اخبار داغ

زندگی به سبک انسان های اولیه؛

روستایی با صنایع غنی در فقر امکانات/ وقتی کپر مأمنی برای زندگی می شود

روستایی با صنایع غنی در فقر امکانات/ وقتی کپر مأمنی برای زندگی می شود
کوهشاه احمدی یکی از مناطق شهرستان حاجی آباد هرمزگان به شمار می رود که مردمان آن با کمترین امکانات و در رنج و سختی زندگی می کنند و تاکنون از هیچ گونه امکانات رفاهی از جمله راه ارتباطی مناسب و آب شرب، بهداشتی برخوردار نبوده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل هرمز، منطقه کوهشاه احمدی شهرستان حاجی آباد به دلیل کوهستانی بودن یکی از جاذبه های گردشگری و منطقه بکر در این شهرستان به شمار می رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

درمنطقه احمدی دو نوع شرایط آب و هوای وجود دارد قسمت مرکزی آن گرم و مرطوب و گاهی هم خشک و قسمت شمال و به خصوص دهستان کوهشاه آب و هوای معتدل کوهستانی است .

,

وجود چنین شرایط آب و هوایی در منطقه کوهشاه احمدی سبب شده است علاوه بر تولید محصولات گرمسیری و سردسیری فراوان دارای طبیعت بکر و زیبایی باشد.

,

دهستان کوهشاه به لحاظ کوهستانی بودن همه ساله درفصل زمستان شاهد بارش باران وبرف فراوانی است و درختانی همچون گردو، بادام کوهی و باغی، زردآلو، هلو، انار ،انگور، انجیر، انواع توت وسیب درختی ورزوک در این منطقه همچنان قامت سبز رنگ خود را حفظ کنند.

,

اهالی دهستان کوهشاه  شهرستان حاجی آباد هرمزگان با وجود برخورداری از منابع طبیعی بکر که سرشار از گیاهان دارویی مثل بادام کوهی، آویشن، دارای معادن فراوان مثل کرومیت آهن دولومیت، معدن و رودخانه نمک و باغات فراوان، هیچ سهمی از این منابع خدادادی نمی برند و به علت نبود جاده های مناسب توان عرضه محصولاتشان را ندارند.

,

تاکنون هیچ گونه امکانات رفاهی و عمرانی به کوهشاه برده نشده و کلنگ زنی های صورت گرفته نیز به دلایل نبود اعتبار متوقف شده است با این وجود، مردم این دهستان هنوز درکپر زندگی می کنند و از آب شرب مناسب بی بهره هستند.

,

کودکان و نوجوانان کوهشاه به دلیل فقدان مراکز تحصیلی از نعمت آموزش بی بهره هستند از این رو دهستان کوهشاه، یکی از فقیر ترین نقطه کشور به شمار می رود که مردمانش مثل صد سال پیش زندگی می کنند.

,

مشکل دیگر منطقه کوهشاه عدم آنتن دهی تلفن همراه و شبکه های تلویزیونی است که مسئولین تاکنون هیچ گونه اقدامی در این زمینه نداشته اند.

,

بخش کوشاه احمدی که زادگاه معاون اول رئیس جمهور نیز می باشد ولی به این منطقه در دولت فعلی نه در دولت های قبلی هیچ گونه توجهی به این مناطق نشده است و مردم کماکان در فقر و محرومیت بسر می برند.

,

راه موصلاتی و نبود آب آشامیدنی مناسب از عمده مشکلات بخش احمدی است

, راه موصلاتی و نبود آب آشامیدنی مناسب از عمده مشکلات بخش احمدی است,

محمد منصوری از اهالی بخش احمدی در گفتگو با هرمز، با بیان مشکلات بخش، اظهار کرد: مهمترین دغدغه مردم احمدی جاده موصلاتی است که با جذب سرمایه می‌توان راه دوکوه به احمدی را با سرعت بیشتری انجام داد.

,

وی افزود: آب آشامیدنی این بخش هم با مشکلاتی مواجه است که باید با اولویت بیشتر و نگاه ویژه ای به این مسئله توجه داشت.

,

منصوری عمده ترین مشکل منطقه احمدی را نبود زیرساخت های ارتباطی عنوان کرد و ادامه داد: اگرراه ارتباطی برای مردم احداث شود سایر خدمات به دنبال آن آورده می شود.

,

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات روستاهای بخش احمدی،  استیجاری بودن مدرسه این روستا است که با وجود درخواست های مکرر تاکنون اقدامی صورت نگرفته همچنین بعضی از مساجد روستا برق ندارند که باید پیگیری صورت گیرد تا این مشکلات مرتفع شود.

,

منصوری یکی از اهالی روستا  با اشاره به پتانسیل های روستا در زمینه اشتغال زایی افزود: با توجه به پتانسیل های زیادی که جهت اشتغالزایی در احمدی وجود دارد و با مسئولین مردم در روستاها می مانند و به شهرها مهاجرت نخواهند کرد.

,

وی افزود: مشکل آنتن دهی تلفن های همراه، آب آشامیدنی سالم، دریافت شبکه های تلویزیونی و راه مناسب و آسفالت محورها از جمله خواسته های بحق مردم کوهشاه احمدی می باشد.

,

امام جمعه احمدی گفت: بخش احمدی یکی از بزرگترین ومحروم ترین بخش های کشور است که نیاز به توجه ویژه مسئولین را می طلبد و مشکلات مردم این منطقه برطرف کنند.

,

وی ادامه داد: کوهشاه احمدی درتمام زمینه ها از امکانات رفاهی وعمرانی باگذشت ۳۹سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز محروم است.

,

کوهشاه احمدی را می توان یکی از فقیر ترین نقطه کشور دانست که از پیروزی انقلاب تاکنون هیچ گونه امکانات رفاهی و عمرانی به خود ندیده و مردمانش مانند صدسال پیش زندگی می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه