اخبار داغ

حجت الاسلام حاجتی در گفتگو با دانا:

همچنان پژواک جمله "آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند" شنیده می‌شود/ مواضع رهبر انقلاب، «امام خمینی(ره)» را از هر دوره‌ای زنده‌تر کرده است

همچنان پژواک جمله "آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند" شنیده می‌شود/ مواضع رهبر انقلاب، «امام خمینی(ره)» را از هر دوره‌ای زنده‌تر کرده است
نویسنده کتاب عصر خمینی با اشاره به اینکه امروز نفت کش های جمهوری اسلامی ایران 14 هزار کیلومتر را طی کرده و در دریای کارئیب که حیاط خلوت آمریکاست محموله های سوختی تحویل می دهند گفت: ارتش ایالات متحده آمریکا در برابر این اقدام هیچ غلطی نمی تواند بکند یعنی 30 سال بعد از ارتحال امام، همچنان پژواک سخن ایشان، که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند شنیده می شود.
[

«حجت الاسلام میراحمد رضا حاجتی»، نویسنده کتاب «عصر خمینی» در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره سیره امام خمینی (ره) عنوان کرد: یکی از وظایف ما در طول ایام سال به ویژه در ایام رحلت امام یا مناسب هایی مانند ولادت امام خمینی (ره) این است که یادی بکنیم از امام و برای نسل جوان مشخص کنیم که از کدام امام حرف می زنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب در سالگرد ارتحال امام در مرقد بنیانگذار انقلاب اسلامی تذکر دادند که امام میراث فرهنگی نیست افزود: نباید اینگونه باشد که تصور شود امام در برهه‌ای از تاریخ زندگی کرده و شخصیت برجسته ایشان فقط در همان ظرف زمانی تعریف شده و پاسداشت یاد و نام او به همان ظرف زمانی محدود شود.

,

حاجتی با بیان اینکه طبق فرمایش رهبر انقلاب امام ، امام بالنده و زنده است عنوان کرد: اگر سیره امام شناخته و معرفی شود در آن صورت مجالس یادبودی که برای امام برگزار می شود پیرامون یک حادثه عظیم تاریخی و یک شخصیت تاریخ ساز است و فرصت برگزاری یادبود برای امام خمینی به تبیین فتوحات امام تبدیل می شود.

,

نویسنده کتاب عصر خمینی با اشاره اینکه امام کسی بود که خاورمیانه را از دست استکبار جهانی خارج کرد ادامه داد: قیام بنیانگذار انقلاب اسلامی حرکتی بود تا مقدمات شکل گیری قیام های بزرگ در ممالک اسلامی فراهم شده و حرکت های آزادی خواهانه شکل بگیرد.

,

 

,

نگاه صرفا تاریخی به صحیفه امام خمینی(ره) سرمنشا مخاطرات زیاد برای انقلاب است

, نگاه صرفا تاریخی به صحیفه امام خمینی(ره) سرمنشا مخاطرات زیاد برای انقلاب است, نگاه صرفا تاریخی به صحیفه امام خمینی(ره) سرمنشا مخاطرات زیاد برای انقلاب است,

حاجتی با اشاره به اینکه باید به طور مرتب امام و سیره وی بازمطالعه و مواضعش به طور دقیق بررسی شود تصریح کرد: متاسفانه به نظر می رسد حتی برخی دوستداران امام راحل به صحیفه وی به دید یک مطلب تاریخی دیده می شود و این خود می تواند سرمنشاء مخاطرات برای انقلاب اسلامی باشد.

,

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب فرمودند ضامن سعادت ما حرکت در مسیر امام خمینی (ره) است تاکید کرد: حضرت آقا فرمودند زمانی که ملت از خط امام جدا شود سیلی خواهد خورد، همانطور که در قضیه برجام دیدیم بعضی از نیروهای خودی با هزار و یک توجیه از مواضع امام نسبت به آمریکا فاصله گرفتند و در دام مذاکره با آمریکا گرفتار شده و سیلی را خوردند.

,

نویسنده کتاب عصر خمینی با بیان اینکه باید در زمینه ابعاد شخصیتی، آرمان ها ، آثار بین المللی سیره امام و ویژگی های بنیانگذار انقلاب اسلامی محصولات فاخر فرهنگی تولید شود گفت: حق امام در تبیین این ابعاد ادا نشده است.

,

حاجتی با اشاره به اینکه باید شخصیت امام را بیشتر بشناسیم و برای دیگران بشناسانیم تصریح کرد: ناگفته های فراوانی پیرامون شخصیت والای امام از حیث معنویات و خودسازی وجود دارد که نه تنها نسل جوان ما بلکه نسلی که با امام بزرگ شد آن را به خوبی نشناخت.

,

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امام زاهد در میدان جنگ تیر تمام عیار در برابر عربده کشی های استکبار بود گفت: این ویژگی مردان خداست، رهبر انقلاب در سخنرانی سال 98 خود در حرم امام عنوان کردند که امام مثل جدشان مجمع الجدین بودند ، همان امامی که می فرمودند من در جماران حواسم به بچه های کوچکی بود که در آغوش مادرانشان گریه می کنند در مواضع خود فریاد می زدند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. همان امامی که به غنچه یک گل خیره می شد تا شکفته شود می فرمود اگر نظر من را می خواهید ناو های آمریکایی اگر وارد خلیج فارس شدند آنها را بزنید.

,

حاجتی با بیان اینکه توصیه می کنم همه مردم به خصوص نسل جوان سخنرانی های رهبر انقلاب در روز 14 خرداد را حتما پیگیری کنند گفت: این سخنرانی ها بهترین معرفی از شخصیت امام خمینی (ره) است.

,

وی با بیان اینکه امام براساس زهد در زندگی به بینش توحیدی دست پیدا کرده بود گفت: این بینش توحیدی مبنای عمل سیاسی امام بود که این بینش باید مطالعه و بررسی شود.

,

 

,

بعد از مقام معظم رهبری شهید چمران آرمان انقلاب انفسی و آفاقی امام را درک کرد

, بعد از مقام معظم رهبری شهید چمران آرمان انقلاب انفسی و آفاقی امام را درک کرد, بعد از مقام معظم رهبری شهید چمران آرمان انقلاب انفسی و آفاقی امام را درک کرد,

حاجتی با بیان اینکه باید آرمان امام تبیین و نشر داده شود زیرا دشمن بیکار ننشسته است، گفت: در برخی از اسنادی که از اتاق فتنه سبز در لندن منتشر شدبه صراحت اعلام کرده بودند که باید با امام خمینی به جنگ با امام خمینی برویم.باید مواضع وی را تحریف کنیم و به جای مواضع اصلی امام به خرد جامعه دهیم.

,

این استاد حوزه و دانشگاه با تشریح آرمان های اصلی امام گفت: امام دو آرمان بسیار مهم داشت نخست ایجاد انقلاب انفسی و دیگری ایجاد انقلاب آفاقی و باید گفت در بین یاران امام کسی که این دو آرمان را درک کردند بعد از مقام معظم رهبری شهید چمران بود.

,

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) اعتقاد داشت که باید در جوامع اول اسلامی بیداری به وجود بیاوریم تا بعد از شکل گیری اراده انقلاب شکل گیرد عنوان کرد: امام ویژگی انقلاب آفاقی را اعلام کردند و فرمودند انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج)  همان انقلاب آفاقی است، چنانچه فرمودند اگر مسئولان جمهوری اسلامی در صدد زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) نباشند ولو خدمت بکنند یا خائن هستند یا خطرساز .

,

حاجتی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب در جمله ای طلایی فرمودند راه امام صراط مستقیم انقلاب اسلامی است و هر کس با امام خمینی بیعت کند با رسول الله بیعت کرده است گفت: باید راه امام را بشناسیم و به همین منظور رهبر فرزانه انقلاب به طور مرتب در صدد توضیح امام هستند به طوری که امروز بعد از گذشت بیش از 3 دهه از ارتحال امام خمینی(ره) رهبر انقلاب همچنان درحال معرفی بنیانگذار انقلاب اسلامی است.

,

 نویسنده کتاب عصر خمینی با اشاره به اینکه یک جریان قدرتمند با زور و زر و تزویر از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال ترد ، کتمان و تحریف امام خمینی (ره) بوده و هست عنوان کرد: در قیام 15 خرداد 42 که هزاران نفر به شهادت رسیدند هیچ نشریه ای در آمریکا حتی یک عکس سه در چهار از امام منتشر نکرد با اینکه می دانستند رهبر قیام چه کسی است. 

,

وی گفت: خط سیر و سیاست آمریکا و کشورهای هم پیمانش این بود که امام را در سر خط اخبار قرار ندهند و همین ها بودند که دستور تبعید امام را دادند.

,

حاجتی با بیان اینکه به دنبال پروژه حذف امام بودند گفت: قصد به شهادت رساندن امام را داشتند و حتی بحث اعدام وی را هم مطرح کردند.

,

 

,

امام تا بن دندان به شیطان بزرگ بودن آمریکا اعتقاد داشت

, امام تا بن دندان به شیطان بزرگ بودن آمریکا اعتقاد داشت, امام تا بن دندان به شیطان بزرگ بودن آمریکا اعتقاد داشت,

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه متاسفانه علاوه بر دشمنان خارجی فریب خوردگان داخلی هم با پروژه کتمان و تحریف امام همراهی می کنند تصریح کرد: تلاش می کنند تصویر غیرواقعی از امام خمینی (ره) به نمایش بگذارند.

,

نویسنده کتاب «عصر خمینی» با استناد به سخنرانی رهبر انقلاب در سالگرد ارتحال امام مبنی براینکه  «برخی شخصیت های مطرح عنوان می کنند که امام در اواخر عمر از مواضع خود نسبت به آمریکا برگشته بودند» تاکید کرد: امام تا بن دندان به شیطان بزرگ بودن آمریکا اعتقاد داشت که تا آخرین لحظات حیات به آن اعتقاد داشت.

,

حاجتی تصریح کرد: اگر مواضع امام را نشناسیم و بر آن تاکید نداشته باشیم انقلاب اسلامی می تواند دشتخوش آفت بزرگ تحریف امام شود.

,

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه باید در تولیدات فرهنگی و هنری امام به درستی و روشنی به نسل جوان شناسانده شود گفت: رسیدن به آزادی، استقلال ، خودکفایی و قدرت بازدارندگی در حد یک ابرقدرت آرمان امام برای ملت بزرگ ایران بود.

,

وی با اشاره به اینکه امروز نفت کش های جمهوری اسلامی ایران  14 هزار کیلومتر را طی کرده و در دریای کارئیب که حیاط خلوت آمریکاست محموله های سوختی تحویل می دهند گفت: ارتش ایالات متحده آمریکا در برابر این اقدام هیچ غلطی نمی تواند بکند یعنی 30 سال بعد از ارتحال امام استکبار همچنان پژواک سخن امام که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند شنیده می شد.

,

نویسنده کتاب عصر خمینی با اشاره به اینکه امروز در اکثر ایالت های آمریکا درگیری های شدید در حال وقوع است تصریح کرد:  امام به گرباچوف نوشتند که به غرب دل نبند ، غرب هم گرفتار حادثه است.

,

 

,

مقام معظم رهبری نه تنها شبیه امام بلکه عین امام است

, مقام معظم رهبری نه تنها شبیه امام بلکه عین امام است, مقام معظم رهبری نه تنها شبیه امام بلکه عین امام است,

وی درباره تشابهات سیره امام خمینی (ره) با مقام معظم رهبری در 3 دهه گذشته تصریح کرد: نمی شود از این مقوله با عنوان تشابه تعبیر کرد، اینها عینیت دارند. خداوند وعده داده که وقتی امت اسلامی از یک آیه و نشانه متنعم شد پس از آن بهتر از آن و یا مثل آن را خواهم داد. 

,

حاجتی گفت: اگر نگوییم امام خامنه ای در بعضی موارد به جهت جوانی که نسبت به امام داشتند بهتر از امام عمل کردند باید گفت عین امام عمل کردند.

,

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروز وقتی در دنیا از مقام معظم رهبری سخن به میان می آید قبل از آن سخن از امام مطرح شده است. دو هزار شیعه در نیجریه به 20 میلیون تبدیل شدند، امروز جبهه انقلاب اسلامی به شرق دریای مدیترانه رسیده است و نام و یاد و مکتب امام آنجا زنده است.  تنها در یک مراسم بزرگداشت امام خمینی در پیشاور پاکستان 30 هزار نفر شرکت می کنند، در اروپا و آمریکا در جنوب آسیای شرقی یاد امام زنده است چون رهبر انقلاب مثل امام حرکت کرده و مبین سیره امام بودند و بر همان خط حرکت کردند.

,

حاجتی گفت: سکانداری انقلاب توسط مقام معظم رهبری باعث شده که امروز امام در قلوب تمام آزادی خواهان دنیا زنده تر از هر دوره ای باشد. امروز پرچم جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا به احتزاز در می آید، عکس حاج قاسم سلیمانی در شبکه های اجتماعی پست می شود اینها دلیلی ندارد جز اینکه راه و مسلک امام زنده است و فرمایشات و مواضع به حق رهبری کاملا منطبق بر آنچه که امام فرموده است.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه