اخبار داغ

مسئول سازمان بسیج مداحان استان همدان:

برنامه های هیئت را با محوریت مسجد دنبال می کنیم/ در بحث کمک های مومنانه ۲۵۰ میلیون ریال جمع آوری شد

برنامه های هیئت را با محوریت مسجد دنبال می کنیم/ در بحث کمک های مومنانه ۲۵۰ میلیون ریال جمع آوری شد
احمد گلپریان با اشاره به اینکه به لطف خدا در عرصه فعالیت ها، هیئت عملکرد شعاری ندارد، گفت: با مدیران هیئت های مذهبی و با محوریت مسجد کار را دنبال می کنیم و هماهنگی خوبی بین مجموعه برقرار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد گلپریان، مسئول سازمان بسیج مداحان استان همدان در گفت و گو با خبرنگار عصرهمدان؛ با بیان اینکه این سازمان حدود ۱۲ سال پیش شکل گرفته است، گفت: با توجه به فضای هیئت و مداحانی که در سطح کشور هستند نیاز به تشکیل این سازمان بیش از پیش احساس شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهمدان؛,

گلپریان افزود: تاکید براین است که شعرا هم در محیط های مذهبی استان ورود پیدا کنند و ما به صورت سازمانی از شعرا حمایت می کنیم.

,

وی با تاکید براینکه هدف مجموعه حمایت و تشکیل کلاس های تخصصی برای ارتقا شعرا است، خاطرنشان کرد: ما باید برای شعرا و مدیران هیئت های مذهبی برنامه داشته و فعالیت هایشان را رصد کنیم.

,

مسئول سازمان بسیج مداحان استان همدان ادامه داد: شعرا به صورت ساختار سازمانی هستند و در جلسات مجمع الذاکرین که حلقه های صالحین است اشعار آئینی را متناسب با مسائل روز حتی مباحث سیاسی، اعتقادی و جهادی ارائه می کنیم.

,

شعر خوانی را از طریق فضای مجازی ارائه دادیم

, شعر خوانی را از طریق فضای مجازی ارائه دادیم, شعر خوانی را از طریق فضای مجازی ارائه دادیم,

گلپریان با بیان اینکه هرساله برنامه شعرخوانی در بیت امام جمعه محترم صورت می گرفت، گفت: متاسفانه امسال این برنامه با توجه به شیوع کرونا منتفی شد اما شعرها را از طریق فضای مجازی ارائه دادیم.

,

وی با اشاره به اینکه همدان ستاد مردمی کرونا تشکیل داد و سازمان در دل مجموعه قرارگرفت، افزود: در قالب های فرهنگی، هیئتی و چندین تشکل از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، مشعر بسیج مداحان و هیئت های مذهبی استان فضایی دنبال کردند که به صورت متمرکز برنامه های متنوعی ارائه داده شد.

,

مسئول سازمان بسیج مداحان استان همدان با تاکید براینکه امسال در ایام خاص همچون نیمه شعبان و میلاد حضرت علی اکبر(ع) کارناوال های شادی و گروه های سرود در سطح شهر اجرا داشتند، تصریح کرد: در این ایام مستندی تهییه و به صداوسیمای مرکز همدان ارائه شد.

,

گلپریان با بیان اینکه با ارائه برنامه های زنده و ضبطی در صداو سیما به معرفی مداحان پرداخته شده است، خاطرنشان کرد: برنامه هایی همچون آتش بازی در شب نیمه شعبان، پخش مدح اهل بیت از بلندگوی مساجد، سر دادن ندای لبیک یا مهدی ساعت ۹ شب نیمه شعبان و تعویض پرچم امامزاده عبدالله که مزین به نام امام حسن مجتبی(ع)بود از برنامه های امسال بوده است.

,

در بحث کمک های مومنانه ۲۵۰ میلیون ریال جمع آوری شد

, در بحث کمک های مومنانه ۲۵۰ میلیون ریال جمع آوری شد, در بحث کمک های مومنانه ۲۵۰ میلیون ریال جمع آوری شد,

وی با اشاره به توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده و ایجاد کارگاه های تولید ماسک در هیئت ها، گفت: در بحث کمک مومنانه و اردوی جهادی خوب عمل شد و مبلغ  ۱۵۰ میلیون ریال در مرحله اول و ۱۰ میلیون ریال در مرحله دوم جمع آوری شد.

,

مسئول سازمان بسیج مداحان استان همدان ادامه داد: هیئت ها توزیع ۵ هزار تا ۱۰ هزار ارزاق داشتند و در شب های خاص ماه رمضان، طبخ و توزیع غذا صورت گرفت.

,

گلپریان با تاکید براینکه هیئت در ایام قرنطینه تعطیل نبود، افزود: هر هیئت در محله خود به شست وشوی درب منازل و مکان های عمومی پرداخت و در تهیه غذای امام رضا (ع) در بیمارستان سینا و قرائت مداحی نقش داشتیم.

,

وی با بیان اینکه مسابقه مداحی نوگلان حسینی در روز میلاد امام حسن مجتبی(ع) که مختص دانش آموزان رده سنی ۶ الی ۸ سال بود برگزار شد، تصریح کرد: نفرات برتر مسابقه برای سنین ۹ تا ۱۲ سال نیز از طریق فضای مجازی مشخص شد.

,

آمادگی کامل برای اجرای برنامه های فرهنگی ارتحال امام را داریم

, آمادگی کامل برای اجرای برنامه های فرهنگی ارتحال امام را داریم, آمادگی کامل برای اجرای برنامه های فرهنگی ارتحال امام را داریم,

مسئول سازمان بسیج مداحان استان همدان عنوان کرد: به همت شورای عالی بسیج نخبگان، خانواده ها در ۲۸ رمضان جهت ستاره شناسی در پادگان ابوذر حضور پیدا کردند و از  ۱۰ شب تا ۲ صبح پذیرا خانواده ها و اساتید نجوم بودیم.

,

گلپریان با اشاره به اینکه برنامه های هیئت برای آینده منوط به روضه نیست و باید در حوزه سبک زندگی اسلامی باشد، گفت: فعالیت های فرهنگی در بحث مشاوره، مباحث تربیتی کودکان و فعالیت های اجتماعی هیئت ها همچون تامین ارزاق از برنامه های مدنظر این سازمان است.

,

وی با بیان اینکه باید برنامه های سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با توجه به شرایط اعلام شود، افزود: آمادگی کامل برای اجرای برنامه های فرهنگی را داریم.

,

مسئول سازمان بسیج مداحان استان همدان در پایان با اشاره به اینکه به لطف خدا در عرصه فعالیت ها، هئیت عملکرد شعاری ندارد، گفت: با مدیران هیئت های مذهبی و با محوریت مسجد کار را دنبال می کنیم و هماهنگی خوبی بین مجموعه برقرار است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه