اخبار داغ

عضو شورای اسلامی شهر تهران:

مطالعات بر روی گسل‌های شهر تهران انجام نشده است

مطالعات بر روی گسل‌های شهر تهران انجام نشده است
عضو شورای اسلامی شهر تهران نسبت به عدم انجام مطالعات بر روی گسل های شهر تهران به شهرداری تذکر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آرش حسینی میلانی عضو شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر تهران درخصوص ضرورت مطالعات دقیق در خصوص گسل های شهر تهران به شهرداری تهران تذکر داد.

وی گفت: در دو زلزله اخیر گسل مشا تحرکاتی داشته است در حالی که متاسفانه هنوز مطالعه دقیقی بر روی گسل‌های شهر تهران در سالهای اخیر انجام نشده است.

میلانی افزود: در سالهای اخیر بودجه مربوط به مطالعات درباره گسل‌های اطراف تهران مورد بی مهری قرار گرفته است و این موضوع می تواند تبعات بدی برای شهر تهران و شهروندان آن به همراه داشته باشد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مقابله با تأثیرات مخرب ناشی از زلزله در شهر تهران مستلزم انجام مطالعات دقیق و کارشناسی بر روی گسل های شهر تهران است و اگر این مطالعات انجام نگیرد نمی توان برای مقابله با زلزله آماده شد.

وی ادامه داد: طبیعت با دو زلزله اخیر به ما یادآور شده است که خطر در کمین است و همه کارشناسان نگرانی خود را از بروز زلزله هشدار داده اند و نباید از این موضوع و خطر غفلت کرد.

میلانی گفت: در شهر تهران باید با شناسایی دقیق گسل ها و حریم گسل ها در شهر تهران اقدامات پیشگیرانه را در حوزه ساخت ساختمان ها مورد توجه قرار دهیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: هنوز نرخ لغزش گسل ها و نرخ جا به جایی آنها در طول دوره های مختلف سنجیده نشده است در حالی که باید طبق قانون برای مدیریت بهتر شهر تهران این اقدام صورت گیرد.

وی تصریح کرد: شهرداری تهران موظف است با همکاری سایر سازمان ها نظیر سازمان زمین شناسی نسبت به این مطالعات اقدام کند.

انتهای پیام/ا

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه