اخبار داغ

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امام رضا(ع) خبر داد؛

انگلیس، اسپانیا و هلند به دنبال طرح آموزش قرآن یک مؤسسه اصفهانی

انگلیس، اسپانیا و هلند به دنبال طرح آموزش قرآن یک مؤسسه اصفهانی
مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امام رضا (ع) گفت: مراکز اسلامی انگلیس، اسپانیا و هلند از ما خواستند که جزوه آموزش قرآن را در اختیار آن ها قرار دهیم تا برای آموزش قرآن برای جوانان و نوجوانان از این روش استفاده کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سید فتاح حکمت منش در گفت و گو با صاحب نیوز در خصوص فعالیت های مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امام رضا(ع) اظهار کرد: اهداف ما، برگزاری دوره های گوناگون آموزشی قرآن و معارف اسلامی است و همچنین آن چه مربوط به رشد فرهنگی مردم می شود هم شامل فعالیت های این مؤسسه به شمار می رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امام رضا(ع) گفت: بعد از 25 سال تدریس روخوانی، روانخوانی، تجوید، تفسیر، مفاهیم و حفظ، به این نتیجه رسیدم که برای یادگیری روانخوانی، تفسیر و حفظ قرآن نباید چند دوره مختلف را شرکت کرد.

,

وی افزود: مبحثی که ما برنامه ریزی کردیم این است که از یک آیه داستان قرآنی شروع کنیم و تعریف داستان، نقاشی کردن، آموزش رسم الخط عرب، تجوید و قرائت و حفظ را برای این آیه قران در یک جلسه انجام می دهیم.

,

حجت الاسلام حکمت منش با توضیح اینکه قرآن 270 داستان و یک هزار شأن نزول دارد، بیان کرد: یک جزوه ای را برای این مبحث ایجاد کردیم و برای آقای قرائتی ارسال کردیم؛ ایشان این جزوه را پسندیدند و گفتند این نحو آموزش قرآن را باید برای سراسر کشور استفاده کرد.

,

وی اضافه کرد: این نحو آموزش قرآن طرحی است که به هدف قرآن زودتر می رسیم و حتی برای اقتصاد خانواده هم مفید است.

,

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امام رضا (ع) تصریح کرد: بنده تفسیر قرآن را زیر نظر آقای قرائتی می خوانم و سوالات را از ایشان می پرسم و به نحوی شاگرد غیر حضوری آقای قرائتی هستم.

,

وی با اشاره به هدف قرآن خاطر نشان کرد: هدف قرآن هدایت است؛ امام حسین (ع) ته مانده قلب خود را برای هدایت انسان ها از گمراهی فدا کردند و بحث حدیث ثقلین هم همین نکته را تأکید می کند که هدف قرآن اهل بیت (ع) و هدایت است.

,

حجت الاسلام حکمت منش گفت: ما به دلیل اینکه انسان را زودتر به این هدایت برسانیم، داستان را با رویکرد اخلاقی و هدایتی نقل می کنیم؛ برای اینکه داستان اثرگذاری خود را داشته باشد نیاز به هنرهایی مانند نقاشی دارند که مفهوم اصلی را منتقل کند.

,

وی با بیان اینکه یک آیه قرآن در این روش 5 مرتبه مرور می شود و فرد بدون اینکه متوجه شود، این آیه قرآن را حفظ می کند، خاطر نشان کرد: شاگردانی که 30 سال قبل در کلاس ما بودند اکنون در کشورهای مختلف رفتند؛ یکی از آن ها انگلیس سفر کرد و در مراکز اسلامی لندن این جزوه تدریس قرآن مؤسسه ما را توصیف کرده بود.

,

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امام رضا (ع) گفت: مراکز اسلامی انگلیس، اسپانیا و هلند از ما خواستند که جزوه آموزش قرآن را در اختیار آن ها قرار دهیم تا برای آموزش قرآن برای جوانان و نوجوانان از این روش استفاده کنند.

,

وی تصریح کرد: مراکز اسلامی استرالیا، هلند و چند کشور دیگر هم به دنبال این روش آموزش قرآن هستند.

,

حجت الاسلام حکمت منش با توضیح اینکه این طرح آموزش قرآنی ما، 50 تا 80 جلسه درسی است، عنوان کرد: تاکنون 200 جلسه آن در مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امام رضا (ع) برگزار شده است؛ تصمیم گرفتیم یک هزار شعبه مؤسسه قرآنی را در سراسر کشور برپا کنیم.

,

وی بیان کرد: تاکنون 800 قرآن آموز مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امام رضا (ع) حضور پیدا کردند.

,

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امام رضا (ع) اظهار کرد: کلاس های آموزشی ما در زمینه های قرآنی، فرهنگی و هنری، علمی، اقتصادی، سلامتی، مشاوره و عبادات و زیارات و ورزشی است که تاکنون 200 کلاس برگزار شده است.

,

وی خاطر نشان کرد: آموزش تجوید و روخوانی، آداب و اخلاق، حفظ قرآن، مشاوره، آموزش شنا و سوارکاری، آموزش مداحی و سرود، تقویتی ریاضی و زبان، آموزش خوشنویسی و نقاشی، ژیمناستیک، آموزش تهیه گز، سوهان و کالباس خانگی، خیاطی و مکرومه و تریکو بافی و گل دوزی، کلاس های طب و مزاج شناسی، بازارچه های محصولات خانگی از جمله فعالیت های آموزشی مؤسسه قرآنی امام رضا (ع) است.

,

حجت الاسلام حکمت منش در پایان گفت: 90 مربی قرآن، 50 خانم و 40 آقا در 30 سال فعالیت مؤسسه قرآنی امام رضا(ع) آموزش داده شدند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه