعه آمریکایی می شود و ممکن است به فروپاشی و تقسیم این کشور و حتی جنگ داخلی منجر شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه