اخبار داغ

در نشست مطالبه گری بسیج دانشجویی اردبیل مطرح شد؛

معامله کشت و صنعت شرعا باطل است/ اصرار دولت به ابقای معامله از ابهامات پرونده کشت و صنعت است

معامله کشت و صنعت شرعا باطل است/ اصرار دولت به ابقای معامله از ابهامات پرونده کشت و صنعت است
مسئول مطالبه گری و گفتمان سازی بسیج دانشجویی اردبیل با بیان اینکه سازمان خصوصی سازی مقصر اصلی معامله کشت و صنعت است گفت: ابطال معامله ای که به نفع دولت است اما در کمال ناباوری بر انجام آن پافشاری و تاکید می شود بر ابهامات پرونده می افزاید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سبلان‌ما، سجاد علیپور مسئول مطالبه گری و گفتمان سازی بسیج دانشجویی اردبیل عصر امروز در نشست مطالبه گری کشت و صنعت مغان که با حضور مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل و جمعی از اصحاب رسانه در محل ناحیه بسیج دانشجویی برگزار شد به تشریح فرایند واگذاری کشت و صنعت و ابهامات موجود در این پرونده مهم  و حیاتی برای استان و کشور پرداخت و گفت: ابطال معامله ای که به نفع دولت است اما در کمال ناباوری بر انجام آن پافشاری و تاکید می شود بر ابهامات پرونده می افزاید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی با بیان اینکه کمیته بررسی پرونده کشت و صنعت مغان به عنوان بزرگترین بنگاه اقتصادی کشور و خاورمیانه در همان اوایل مزایده در ناحیه بسیج دانشجویی راه اندازی شد تا مسائل توسط کارشناسان و متخصصین امر مورد بررسی قرار گرفته و موارد به اطلاع مسئولین و مردم برسد تا از خسارت های احتمالی به اقتصاد و اجتماع کشور جلوگیری شود.

,

, ,

برخورد با مقصرین پرونده کشت و صنعت مهم تر از ابطال آن است

, برخورد با مقصرین پرونده کشت و صنعت مهم تر از ابطال آن است, برخورد با مقصرین پرونده کشت و صنعت مهم تر از ابطال آن است,

علیپور در ادامه سخنان خود به ابهامات موجود در پرونده کشت و صنعت پرداخت و گفت: مهمترین نکته فعلی در پرونده کشت و صنعت فراتر از ابطال معامله، برخورد با مقصرین پرونده است و از دستگاه قضایی انتظار می رود با عواملی که در این معامله سراسر اشکال دخیل بودند و باعث غارت منابع و ثروت ملی شدند برخورد قاطع انجام دهد.

,

وی با بیان اینکه بیشترین ابهام موجود در پرونده کشت و صنعت به طرف فروشنده بر می گردد، گفت: سازمان خصوصی سازی به عنوان نماینده دولت در این پرونده بیشترین نقش را داشته و با آگاهی کامل دست به این اقدام زده است که باید به مطالبات مردمی و قانونگذار در این خصوص پاسخ دهند.

,

مسئول مطالبه گری و گفتمان سازی بسیج دانشجویی استان اردبیل با بیان اینکه طرف خریدار  به ظاهر قانونی عمل کرده است، گفت: بیشترین اشکال به طرف فروشنده برمی گردد، چرا که با پایین ترین قیمت ممکن  اقدام به مزایده کرده است .

,

وی با بیان اینکه تنها زمین مجموعه کشت و صنعت که شامل ده ها کارخانه، صنایع تبدیلی، دامداری و باغات فراوارن است 30 برابر کمتر از قیمت واقعی واگذار شده است، گفت: عوامل بسیاری در این واگذاری نازل دخیل بودند که مسئولین امر لازم است در این خصوص شفاف سازی کنند.

,

مسئول مطالبه گری و گفتمان سازی بسیج دانشجویی اردبیل  با بیان اینکه مزایده کشت و صنعت بدلیل عدم خریدار سه بار اعلام فراخوان شد و در مرحله آخر بدون کار کارشناسی و تعین قیمت با کاهش مبلغ مزایده روبه رو شد، گفت: تنها در یکی از این مراحل با طوفان تغییر ارزش دلار مواجه بودیم که در اثر این فرایند، شاهد افزایش چند برابری ارزش املاک بودیم که در کمال ناباوری با کاهش مجدد قیمت مزایده رو به رو شدیم.

,

وی با بیان اینکه خریدار کشت و صنعت با توجه به شرایط مندرج در معامله می تواند با مدیریت سود، اقساط معامله را پرداخت، گفت: معامله کشت و صنعت با این شرایط برای خریدار بصورت رایگان تمام شده است.

,

, ,

استعلام خریداران از ابهامات پرونده است

, استعلام خریداران از ابهامات پرونده است, استعلام خریداران از ابهامات پرونده است,

علیپور در ادامه سخنان خود به جلسات متعدد تیم مطالبه گری بسیج دانشجویی با استاندار و نمایندگلن مجلس در این خصوص اشاره کرد و گفت: یکی از ابهامات موجود در قضیه کشت و صنعت مغان استعلام خریداران است، که این استعلام توسط چه مرجعی انجام گرفته است؟ چرا که بعد از مدت کوتاهی از مزایده، اهلیت خریدار زیر سوال می رود و معامله باطل اعلام شده و به خریدار دوم واگذار می شود که این خود جای سوال و ابهام است؛ چرا که در صورت باطل شدن معامله اول، کل مزایده باید با طی شرایط قانونی دوباره برگزار می شد اما  شاهد هستیم  که کشت و صنعت به راحتی به نفر دوم واگذار می شود.

,

وی با بیان اینکه یکی از شرایط مزایده وثیقه است، گفت: چه رابطه ای بین خریدار اول و خریدار دوم وجود دارد که خریدار اول بعد از عدم اهلیت معامله به راحتی از وثیقه خود عدول کرده و از مزایده ای که در آن برنده شده انصراف می دهد.

,

وی از شراکت خریدار اول با خریدار دوم خبرداد و گفت: بعدا معلوم شد که خریداران اول و دوم با هم شریک بوده اند ودر واقع خریدار اول با این اقدام خود به خریدار دوم خوش خدمتی کرده است.

,

علیپور به اهلیت خریدار دوم نیز اشاره کرد و گفت: با اینکه خریدار دوم نیز با ابهاماتی مواجه است، گفت: بیشترین ابهام به طرف فروشنده برمی گردد چراکه سازمان خصوصی سازی به نمایندگی از دولت در این معامله نقش اصلی را برعهده داشته است.

,

وی به سوابق رئیس سازمان خصوصی سازی وقت اشاره کرد و گفت: پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی در زمان معامله کشت و صنعت هم اکنون به دلایل مختلف در بازداشت است و این خود بر ابهامات موجود در پرونده کشت و صنعت می افزاید.

,

علیپور به رای هیأت داوری در خصوص پرونده کشت و صنعت مغان نیز اشاره کرد و گفت: با اینکه نظر هیأت داوری بر ابطال معامله کشت و صنعت است اما طبق گفته احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نادران نماینده مجلس، دولت بر ادامه کار اصرار دارد و معامله را ابطال نمی کند.

,

, ,

اصرار دولت به ابقای معامله از ابهامات پرونده کشت و صنعت است

, اصرار دولت به ابقای معامله از ابهامات پرونده کشت و صنعت است, اصرار دولت به ابقای معامله از ابهامات پرونده کشت و صنعت است,

وی با بیان اینکه ابطال معامله کشت و صنعت که به بهایی بسیار کمتر از ارزش واقعی آن واگذار شده به نفع دولت است، تصریح کرد: پافشاری دولت بر معامله فوق خود از مهمترین ابهامات موجود در این پرونده است که باید رفع شود.

,

مسئول مطالبه گری و گفتمان سازی بسیج دانشجویی استان اردبیل با بیان اینکه ما مخالف واگذاری مالکیت کشت و صنعت به بخش خصوصی هستیم گفت: ارزش مادی و معنوی کشت و صنعت بسیار بیشتر از آنی است که به کسی واگذار شود، اعتقاد ما تنها به واگذاری مدیریت این مجموعه است؛ چرا که در مدیریت مطلوب  و اصولی رانت از بین رفته و بهره وری بیشتر شده و نگرانی اصلی که همان واگذاری مالکیت و حفظ ثروت ملی است رفع می شود.

,

وی در ادامه سخنان خود به امکانات موجود در مجموعه کشت و صنعت مغان اشاره کرد و با بیان اینکه نیروگاه برق موجود در این مجموعه به تنهایی قادر است برق شهرستان پارس آباد را تامین کند، واگذاری این مجموعه که در حکم یک بیستم استان به یک شخص است، برابر با حاکم کردن مجدد نظام ارباب رعیتی می باشد که این امر برخلاف آرمان های انقلاب اسلامی است.

,

علیپور با بیان اینکه کشت و صنعت مغان در منطقه مرزی واقع شده است، و این خود ملاحظات امنیتی خاصی را طلب می کند، گفت: قبل از انقلاب این مجموعه با غارت زمین های عشایر توسط رژیم پهلوی ایجاد شد و هدف آن نیز تنها تامین منافع رژیم صهیونیستی بود بطوری که حتی فرودگاه اختصاصی به منظور انتقال محصولات کشاورزی  و دامی به رژیم اشغالگر نیز در این منطقه احداث شد.

,

, ,

پیگیر احقاق حق عشار در پرونده کشت و صنعت هستیم

, پیگیر احقاق حق عشار در پرونده کشت و صنعت هستیم, پیگیر احقاق حق عشار در پرونده کشت و صنعت هستیم,

وی با بیان اینکه بازگرداندن زمین های کشت و صنعت متعلق به عشایر یکی دیگر از مطالبات بسیج دانشجویی است، خاطر نشان کرد، علاوه بر خود زمین باید عواید حاصل از 40 سال گذشته نیز به عشایر پرداخت شود تا عدالت اسلامی در مورد این افراد محقق شود.

,

مسئول مطالبه گری و گفتمان سازی بسیج دانشجویی اردبیل با بیان اینکه مطالبه ما شفاف سازی و ارائه اسناد به مردم در قضیه کشت و صنعت است، خاطرنشان کرد، باید مسئولین ذی ربط به تخلفات صورت گرفته در این پرونده رسیدگی کنند تا حقی از مردم ضایع نشود.

,

وی به نکات مطروحه اخیر در مورد پروند کشت و صنعت نیز اشاره کرد و گفت: تبلیغات رسانه ای صورت گرفته در خصوص بهبود شرایط کشت و صنعت و اینکه کارگران مجموعه از شرایط رضایت دارند بحثی است که باید مطالعه میدانی انجام شود و صرف کار رسانه ای و یا تبلیغ  در رسانه ها نمی توان ادعا کرد که شرایط عوض شده و رضایت مندی شغلی وجود دارد.

,

کشت و صنعت مغان به پاتوق ورشکستگان سیاسی تبدیل شده بود

, کشت و صنعت مغان به پاتوق ورشکستگان سیاسی تبدیل شده بود, کشت و صنعت مغان به پاتوق ورشکستگان سیاسی تبدیل شده بود,

علیپور در پایان سخنان خود به مدیریت دولتی در شرایط وخیم کشت و صنعت نیز انتقاد کرد و گفت: این مجتمع بزرگ و اقتصادی در اواخر به پاتوق ورشکستگان سیاسی تبدیل شده بود هرچند افراد خدوم نیز فعالیت می کردند ولی چون مدیریت وقت هدف سیاسی داشت و سیاست زدگی بر محیط کاری حاکم شده بود، کشت و صنعت مغان را به قهقرا برد بطوری که پرسود ترین بنگاه اقتصادی خاورمیانه را به شرکتی زیان ده تبدیل کرد که در اینصورت مدیریت وقت باید پاسخگوی اعمال و نحوه مدیریت خود برابر مسئولین کشور و اذهان عمومی باشند.

,

معامله کشت و صنعت مغان شرعا حرام است

, معامله کشت و صنعت مغان شرعا حرام است, معامله کشت و صنعت مغان شرعا حرام است,

, , , ,

مسئول مطالبه گری و گفتمان سازی بسیج دانشجویی اردبیل به اسناد معتبر در خصوص حرام بودن معامله کشت و صنعت از نظر شرع اشاره کرد و گفت: مستندات لازم در این خصوص به دستگاه قضایی ارائه شده و پیگیر این مطالبه مردمی هستیم.

,

وی به اعتراضات سازمندهی شده علیه معامله کشت و صنعت نیز اشاره کرد و با بیان اینکه اعتراضات صورت گرفته مشکوک است، گفت: اعتراضی که از راه قانونی و اصولمند پیگیری نشود درست نبوده و حتی این شائبه را نیز بوجود می آورد که دست های پنهان در این اعتراضات به نفع عده ای خاص دخالت داشته و سازماندهی می کنند.

,

علیپور با بیان اینکه این افراد در بزنگاه معترضین را سپر قرار داده  و خود پنهان می شوند، گفت: اعتراضی واقعی و سازنده است که از راه مراجع قانونی و بدون هیاهو و جنجال پیگیری شود.

,

وی از مطالبه گری در خصوص سایر مسائل استانی در آینده نزدیک خبرداد و گفت: بزودی اقدامات مطالبه گری بسیج دانشجویی در خصوص عدالت اجتماعی و حق آبه استان نیز به اطلاع مردم خواهد رسید.

,

انتهای پیام/ج

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه