اخبار داغ

یادداشت؛

چشم‌انداز 1414 و نقش آن در رفع گلایه رهبری

چشم‌انداز 1414 و نقش آن در رفع گلایه رهبری
مهم‌ترین بخش چشم‌انداز 1414 شهرداری، قم به‌عنوان جهان شهر دینی، پایگاه تولید و نشر فرهنگ شیعی، سرشار از هویت اسلامی و انقلابی، الهام‌بخش و الگوی تمدن نوین ایرانی اسلامی است که تحقق آن با اماواگرهایی روبرو شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از قم فردا یکی از ابتکارات و خلاقیت‌های شهردار قم و تیم مدیریتی ایشان تدوین چشم‌انداز 1414 می‌باشد که گزاره‌ها، سیاست‌ها و راهبردهای اجرایی مختلفی دارد.

مهم‌ترین بخش این چشم‌انداز که به‌عنوان گزاره بسیار مهم مطرح است قم به‌عنوان جهان شهر دینی، پایگاه تولید و نشر فرهنگ شیعی، سرشار از هویت اسلامی و انقلابی، الهام‌بخش و الگوی تمدن نوین ایرانی اسلامی است که قرار است 15 سال آینده باید به این جایگاه برسد.

ولی چند سؤال مطرح بوده که برای تحقق این گزاره ابتدا باید به این سؤالات پاسخ مناسب داده شود.

1-تعریف شهرداری قم از جهان شهر دینی که سرشار از هویت اسلامی و انقلابی و الهام‌بخش تمدن ایرانی اسلامی است چیست؟

2- آیا الزامات این گزاره مانند تخصیص بودجه کافی از سوی شورای شهر و دیگر دستگاه‌ها رعایت می‌شود و آیا اعتقاد و باور به اینکه قم باید جهان شهر دینی باشد در بین مدیران شهرداری و شورای شهر به وجود آمده است؟

3-آیا رسیدن به این هدف فقط وظیفه شهرداری است یا یک‌همت جامع بین بخشی موردنیاز است؟

4- با توجه به عقب‌ماندگی‌های بسیار قم مخصوصاً در مناطق کم برخوردار امکان رسیدن به این گزاره وجود دارد یا فقط جنبه آمال و آرزو و نگاه ایده آلی است؟

به نظر نگارنده قم فاصله معناداری با جهان شهر دینی دارد که با این سیاست‌ها و رویه‌ها رسیدن به یک شهر الگو که بتواند سهم تأثیر در حوزه ملی و فراملی داشته باشد امکان‌پذیر نبوده و صرفاً می‌تواند یک آرزو باشد چراکه مقام معظم رهبری هم در سخنرانی 19 دی سال 139‪7 به‌صراحت از وضعیت فرهنگی قم گلایه کردند ولی متأسفانه رفع این گلایه رهبری به‌هیچ‌وجه تبدیل به دغدغه برای مدیران استان نشده و هیچ تضمینی برای تحقق این گزاره از چشم‌انداز1414  شهرداری قم وجود نخواهد داشت.

حمید اورعی 


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, حمید اورعی ,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه