اخبار داغ

در قالب فستیوالی بین‌المللی؛

کرونا «بدن دیوانه» را متوقف نکرد/ «سودو» بعد از ۱۰ سال متولد شد

کرونا «بدن دیوانه» را متوقف نکرد/ «سودو» بعد از ۱۰ سال متولد شد
سرپرست گروه تئاتر «بدن دیوانه» از شکل‌گیری فستیوال بین‌المللی تئاتر فیزیکال و حرکت معاصر «سودو» بعد از ۱۰ سال پیگیری این گروه خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یاسر خاسب کارگردان و بازیگر تئاتر و سرپرست گروه تئاتر «بدن دیوانه» که سالهاست پیگیر برگزاری فستیوالی بین‌المللی در زمینه تئاتر فیزیکال و حرکت معاصر است، درباره به سرانجام رسیدن این حرکت گفت: سال‌ها به دنبال برگزاری فستیوال گروه «بدن دیوانه» بودیم ولی هر بار به دلیل مشکلات مالی و حمایت نکردن مدیران و مسئولان و پاسخ شفافی که نمی‌دادند، این حرکت به سرانجام نمی‌رسید. حدود ۱۰ سال پیگیر این ماجرا بودیم ولی هیچ مدیر و مسئولی برای اجرایی شدن این اتفاق پا پیش نگذاشت و ما سعی کردیم مانند همیشه، خودمان برای خودمان کاری انجام دهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاسب, فیزیکال, اجرایی شدن,

وی با بیان اینکه در جشنواره‌های بین‌المللی تئاتر فجر و دانشگاهی ایران توجه ناچیزی به تئاتر فیزیکال و حرکت معاصر می‌شود، افزود: در دانشگاه‌ها هم فضا برای چنین اتفاقاتی بسیار کم است. تنها رویدادی که طی حدود ۲ دهه گذشته به موضوع حرکت توجه کرده بود جشنواره سراسری پانتومیم در بوشهر بود که سال ۸۴ بعد از ۳ دوره برگزاری متوقف شد.

, فیزیکال,

خاسب یادآور شد: طی سال‌های متمادی که در عرصه تئاتر فیزیکال و حرکت معاصر در داخل و خارج از کشور فعالیت می‌کردم به فکر این بودم با تیمی که داریم فستیوال «سودو» را راه اندازی کنیم که متشکل از اجراهای سولو و دوئت است. وقتی برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری فستیوال بین‌المللی «سودو» به سرانجام رسید، مشکل ویروس کرونا به وجود آمد. بازیگران متعددی در داخل و خارج از ایران در زمینه تئاتر فیزیکال و حرکت معاصر فعالیت می‌کنند ولی شرایط کرونایی باعث شده تا فعالیت آنها نیز تحت تأثیر قرار گیرد.

, خاسب, فیزیکال, سودو, سولو, دوئت, سودو, کرونا, فیزیکال, کرونایی,

, ,

سرپرست گروه تئاتر «بدن دیوانه» در ادامه سخنان خود تأکید کرد: با توجه به شرایط فعلی تصمیم گرفتیم که فستیوال «سودو» را در شرایط خود قرنطینگی مردم برگزار کنیم. علاقه‌مندان به شرکت در این فستیوال می‌توانند تا مردادماه استعداد و توانایی خود را در زمینه تئاتر فیزیکال و حرکت معاصر در قابل ویدئوهای ۱ تا ۳ دقیقه‌ای برای ما ضبط و ارسال کنند. در شهریورماه این آثار مورد بازبینی قرار می‌گیرند و در صورت فراهم شدن شرایط مناسب اجتماعی به لحاظ برطرف شدن مشکل ویروس کرونا، منتخبان در مرحله نهایی که مهرماه در جزیره کیش برگزار خواهد شد، شرکت می‌کنند.

, توجه, سودو, قرنطینگی, فیزیکال, کرونا,

وی اظهار کرد: رایزنی‌ها انجام شده تا برگزیدگان فستیوال «سودو» از امکان اجرای عمومی در تهران برخوردار باشند.

, رایزنی‌ها, انجام شده, سودو,

خاسب در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: فستیوال «سودو» محفلی تخصصی برای افرادی است که در زمینه تئاتر فیزیکال، حرکت معاصر و هنرهای اجرایی و حرکتی دنیای معاصر فعالیت می‌کنند.

, خاسب, سودو, فیزیکال,

 

,

منبع:مهر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه