اخبار داغ

ابتلای کودکان آمریکایی به آسم، اضطراب و افسردگی

ابتلای کودکان آمریکایی به آسم، اضطراب و افسردگی
هر ساله میلیون ها آمریکایی تحت تأثیر گرسنگی و نا امنی غذایی قرار می گیرند و به مشکلات جدی سلامتی دچار می شوند. میلیون ها کودک نیز که به غذای مدرسه متکی هستند، نمی دانند وعده غذایی بعدی خود را از کجا تهیه کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ طبق برآوردها، 1 نفر از 9 آمریکایی معادل 37 میلیون نفر از جمله بیش از 11 میلیون کودک در نا امنی غذایی به سر می برند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

نا امنی غذایی چیست؟

, نا امنی غذایی چیست؟,

وزارت کشاورزی آمریکا (USDA) نا امنی غذایی را عدم دسترسی مستمر به غذای کافی برای یک زندگی فعال و سالم تعریف می کند.

, USDA,

مهم است بدانیم که گرسنگی و نا امنی غذایی ارتباط نزدیکی با هم دارند، اما دارای مفاهیم مجزایی هستند. گرسنگی به شخص و احساس ناراحتی جسمی او برمی گردد، در حالی که نا امنی غذایی به عدم دسترسی به منابع مالی موجود برای تأمین مواد غذایی در سطح خانوار مربوط می شود.

,
 
,
, ,

تحقیقات گسترده نشان می دهد که نا امنی غذایی یک مشکل پیچیده است. بسیاری از افراد که منابع لازم برای رفع نیازهای اساسی خود را ندارند، با افزایش خطر نا امنی غذایی خانواده دست و پنجه نرم می کنند. اگرچه نا امنی غذایی ارتباط نزدیکی با فقر دارد، اما تمام کسانی که زیر خط فقر هستند این نا امنی را تجربه نمی کنند و کسانی که بالای خط فقر قرار دارند می توانند آن را تجربه کنند.

,

خانواده های کم درآمد تحت تأثیر مسائل متعددی چون؛ فقدان مسکن ارزان، انزوای اجتماعی، مشکلات سلامتی مزمن یا حاد، هزینه های بالای پزشکی و دستمزدهای پایین هستند. این مسائل در کنار یکدیگر، تعیین کننده های مهم سلامت اجتماعی هستند که بر سلامت، شرایط محیطی محل تولد، زندگی، یادگیری، شغل، بازی، عبادت و سن افراد تأثیر می گذارند.

,

واکنش های مؤثر به نا امنی غذایی باید چالش های ایجاد شده توسط تعیین کننده های سلامت اجتماعی را برطرف سازد.

,

چه کسانی تحت تأثیر نا امنی غذایی هستند؟

, چه کسانی تحت تأثیر نا امنی غذایی هستند؟,

نا امنی غذایی تمام جوامع آمریکا را درگیر کرده است. سالمندان، کودکان، جوامع روستایی، آمریکایی – آفریقایی ها و مردم آمریکای لاتین به شدت تحت تأثیر این نا امنی قرار دارند.

,

هر ساله میلیون ها آمریکایی تحت تأثیر گرسنگی و نا امنی غذایی قرار می گیرند. تحمل نا امنی غذایی در افراد جوان و به ویژه در خانواده هایی که مجبور به انتخابِ صرف هزینه بین خرید غذا یا مراقبت های پزشکی هستند، می تواند منجر به ایجاد نگرانی های ماندگار سلامتی و بهداشتی شود. در جوامعی که به رژیم های غذایی سلامت و متعادل دسترسی دارند، همه سود می برند.

, آمریکایی,
 
,
, ,

11 واقعیت درباره گرسنگی در آمریکا

, 11 واقعیت درباره گرسنگی در آمریکا,

1. در سال 2019، بیش از 40 میلیون نفر در آمریکا با گرسنگی دست و پنجه نرم کردند.

,

2. وزارت کشاورزی آمریکا (USDA) "نا امنی غذایی" را عدم دسترسی به غذای کافی برای تمام اعضای خانواده تعریف می کند. طبق تخمین های سال 2019، 15 میلیون خانوار از نا امنی غذایی رنج می برند.

,

3. در آمریکا، گرسنگی ناشی از فقر و منابع مالی در سطوح ملی و محلی است.

,

4. به گفته USDA، 45 میلیون آمریکایی برای خرید مواد غذایی در هر ماه به حقوقِ برنامه کمک تغذیه تکمیلی (SNAP) نیاز دارند. دو سوم از این مزایا به خانواده های دارای فرزند مربوط می شود.

,

5. 1 کودک از 6 کودک آمریکایی نمی داند وعده غذایی بعدی خود را از کجا تهیه کند.

,

6. 22 میلیون کودک در آمریکا به نهار رایگان یا ارزان مدرسه متکی هستند، اما 3 میلیون کودک هنوز صبحانه مورد نیاز خود را دریافت نمی کنند.

,

7. کودکانی که نا امنی غذایی را تجربه می کنند در معرض خطر بالاتری از ابتلا به آسم، مقابله با اضطراب یا افسردگی و عملکرد ضعیف در مدرسه یا فعالیت های بدنی قرار دارند.

,

8. 15 درصد از خانوارهایی که در مناطق روستایی زندگی می کنند در مقایسه با 11.8 درصدی که در حومه شهر و کلان شهرها به سر می برند نا امنی غذایی را تجربه می کنند.

,

9. افراد رنگین پوست به طور نامتناسبی تحت تأثیر خطر گرسنگی قرار دارند. 22.5 درصد از خانوارهای سیاهپوست و 18.5 درصد از خانواده های آمریکایی لاتین و هیسپانیک نا امنی غذایی را تجربه کرده اند.

,

10. 8 ایالت؛ می‌سی‌سی‌پی (18.7 درصد)، لوئیزیانا (18.3 درصد)، آلاباما (18.1 درصد)، نیومکزیکو (17.6 درصد)، آرکانزاس (1705 درصد)، کنتاکی (17.3 درصد)، مِین (16.4 درصد) و اکلاهما (15.2 درصد) بیشترین میزان نا امنی غذایی در آمریکا را به خود اختصاص داده اند.

,

11. در آمریکا خانواده های دارای فرزند بسیار بیشتر از خانواده های بدون فرزند نا امنی غذایی را تجربه می کنند.

,

نا امنی غذایی در آمریکا به قیمت ها، افزایش بیکاری و فقر مربوط است. میلیون ها آمریکایی به دلیل افزایش قیمت مواد غذایی از دسترسی مستمر به خوراک کافی محروم هستند.

, آمریکا,

"کرگ گاندرسون" محقق برجسته در زمینه گرسنگی و ارتباط آن با جوامع محلی گفت: "اگر بخواهیم به سلامت و رفاه در آمریکا نگاه کنیم بهترین راه، پرداختن به نا امنی غذایی است. این نا امنی، یک بحران مراقبت بهداشتی ملی است."

,

"آدام دیویی" محقق آمریکایی گفت: "با توجه به نیازهای شدید در سراسر کشور مانند مناطق جنوبی و روستایی، این واقعیت وجود دارد که افراد و خانواده های آمریکایی در هر جامعه ای در معرض خطر گرسنگی قرار دارند."

,
 
,
, ,

پیامدهای نا امنی غذایی بر سلامت

, پیامدهای نا امنی غذایی بر سلامت,

نا امنی غذایی پیامدهای جدی بر سلامت افراد دارد. در میان 10 درصد از ایالت ها با بالاترین نرخ نا امنی غذایی، 1 نفر از 8 نفر به دیابت، 1 نفر از 3 نفر به بیماری چاقی و 1 نفر از 5 نفر به نوعی ناتوانی مبتلا می شود.

,

یک تجزیه و تحلیل مجزا از سوی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا اشاره می کند که نا امنی غذایی به طور متوسط 11 درصد به هزینه مراقبت های بهداشتی افراد سالمند (چه با بیماری مزمن و چه حاد) اضافه می کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه