اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

داستان ادامه‌دار رانت «ترک تشریفات» در قراردادهای دولتی/ دستور وزیر سابق صمت برای واگذاری تبلیغات نمایشگاه بین المللی+سند

داستان ادامه‌دار رانت «ترک تشریفات» در قراردادهای دولتی/ دستور وزیر سابق صمت برای واگذاری تبلیغات نمایشگاه بین المللی+سند
برخی اسناد نشان می دهد که قرارداد جذب پیمانکار برای تبلیغات بزرگترین مرکز نمایشگاهی کشور، در آخرین ماه‌های حضور وزیر سابق، با استفاده از بند «ترک تشریفات» به یک شرکت واگذار شده است.
[

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ موضوع قراردادهای شرکت های دولتی، همیشه از جمله مسائلی بوده است که گاهی به دلیل عدم شفافیت و گاهی نیز به دلیل عدم وجود قانون مناسب، حاشیه هایی را به همراه داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در این میان قراردادهایی که با استفاده از امتیاز «ترک تشریفات» به امضا می رسد، به دلیل عدم شفافیت ساختارهای آن، در موارد بسیاری منجر به بروز شبهه و حتی فساد در ادامه قرار داد مذکور شده است.

,

این بند قانونی به دستگاه های دولتی اجازه می دهد که تحت شرایطی از جمله عدم امکان برگزاری مناقصه، قرارداد را با نظر هیاتی سه نفره که وزیر وزارتخانه مربوطه در راس آن قرار دارد، به شرکت یا مجموعه بیرونی واگذار کند؛ اتفاقی که در واقع برای گره گشایی در موارد خاص ایجاد، ولی هم اکنون به یک امتیاز و رانت تبدیل شده است.

,

اخیرا اسنادی در اختیار خبرنگار راه دانا قرار گرفته است که نشان می دهد بهمن حسین زاده مدیر عامل نمایشگاه بین المللی در آخرین ماه‌های سمت وزیر سابق صمت درخواست ترک تشریفات برای جذب پیمانکار تبلیغات این نمایشگاه که بزرگترین کار پیمانکاری در حوزه نمایشگاهی است را از رحمانی درخواست و وی با درخواست مدیرعامل نمایشگاه بین المللی موافقت کرده است.

,

این درحالی است که پیشتر انجام تبلیغات نمایشگاه در قالب مناقصه صورت می گرفت و به همین دلیل شرکت های متعددی می توانستند از این امکان استفاده کنند.

,

براساس اسنادی که در اختیار خبرنگار راه دانا قراردارد ظاهرا ابتدا یکی از شرکت های تبلیغاتی به وزیر وقت صمت نامه ای را می نویسد که بر مبنای آن نامه درخواست می کند تا تبلیغات نمایشگاه بین المللی را در اختیار بگیرد و پس از مذاکرات صورت گرفته، مسئولان نمایشگاه نیز به طور مجزا به وزیر صمت نامه می زد تا درخواست ترک تشریفات برای دراختیار دادن تبلیغات نمایشگاهی را به شرکت های ثالث داشته باشد که پس از این نامه نگاری ها ظاهرا با این درخواست از سوی رحمانی وزیر سابق صمت موافقت می شود.  

,

, ,

, ,

, ,

, , ,

, ,

 

,

حال سوال اینجاست که علت این ترک تشریفات چه بوده است؟ و چرا تاکنون بازرسی وزارت صمت و سایر نهادهای نظارتی موضوع را بر اساس مستندات موجود بررسی نکرده اند و سوال اصلی اینجا است که منافع میلیاردی حاصل از این ترک تشریفات به جیب چه کسانی می رود.

,

سوال دیگر اینکه نقش روابط عمومی مجموعه نمایشگاه های بین المللی در بسته شدن این قرار داد چه بوده است؟

,

البته شنیده شده که عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم نیز در شکل گیری این قرار داد بی تاثیر نبوده است.

,

باید منتظر ماند و دید که مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت چه تصمیمی در خصوص مسائل مطرح در خصوص نمایشگاه و حواشی آن خواهد گرفت چرا که پیش از این نیز برخی مسائل در خصوص این مجموعه در رسانه ها مطرح شده بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه