اخبار داغ

تراژدی "غیزانیه" این بار در 8 کیلومتری گرگان تکرار می‌شود؟

"سلیمان‌تپه"؛ 20 سال محروم از نعمت آب/ وعده مسئولان برای تأمین آب شرب روستا تا یک ماه دیگر

"سلیمان‌تپه"؛ 20 سال محروم از نعمت آب/ وعده مسئولان برای تأمین آب شرب روستا تا یک ماه دیگر
روستاهایی که در 10 کیلومتری شهر واقع شده اند اما کودکانشان از نعمت درس خواندن محروم هستند، روستاهایی که در این روزها کودکانشان از داشتن آب محروم اند و تنها در روز دوساعت آب دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما، این روزها بیشتر ذهن‌ها سمت غیزانیه خوزستان است و همه دست به دست هم داده اند تا مشکل این بخش استان خوزستان را حل کنند که امیدواریم هر چه سریعتر هم این مشکل حل شود. اما شاید در خیلی از استان ها غیزانیه های دیگری هم باشد که آنها هم نیاز به رسیدگی دارند. شاید چند کیلومتر آن طرف تمام زرق و برق مرکز استان روستاهایی باشند که در گرم ترین روزهای سال تنها دو ساعت در روز آب دارند.  در استان گلستان هستند روستاهایی که در 10 کیلومتری شهر واقع شده اند اما کودکانشان از نعمت درس خواندن محروم هستند، روستاهایی که در این روزها کودکانشان از داشتن آب محروم اند و تنها در روز دوساعت آب دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

هفته گذشته دو ساعت آب و برق روستاهای "کفشگیری" و "سرکلاته" در غرب گرگان قطع شد. بلافاصله بعد از رسانه ای شدن این موضوع و ارائه جوابیه از طرف روابط عمومی این دو دستگاه ، صبح فردای آن روز دهیار یکی از روستاها به دفتر گلستان ما مراجعه کرد ، احمد ریگی گلایه می کرد که چرا دو ساعت آب و برق در روستای کفشگیری نبود همه عذرخواهی کردند اما ما بیست سال است آب نداریم.

,

احمد ریگی در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما، گفت: "سلیمان تپه" با 94 خانوار در بخش مرکزی گرگان و در 8 کیلومتری گرگان است.

,

, ,

دهیار روستای سلیمان تپه با بیان اینکه روستای ما نیز در جنگ تحمیلی با اهدای شهید، جانباز و ایثارگر به نوعی دین خود را به انقلاب ادا کرده، عنوان کرد: سلیمان تپه در نزدیکی مرکز استان است اما 20 سال است که آب ندارد.

,

وی، افزود:67 دانش آموز روستای ما از داشتن مدرسه محروم اند، آن هایی که علاقه به تحصیل دارند 9 کیلومتر را پیاده رفت و آمد می کنند که امسال هم با توجه به سخت بودن شرایط رفت وآمد این دانش آموزان قید ادامه تحصیل را زدند.

,

ریگی، ابراز کرد: در گذشته گفته بودند که برای ایجاد مدرسه خودمان باید زمینی را اهدا کنیم پس از اینکه زمین اهدایی مشخص شد اما بازهم احداث مدرسه را فراموش کردند، نامه ای به آموزش و پرورش زدیم و برای رفت و آمد بچه ها سرویس خواستیم اما با سرویس هم موافقت نشد.

,

دهیار سلیمان تپه در خصوص وضعیت آب این روستا، عنوان کرد: بعد از 20 سال، دوسال قبل چاهی زده شد مدیران می گویند روشن می کنیم اما هنوز روشن نشده است.

,

وی ادامه داد: زمستان آب باران جمع می شود، روستا جدول ندارد طرح هادی اجرا نشده. تنها مدیری هم که تا الان کمک کرده آقای نصیبی بوده و کمک هایی کرده نزدیک به 50 میلیون تومان بوده با این کمک ها بخشی از کارها را انجام دهیم و زیرسازی های لازم را انجام دادیم.

,

ریگی با گلایه مندی از آب و فاضلاب نسبت به تعلل پایان کار چاه حفر شده برای آبرسانی سلیمان تپه، یادآورشد: اگر شهری ها یک روز دوش نمی گیرند روستای ما روزهای متمادی به دلیل نبود آب نمی توانند دوش بگیرند وقتی هم که آب می خورند نگران این هستند آب بهداشتی است یا خیر.

,

دهیار سلیمان تپه، تصریح کرد: ما در این روزها به آب نیاز داریم چرا از روستاهای اطراف ما برای یک ساعت قطعی آب باید عذرخواهی شود اما ما 20 سال است نه آب داریم نه مدرسه و کسی هم به ما توجهی نمی کند.

,

وی با بیان اینکه به تازگی آب برای روستاهای اطراف ما هم جیره بندی شده، گفت: در روز فقط دو ساعت اگر آب داشته باشیم، در این هوا که 45درجه گرما است بچه های ما گریه می کنند ما مشکل آب داریم مسوولین شهرستانی می دانند که ما مشکل داریم اما فقط وعده می دهند و عمل نمی کنند.

,

, ,

توضیحات روابط عمومی آبفا گلستان

, توضیحات روابط عمومی آبفا گلستان,

بلافاصله بعد از شنیدن صحبتهای دهیار سلیمان تپه طی تماسی با ولی ساور روابط عمومی آب و فاضلاب استان گلستان ، وی به دفتر گلستان ما آمد و توضیحات لازم را به دهیار و اعضای هیات تحریریه گلستان ما ارائه داد.

,

ساور افزود :این شرکت با تعریف پروژهای در قالب حفر و تجهیز چاه عمیق (اسلام تپه) با اعتبار  ۱۲هزار میلیون ریال در راستای رفع مشکل روستاهای منطقه من جمله سلیمان تپه را در دست اجرا دارد که در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است .

,

وی به شرحی از عملیات پروژه فوق که تاکنون انجام شده پرداخت و گفت: حفر چاه با اعتبار  ۲هزار و ۲۸۳ میلیون ریال و خرید لوله برای خط انتقال با هزینه ای بالغ بر یک هزار و ۶۶۲میلیون ریال انجام شد.

,

مسئول رابط عمومی آبفا گلستان اضافه کرد: اجرای خط انتقال آب نیز با اعتبار  ۲هزار و ۱۵۰ میلیون ریال انجام شد ضمن اینکه برای خرید دیوار پیش ساخته  ۷۸۵ میلیون ریال هزینه شد و برای حصارکشی نیز یک هزار و ۶۷۰ میلیون ریال با قرارداد در حال انجام میباشد.

,

ساور با اشاره به اینکه خط انتقال برق  یکهزار و ۸۲۰ در حال اجرا است، تصریح کرد: خرید تجهیزات  ۸۶۶ میلیون ریال  انجام شد ضمن اینکه اجرت تجهیز چاه  ۶۰۰ میلیون ریال در دست اجرا و اقدام میباشد و  تا کنون  ۱۱هزار و ۸۳۶ میلیون ریال برای اجرای پروژه فوق هزینه شده است.

,

ساور ادامه داد: لازم به ذکر است که این شرکت در راستای اجرای پروژه حفر و تجهیز  چاه نیاز به مجوزهای لازم از سوی دستگاهای ذیربط داشته که فرآیند آن نیاز به زمان داشته که از دست این شرکت خارج بوده است.

,

وی بیان کرد: دلیل دیگر تاخیر اجرای عملیات پروژه فوق تعطیلی کارگاه بخاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بوده است که انشالله با شروع اجرای این پروژه و دستور ویژه مهندس هرمزی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت تا یک ماه دیگر مشکل کمبود آب شرب مردم شریف این روستاها مرتفع و از نعمت آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی بهره مند میگردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه