اخبار داغ

به دلیل عدم حمایت دولت از تولیدکنندگان؛

روند صعودی تعطیلی کارخانجات و بیکاری کارگران شهرک صنعتی دهگلان!

روند صعودی تعطیلی کارخانجات و بیکاری کارگران شهرک صنعتی دهگلان!
کارخانه ها و واحدهای تولیدی که باهدف اشتغالزایی برای جوانان بیکار احداث شده اند متاسفانه به علت عدم حمایت از تولید و تولید کننده و نبود نقدینگی برای ادامه فعالیت درحالت ورشکستگی یا تعطیلی قرار گرفته اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، بحران تولید، بیکاری، تعطیلی کارخانه ها و سخت شدن شرایط معیشتی این روزها تاب و تحمل مردم را کاهش داده است. در حالی که مردم هر روزه در انتظار اتفاق نو و تازه ای هستند که زندگی آن ها را تحت شعاع قرار دهد اما هر روزه شرایط زندگی سخت تر شده و مشکلات بسیاری را پیش روی آنان می گذارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,

متاسفانه وضعیت تولید در کشورهنوز در شرایط نامساعدی قرار دارد و با وجود بهبود شاخص های اقتصادی در یک سال اخیرهمچنان اخباری از تعطیلی کارخانه های بزرگ و کوچک صنعتی و تولیدی به گوش می رسد که این ناقوس بیکاری را می نوازد.

,

 در این شرایط نامساعد وجود کارخانجات شهرک صنعتی دهگلان که در راستای اشتغال ایجاد شده اند به علت عدم حمایت از آنان هر روز واحدهای تولیدی این شهرک نیمه فعال، تعطیل و یا ورشکست شده و باعث بیکاری صدها کارگر نیز می شود.

,

, ,

صادقی مدیر کارخانه لوله گسترغرب تولید کننده لوله سیستم آبیاری در بازدید مدیران استان و شهرستان دهگلان از روند فعالیت کارخانجات شهرک صنعتی دهگلان با بیان اینکه ظرفیت کارخانه در سال 5 هزار تن است و بازار فروش ما عراق است گفت: در حال حاضر30 نفر کارگر به صورت مستقیم مشغول بکار هستند و با وجود تعطیلی یکی از واحدهای تولید حدود سه ماهه از جیب خودم حقوق آنان پرداخت می کنم شود که دیگر توان پرداخت حقوق کارگران را ندارم و بیشتر دستگاههای که برای تولید و اشتغالزایی خریدم مجبور به فروش آن شدم.

,

وی افزود: درسال 92 یک میلیارد و 537 میلیون تومان به بانک ملی جهت اقساط تسهیلات پرداخت کردم  و زمانی که به بانک برای میزان بدیهی مراجعه کردم گفتند یک میلیارد و 700 میلیون دیگر بدهکارم که من معترض شدم و ازبانک شکایت نمودم زیرا بانک شفاف سازی نمی کند که این عدم شفاف سازی مورد گلایه واقع شده است.

,

فرجی معاون بانک ملی استان کردستان با بیان اینکه بخش تولید در کشور مشکل دارد گفت: اعداد وارقامی که بانک محاسبه کرده مورد اعتراض این کارفرماست که این رقم بیش از حد تعیین شده و اشتباه است

,

وی افزود: اگر کارفرما معوق را تسویه نماید ما می توانیم 600 میلیون تومان از سود جرائم کم کنیم و یک میلیارد و صد میلیون تومان تسهیلات پرداخت نماییم واگر بدیهی معوقه نداشته باشد سرمایه در گردش بانک تعلق به کارخانه می گیرد.

,

, ,

فرجی گفت: این کارفرما در سال 89 تسهیلات با نرخ 12 درصد دریافت کرد و سال 92 که موقع سر رسید پرداخت معوقه بود که 12 درصد طبق ماده 16 امهال به نرخ 21 درصد طبق اعلام بانک مرکزی افزایش یافت با این وجود قرار شد کارفرما با نرخ 10 درصد با هماهنگی صنعت و معدن تسهیلات یک میلیارد و صد میلیون تومان هم دریافت کند که کارفرما پیگیری نکرد.

,

صادقی مدیر کارخانه در جواب معاون بانک ملی با بیان اینکه کارخانه باید یک میلیارد و صد میلیون تومان تسهیلات دریافت میکرد و پیگیری نشده است گفت: هدف بانک از پرداخت وام برای پرداخت بدیهی خودشان بوده که از پرونده چشم پوشی نمایم که در واقع دریافت بدیهی خودشان بود نه کمک به کارخانه.

,

, ,

صادقی ضمن نگرانی ازعدم حمایت تولید کننده بیان داشت: هدف اصلی من از ایجاد کارخانه اشتغالزایی برای جوانان بیکار بوده که متاسفانه هیچگونه حمایتی از تولید و تولید کننده نمی شود.

,

وی با بیان اینکه تولید ما در داخل  کشور و عراق مشتری خاص خود را دارد که به علت نقدینگی مواد اولیه تولید در حال اتمام است هرچند الان فصل کار کشاورزی و نیاز به تولید  بیشتر است وبرای خرید مواد اولیه تولید مجبور شدم دستگاهها شرکت آریان بفروشم زیرا نیاز به نقدینگی داشتم تا کارخانه تعطیل نشود که واقعا از ما حمایت نمی شود.

,

این کارفرما اظهار داشت: قریب دو ساله دسته چک برای خرید ندارم تنها راه حل  برون رفت ما از مشکلات فروش دستگاهها و تعطیلی کارخانه است زیرا ستاد تسهیلات کوچکترین گرهی از مشکلات واحدهای تولیدی باز نمی کند زیرا ما به صورت نقدی مواد اولیه خریداری می کنیم و جنس تولیدی برای فروش بعضی مواقع سه ماه طول می کشد.

,

صادقی در ادامه از مدیران اقتصادی خواست: اگر هدفشان حمایت از تولید و ایجاد اشتغال است در صورت پرداخت تسهیلات ظرف 6 ماه برای 50 نفر ایجاد اشتغال خواهم نمود.

,

وی با بیان اینکه بانک ملی از زمان احداث تاکنون یک ریال سرمایه در گردش به این واحد تزریق نکرده  گفت: از سال 82  قیمت هر کیلو مواد اولیه 2 هزار تومان بوده و آلان قیمت هر کیلو 15 هزار تومان است که با این شرایط قیمت مواد اولیه  کارخانه برای ادامه فعالیت به نقدینگی نیاز دارد.

,

فزاد شمس فرماندار دهگلان درادامه گفت: با توجه به ظرفیت و پتانسیل موجود بسیاری از مسائل و موارد به عنوان دغدغه کارگروه اشتغال شهرستان حل خواهد شد.

,

وی خواستار حمایت بانک در پرداخت سرمایه در گردش به کارخانه  و شد و گفت: نیاز است بانک ملی از این واحد تولیدی حمایت کند زیرا اگر کارفرما به صورت یکجا اقدام به پرداخت تسهیلات کند دیگر توان ادامه فعالیت ندارد نیاز است که در سال جهش تولید باید برای حمایت از واحدهای تولید گام اساسی برداشته شود.

,

, ,

نیاز است سیاست های حمایتی در خصوص واحدهای تولیدی و کارخانه ها  مورد توجه ویژه قرار گیرد اما در خصوص مشکلات واحدهای تولیدی و کارخانه ها هنوز تصمیمی برای جلوگیری از تعطیلی آن ها گرفته نشده با وجود اینکه تمامی مسئولان به عواقب نابودی واحدهای تولیدی واقف اند.

,

بانک ها و تسهیلات اعطای آن ها می تواند کارخانه های ورشکسته را دوباره به آستانه فعالیت نزدیک کند اما این مهم منوط به توجه دولت به فعالیت های اقتصادی و در نظر گرفتن سیاست های تشویقی در راستای تولید است اما مشکل اصلی بعضی از کارخانجات تعطیل شده و یا در آستانه تعطیلی به علت ورشکستگی و یا به قول کارفرمایان عدم شفاف سازی بانکهاست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه