اخبار داغ

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان:

مشکل کمبود سموم در زنجان برطرف می‌شود/ تشدید مقابله با احتکار نهاده‌ها در استان زنجان

مشکل کمبود سموم در زنجان برطرف می‌شود/ تشدید مقابله با احتکار نهاده‌ها در استان زنجان
تاراسی رئیس جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه مشکل کمبود سموم با واردات سموم یارانه‌دار از سایر استان‌ها‌ مرتفع می‌شود گفت: در حال رایزنی برای تحقق این موضوع در استان زنجان هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد تاراسی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ در مورد افزایش قیمت سموم کشاورزی اظهار کرد: حدف یارانه از سموم باعث افزایش قیمت سموم کشاورزی شده و این مشکل تقریبا سراسری بوده و تنها مختص استان زنجان نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی با بیان اینکه به دلیل حذف یارانه از سموم کشاورزی و همچنین انبار کردن سموم و عدم ارائه به بازار توسط شرکت‌های تولید کننده مشکلاتی را بوجود آورده است که این مشکل تقریبا در همه استانها وجود دارد افزود: در استان زنجان فروشگاه‌های توزیع کننده سموم کشاورزی نیز به صورت مستمر رصد می‌شود تا از تخلفات احتمالی جلوگیری شود.

,

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه اگر شرکتی در استان زنجان بخواهد محصولات تولیدی خود را که با ارز دولتی انجام داده و در بازار توزیع نکند برخورد شدیدی می‌شود افزود: تا به امروز در استان زنجان در حدود بیش از 15 هکتار از مراتع استان زنجان برای مبارزه به آفت ملخ سمپاشی شده است.

,

وی با بیان اینکه بیش از 30 هزار هکتار از مزارع گندم استان زنجان برای مبارزه با سن مادر سمپاشی شده است عنوان کرد: تامین سم مورد نیاز بدون مشکل انجام شده است.

,

تاراسی با اشاره به اینکه 30 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان نیز با سم علف کش سمپاشی شده است بیان کرد: با این وجود می‌توان گفت که سموم یارانه‌دار سهم استان نسبت به سایر استانها تقریبا جذب شده است.

,

وی با تاکید براینکه سطح کنترل سموم موجود در بازار در استان زنجان نسبت به سایر استانها از وضعیت خوبی برخوردار است افزود: تقریبا مشکل حادی در خصوص سموم در استان زنجان نداریم.

,

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان با تاکید براینکه در حال حاضر دو موضوع به صورت جدی توسط جهادکشاورزی پیگیری می‌شود که اولین موضوع مقابله با احتکار نهاده‌ها است ادامه داد: به شدت با احتکار نهاده‌ در استان زنجان مقابله خواهد شد و در صورت کشف احتکار برخورد قانونی انجام می شود.

,

وی افزود: سموم یارانه‌داری که در سایر استانها وجود دارد از طریق سازمان مرکزی تامین کرده و در اختیار کشاورزان زنجان قرار می‌گیرد که با این اقدام موضوع مشکل سموم هفته آینده به صورت کامل مرتفع خواهد شد که برای حل این مشکل در حال رایزنی هستیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه