اخبار داغ

ادامه جدال کارگران با کرونا و کارفرما؛

خطای کارفرما باعث محرومیت کارگران معدن فاریاب از دریافت بیمه بیکاری شد/ پایان اعتراضات کارگری با اعطا فرصت مجدد تامین اجتماعی به مسئولان معدن

خطای کارفرما باعث محرومیت کارگران معدن فاریاب از دریافت بیمه بیکاری شد/ پایان اعتراضات کارگری با اعطا فرصت مجدد تامین اجتماعی به مسئولان معدن
کارگران معدن امین یار شهرستان فاریاب به علت عدم پرداخت حقوق معوق و حق بیمه آن ها تجمع کردند، تامین اجتماعی استان کرمان با اعطای فرصتی مجدد به کارفرما برای پرداخت حق بیمه کارگران به اعتراضات پایان داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، چندی است کارگران معادن استان کرمان به مطالبه گری حقوق خود پرداخته و خواهان رسیدگی به مشکلات و کم توجهی مسئولان به این قشر درد کشیده هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

اما این بار کارگران معدن امین یار فرایاب در اعتراض به حقوق معوق چندین ماهه خود و حق بیمه ای که توسط کارفرما پرداخت نشده تجمع کردند.

,

حسین تاجیک رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان فریاب در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در بحبوحه تعطیلی مراکز مختلف به علت شیوع کرونا، معادن از جمله مشاغلی بودند که باید به فعالیت خود ادامه می دادند.

,

وی افزود: تعطیلی معادن تنها با ارائه مدارک و مستنداتی از سوی ستاد کرونای استان امکان پذیر بود، در غیر این صورت تعطیلی معادن قانونی نخواهد بود، معدن امین یار تاکنون مدرکی مبنی بر تعطیلی قانونی ارائه نکرده است.

,

خطای کارفرما عامل محرومیت کارگران معدن امین یار فاریاب از دریافت بیمه بیکاری

, خطای کارفرما عامل محرومیت کارگران معدن امین یار فاریاب از دریافت بیمه بیکاری, خطای کارفرما عامل محرومیت کارگران معدن امین یار فاریاب از دریافت بیمه بیکاری,

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان فاریاب بیان کرد: پرداخت حق بیمه در شرایط مقابله با کرونا تنها در صورتی توسط دولت پرداخت می شود که بنا بر مستندات شیوع کرونا سبب تعطیلی کسب و کار شده باشد.

,

تاجیک اذعان کرد: در ارتباط با پرداخت حق بیمه کارگران معدن امین یار فریاب کارفرما حتی اسامی کارگران و مشخصات آن ها را برای دریافت بیمه بیکاری در اختیار تامین اجتماعی قرار نداده است.

,

وی یادآور شد: کارگران با مراجعه به دفاتر پیشخوان متوجه شدند که کارفرما حق بیمه آن ها را پرداخت نکرده است و به همین دلیل از دریافت بیمه بیکاری هم محروم شده اند.

,

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان فاریاب بیان کرد: از نظر قانون زمانی که کارگران با یک مجموعه قرارداد دارند در صورت تعطیلی آن واحد، کارفرما موظف است حقوق کارگران را پرداخت کند.

,

تاجیک اظهار کرد: در صورتی که کارگران فاقد قرارداد باشند با تعطیلی کارگاه، کارفرما تعهدی برای پرداخت حق بیمه و حقوق ندارد.

,

با ادامه اعتراض کارگران بلافاصله شورای تامین برگزار شده و کارفرما متعهد به پرداخت حقوق معوق کارگران از اواخر سال گذشته تاکنون و حق بیمه آن ها  تا پایان خرداد ماه شده است.

,

کارگران بعد از قول کارفرما مجددا به معادن بازگشته و فعالیت خود را آغاز کردند اما پرداخت ناقص حقوق معوق کارگران بار دیگر سبب تجمع کارگران معدن امین یار فاریاب شد.

,

فرصت مجدد تامین اجتماعی به کارفرما برای پرداخت بیمه معوق کارگران

, فرصت مجدد تامین اجتماعی به کارفرما برای پرداخت بیمه معوق کارگران, فرصت مجدد تامین اجتماعی به کارفرما برای پرداخت بیمه معوق کارگران,

رضا اسماعیلی مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در این خصوص به خبرنگار راه آرمان گفت: با توجه به اینکه پرداخت بیمه کارگران به دنبال بروز خطای انسانی دچار مشکل شده و وقت اصلاحیه آن طبق قانون تامین اجتماعی گذشته است.

,

وی افزود: برای رفع این مشکل به صورت ویژه زمانی برای اصلاحیه مجدد تامین اجتماعی به معدن امین یار اختصاص داده شده است.

,

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان تاکید کرد: به مسئول سازمان تامین اجتماعی در شهرستان فاریاب اختیار تام داده شده است تا هر چه سریعتر اصلاحات تامین اجتماعی مربوط به بیمه رد شده کارگران را حل و فصل کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه