اخبار داغ

افسران آمریکایی در اسرائیل آموزش می‌بینند؛

زانو روی گردن؛ استراتژی بلندمدت رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی

زانو روی گردن؛ استراتژی بلندمدت رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی
سازمان عفو بین الملل هشدار داده که صدها اداره پلیس در کنار افسران نظامی صهیونیستی که سالها به طور مستند به نقض حقوق بشر می پردازند، آموزش می بینند. فلسطینی ها هر روز بدترین نوع از زیاده روی هایی که اخیرا در آمریکا دیده شده را تحمل می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ فلسطینی هایی که تحت اشغال ارتش صهیونیستی زندگی می کنند مدت ها است با نوعی از وحشیگری که توسط برخی از افسران پلیس آمریکا علیه آفریقایی – آمریکایی ها اعمال می شود سر و کار دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

تصویر و فیلم ننگینی از یک افسر پلیس سفیدپوست که بر گردن یک مرد آفریقایی – آمریکایی زانو زده که بعدا می میرد، باعث خشم جهانی و نا آرامی های خشونت آمیز در سراسر آمریکا شده است.

, فیلم,

پس از چند قتل خبرساز چندین آمریکایی آفریقایی تبار توسط پلیس یا مظنونینی که عواقب قانونی فوری نداشته اند، مرگ "جورج فلوید" (فرد گرفتار در تصویر و فیلم) کاسه صبر مردم را در این خصوص لبریز کرد.

,

برای یک جامعه، خشونت نامتناسبی که سیاهپوستانِ در دست نیروهای پلیس آمریکا با آن مواجه هستند به طور خاصی طنین انداز می شود، زیرا نشان دهنده تجربیات آنها با مقامات است.

,

برای فلسطینیانی که در شرق بیت المقدس و کرانه باختری اشغالی تحت اشغال ارتش به سر می برند، هر روز بدترین نوع از زیاده روی هایی که اخیرا در آمریکا دیده شده را تحمل می کنند.

,

فلسطینی ها پس از قتل فلوید به سرعت تصاویر نهایی مردی که زیر زانوی افسر پلیس زجر می کشد را با خفه کردن های مشابهی که از سوی نیروهای اشغالگر صهیونیستی استفاده می شود، برابر کردند.

,

"محمد القاضی" ورزشکار فلسطینی در صفحه توئیتری خود، بالای 4 تصویر مجزا از سربازان صهیونیستی که زانوهای خود را بر سر و گردن فلسطینی ها قرار داده اند نوشت: "دیوانگی است که همین اتفاق در فلسطین رخ می دهد، اما جهان انتخاب می کند که آن را نادیده بگیرد."

,

 

,

, ,

کشتار مردم فلسطین توسط نیروهای صهیونیستی یک اتفاق عادی است. در سال 2019، 135 فلسطینی (108 نفر در غزه و 27 نفر دیگر در کرانه باختری) توسط نیروهای اشغالگر به قتل رسیدند.

,

این شباهت ها به همین جا ختم نمی شود زیرا برخی از فعالان، روش مدیریت تظاهرات ها توسط پلیس آمریکا پس از مرگ فلوید را با نحوه برخورد رژیم صهیونیستی در اعتراضات غزه به تصویر کشیده و برابر دانسته اند.

,

جنبش تحریم رژیم صهیونیستی (BDS) موسوم به "انزوا، عدم سرمایه گذاری و تحریم اسرائیل" و کارگروه همبستگی فلسطین در درون سوسیالیست های دموکراتیک آمریکا در توئیتر نوشت: "خشونت پلیس که امشب در مینیاپولیس در حال جریان است با نمایشنامه نیروی دفاعی صهیونیستی (IDF) برابر نیست. چند بار سرکوب اعتراضات غزه با گاز اشک آور را دیده ایم؟ چند بار فلسطینی ها در کرانه باختری با فشار آب در جریان اعتراضات سرکوب شده اند؟ افسران آمریکایی در اسرائیل آموزش می بینند.

,

آموزش پلیس در اسرائیل

, آموزش پلیس در اسرائیل,

سازمان عفو بین الملل هشدار داده که صدها اداره پلیس در کنار افسران نظامی صهیونیستی که سالها به طور مستند به نقض حقوق بشر می پردازند، آموزش می بینند.

,

این گروه حقوق بشری گفت که یکی از ادارات شرکت کننده در این آموزش، اداره پلیس بالتیمور است که از سوی وزارت دادگستری آمریکا به دلیل نقض گسترده قانون اساسی، اعمال تبعیض آمیز و فرهنگ انتقام جویی مورد استناد قرار گرفته است.

,

"هدی آموری" فعال فلسطینی گفت که چنین ارتباطاتی بین نیروهای نظامی آمریکایی و تأسیسات امنیتی صهیونیستی بر لزوم اتحاد میان آفریقایی – آمریکایی ها و فلسطینی ها تأکید دارد.

,

وی اظهار داشت: "ما شاهد ستمگرانی هستیم که با آموزش و تکنیک های مشابه خود متحد شده اند. ما باید بین جامعه Black Lives Matter (جنبش بین المللی "جان سیاهپوستان مهم است") و جامعه فلسطین و دیگر جوامع سراسر جهان برای مبارزه با این سیستم ها متحد شویم."

,

آموری افزود: "این همان سیستم های ظلمی است که بر تمام جوامع تأثیر می گذارد ... با باید در کنار هم استقامت و مبارزه کنیم."

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه