اخبار داغ

استاد فقه و اصول حوزه علمیه قزوین مطرح کرد

مرتبط دانستن قتل "رومینا اشرافی" با دین، توطئه جدید دشمن/ صدور فتوا درباره قصاص برآمده از آیات و روایات است

مرتبط دانستن قتل "رومینا اشرافی" با دین، توطئه جدید دشمن/ صدور فتوا درباره قصاص برآمده از آیات و روایات است
حجت الاسلام علی عباسی گفت: مرتبط ساختن اموری از این قبیل به دین و قواعد اسلامی به دلیل مخالفت با اسلام و نظام جمهوری اسلامی است، این افراد به دلیل مخالف بودن با خط فکری انقلاب، خشونت‌ها را برآمده از آن می‌دانند و مطالعه و شناخت درستی از اسلام واقعی نداشته و لاابالی‌های فکری، فرهنگی و بی‌سواد هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ طی هفته گذشته شاهد موجی جدید در فضای مجازی بودیم که با واکنش‌های جدی از سوی کاربران فضای مجازی مواجه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

قتل رومینا اشرفی دختر 13 ساله‌ی تالشی توسط پدرش که اصل و حقیقت ماجرا اما و اگرهایی داشت، موضوع داغی بود که ورد زبان فعالان و کاربران شده و در مواجهه با این رخداد واکنش‌ها و برداشت‌های مختلفی داشتند.

,

این بار نیز همچون گذشته بروز یک حادثه در کشور برای معاندین و دشمنان که از هر فرصتی برای تهاجم فرهنگی و تخریب دین بهره می‌برند به دستاویزی برای حمله تبدیل شد و در این میان فضای مجازی سهل الوصول‌ترین و بهترین ابزار برای نیل به اهداف و شبهه افکنی آنها بود.

,

شاهد این بودیم که قتل فرزند توسط پدر را برآمده از تساهل دین اسلام در مواجهه با حوادث ناگوار دانسته و این فکر را القا می‌کردند که اگر دین اسلام در چنین شرایطی برای پدر قصاص درنظر می‌گرفت بروز این دست امور کاهش می‌یافت.

,

درواقع کاسبان خون حتی از قتل دختری 13 ساله نیز برای رسیدن به اهداف ضددینی خود سوء‌استفاده کردند تا بار دیگر اسلام را دینی خشن و مغایر با اصول انسانی و حقوق بشر معرفی کنند.

,

از آنجایی که این دست شبهات در فضای مجازی از تاثیرگذاری بالایی بر عامه مردم برخوردار است، لذا کسب اطلاعات از منابع معتبر و افزایش آگاهی در مواجهه با این پدیده‌ها و ارتقای سطح دانش دینی دارای اهمیت فراوانی است تا بتوانیم در این فضا سره را از ناسره تشخیص دهیم.

,

برای کسب اطلاع بیشتر از اصول دینی درباره قصاص و شبهه خشن بودن اسلام به سراغ یکی از اساتید فقه و اصول حوزه علمیه قزوین رفته و با او به گفت‌وگو نشستیم.

,

حجت الاسلام علی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اظهار کرد: دین هیچ یک از بداخلاقی‌ها و جرم‌ها را تایید نمی‌کند و هر یک از ناهنجاری‌ها، ضرب و شتم‌ها و قتل‌هایی که در جامعه ایجاد می‌شود در اسلام دارای قواعد خاص است اما برخی دشمنان سعی دارند این ناهنجاری‌ها را با اسلام مرتبط بدانند.

,

وی ادامه داد: قتل فرزند توسط پدر جرمی بزرگ است که در دادگاه‌های اسلامی برای آن مجازات درنظر گرفته شده و شرع، عقل، عرف و جامعه این نوع اقدامات را تایید نمی‌کند، ضمن اینکه حوادثی همچون قتل رومینا اشرفی در کشورهای مختلف دنیا بیشتر رخ می‌دهد.

,

ورود کارشناسانه‌ی دشمن به فضای مجازی برای ایجاد شبهه

, ورود کارشناسانه‌ی دشمن به فضای مجازی برای ایجاد شبهه,

این استاد فقه و اصول اسلامی ابراز کرد: شاهد این هستیم که در نقاط مختلف دنیا خشونت‌ها و جرایمی از قبیل قتل فرزند توسط والدین یا برعکس رخ می‌دهد که بر اثر عوامل گوناگونی پیش می‌آید و مرتبط با دین نیست.

,

وی تاکید کرد: آن‌هایی که بدون درنظر گرفتن تمام حوادث و وقایع ناهنجاری‌ها و جنایات را با دین مرتبط می‌دانند طبق آیات قرآن" فی قلوبهم مرض" هستند و قلب‌هایشان بیمار است؛ به عنوان نمونه طی همین ایام شاهد آدم کشی، غارت و قتل فرد سیاه پوست به طور آشکار و علنی در امریکا بودیم که تظاهراتی را نیز به دنبال داشت اما مورد توجه قرار نگرفت.

,

این کارشناس فقه و اصول اسلامی ادامه داد: مرتبط ساختن اموری از این قبیل به دین و قواعد اسلامی به دلیل مخالفت با اسلام و نظام جمهوری اسلامی است، این افراد به دلیل مخالف بودن با خط فکری انقلاب خشونت‌ها را برآمده از آن می‌دانند و مطالعه و شناخت درستی از اسلام واقعی نداشته و لاابالی‌های فکری، فرهنگی و بی‌سواد هستند.

,

وی بیان کرد: قطعا دادگاه به پرونده قتل رومینا اشرفی رسیدگی می‌کند، البته ممکن است احکام این نوع قتل‌ها متفاوت با سایر پرونده‌ها باشد اما درهرحال چنین عملی جرم بوده و طبق قواعد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

,

عباسی درباره افرادی که نوع رسیدگی به این دست پرونده‌ها را مطابق با اسلام واقعی نمی‌دانند؛ گفت: ما از افرادی که عدم قصاص قاتل را به دلیل داشتن شان پدری مغایر با قوانین اسلام می‌دانند خواستاریم دلایل و اسناد معتبر خود را ارائه دهند، ما در تدوین قوانین دارای سند هستیم و رساله مراجع و کتب فقهی چنین موضوعاتی را مورد بررسی قرار داده‌اند.

,

وی ادامه داد: درباره قصاص، آیات و روایات فراوانی وجود دارد که مراجع نیز مطابق با آن‌ها فتوا صادر می‌کنند، در اصل ایجاد و مطرح کردن این نوع شبهات در فضای مجازی کارشناسی شده است.

,

باید با افزایش سطح آگاهی راه را برای دشمنان و شبهه افکنان بست

, باید با افزایش سطح آگاهی راه را برای دشمنان و شبهه افکنان بست,

این استاد فقه و اصول اسلامی ابراز کرد: کشورهای خارجی و دشمنان دین برای مقابله با اسلام بودجه درنظر می‎‌‎گیرند و در راستای تهاجم فرهنگی، شبهات را به‌صورت کارشناسانه و دسته بندی شده وارد فضای مجازی می‌کنند.

,

عباسی عنوان کرد: در بسیای از موارد افرادی که در داخل این مسائل را بازنشر می‌کنند از سواد و مطالعه کافی و لازم در این زمینه برخوردار نبوده و اطلاعی از اصل ماجرا ندارند.

,

وی درباره راه‌های مقابله با خشن جلوه دادن اسلام و این نوع تهاجم فرهنگی و نقش رسانه‌ها در این راستا اظهار کرد: هر رسانه‌ای که در برخورد با مسائل قوی‌تر عمل کند می‌تواند در پاسخ به شبهات بهتر باشد.

,

عباسی تصریح کرد: با مراجعه به معجم‌های قرآنی و جست‌وجوی آیات و روایات مرتبط با موضوع می‌توان به داشتن رحمت در دین اسلام پی برد.

,

مدیر سابق حوزه‌های علمیه استان قزوین ادامه داد: دین اسلام دارای رحمت واسعه است و این رحمت و مهربانی در زمینه‌های متعددی ظهور پیدا می‌کند.

,

وی تاکید کرد: در اسلام برای اموری همچون رعایت حقوق بشر و خانواده، رعایت حقوق اقلیت‌های مذهبی و حتی رعایت حقوق حیوانات و طبیعت نیز آیات و روایات و باب بزرگی در فقه وجود دارد.

,

عباسی گفت: البته باید توجه داشت که ضمن رحمت و مهربانی، دفاع نیز مورد توجه قرار گرفته که عکس العملی در مقابل خشونت است و خود آن به معنای خشن بودن اصل دین نیست.

,

وی در پایان بیان کرد: برای پاسخ به شبهات خشن بودن دین اسلام می‌توان به آیات و روایات درباب مهربانی مراجعه کرد و با افزایش دانش در این زمینه راه را برای دشمنان و شبهه افکنان بست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه