اخبار داغ

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تهران خبر داد:

کشف جغد و افعی در تهران

کشف جغد و افعی در تهران
رئیس اداره حفاظت محیط زیست تهران از کشف تعدادی گونه‌های حیات وحش در سطح شهر تهران و برخورد با متخلفان تعلیف غیر مجاز دام اهلی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه برنا با اعلام این خبرگفت: در پی گزارش‌های دریافتی، ماموران یگان حفاظت شهر تهران طی چند روز گذشته توانسته‌اند تعدادی از گونه‌های حیات وحش شامل دو عدد بوتیمار، یک بهله دلیجه، یک حلقه مار افعی، یک بهله جغد انباری و یک بهله سارگپه را کشف و ضبط و زنده گیری کنند.

وی با بیان اینکه این گونه‌ها قابل رهاسازی در طبیعت نیستند و برای نگهداری و تیمار به دو مرکز نگهداری مجاز حیات وحش در تهران تحویل داده شدند، اظهارکرد: یک عدد کبک و یک بهله جغد کشف شده دیگر که قابل بازگشت به طبیعت بودند در منطقه دشت عقیل رهاسازی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران در ادامه از نظارت یگان حفاظت محیط زیست شهر تهران بر تعلیف دام در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی خبر داد و تصریح کرد: با عنایت به ورود و تعلیف غیر مجاز احشام در مناطق تحت مدیریت و به منظور جلوگیری از تخریب محیط زیست و پیشگیری از احتمال سرایت بیماری‌های مشترک بین دام اهلی و حیات وحش، ماموران یگان حفاظت شهر تهران درهفته گذشته نسبت به شناسایی تعدادی گله‌دار فاقد پروانه چرای دام و تنظیم صورت جلسات تخلف و بیرون راندن آن‌ها از منطقه اقدام کردند.

برنا افزود: تعاملاتی بین یگان حفاظت محیط زیست با دهیاران مناطق حاشیه زیستگاه‌های حیات وحش به منظور فرهنگسازی جهت جلوگیری از تخریب طبیعت و شکار و صید غیر مجاز انجام گرفته است و امیدواریم دیگر دستگاه‌های مرتبط و خدمات‌رسان مرتبط نیز از ظرفیت‌های خود در این خصوص استفاده کنند.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران همچنین اظهار کرد: با فعال شدن سر محیط بانی کن و سولقان و استقرار نیروی اجرایی ثابت در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی در حوزه استان تهران در آینده نزدیک، قطعا شاهد کاهش جرایم زیست محیطی در شمال و شمال غرب تهران خواهیم بود.

انتهای پیام/ا

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه