اخبار داغ

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور:

مردم در تحقق امر فرهنگی پای‌کار و همراه مسئولان انقلابی باشند

مردم در تحقق امر فرهنگی پای‌کار و همراه مسئولان انقلابی باشند
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: از مردم می‌خواهیم در تحقق امر فرهنگی پای‌کار و همراه مسئولان انقلابی خود باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح ‌قزوین؛ حجت‌الاسلام محمد قمی در آیین تکریم و معارفه‌ی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین که ظهر امروز(یکشنبه) در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: در مکتب پر از نور، روحانیت، عظمت و بیان امام راحل، بیانات مهمی به عنوان شاخص وجود دارد که در آن ارزیابی لحظه لحظه‌ی سلوک فردی و جمعی ما مطرح می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح ‌قزوین,

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور اذعان کرد: در مکتب امام راحل مردم به عنوان یکی از شاخصه‌های اصلی جامعه و مسئولان به عنوان خادم و نوکر مردم و در میان مردم، قشر مستضعف جامعه به عنوان ولی نعمتان جامعه‌ی اسلامی مطرح می‌شوند و مستضعفین باید مسئله‌ی اول و آخر مسئولان باشند.

,

وی گفت: عدم احساس خدمت‌گذاری از جانب مسئولان به مردم به این معناست که در نحوه ایفای نقش مسئولان و مسئولیت در نظام خللی وارد شده‌است.

,

این مقام مسئول ابراز کرد: اساسا تبلیغ یک مسئله‌ی اجتماعی و دارای بُعد اجتماعی است که بُعد اجتماعی آن نباید مغفول بماند؛ چرا که گره‌گشایی از مشکلات مردم زمینه‌ی تبلیغ و تبیین موثر اسلام است و این مردم و گروه‌های مردمی هستند که باید مبلغان اسلام و اقامه‌کنندگان آن باشند.

,

وی ادامه داد: دستگاه‌های حاکمیتی در این میان به عنوان حامی، پشتیبان و خادم مردم مطرح می‌شوند. جریان جوان انقلابی امروز به این پختگی‌ها دست یافته‌است که قلبا قدردان زحمات زحمت‌کشان مردم باشد.

,

گروه‌های مردمی باید مبلغان اسلام و اقامه‌کنندگان آن باشند

, گروه‌های مردمی باید مبلغان اسلام و اقامه‌کنندگان آن باشند,

قمی با اشاره به توصیه‌های مولای متقیان به محمد حنفیه در جنگ جمل عنوان کرد: طبق توصیه‌های مولای متقیان در جنگ جمل می‌توان به مسئول انقلابی‌ هم چنین گفت که اگر کوه تکان خورد تو تکان مخور، کوه زائل شد تو قدم از قدم برندار و دندان‌های خود را به نشانه‌ی قدرت و اخذ قوه به هم فشار بده.

,

وی افزود: مولای متقیان در ادامه فرمودند:"به قدری مفید باش که دشمن سودای از پای درآوردن بکند" که این مطلب به خوبی بیانگر ماجرای حاج قاسم سلیمانی است زمانی که وی به دل دشمن زد و خطر کرد سلوک وی مورد توجه دشمن بود؛ چنانچه در همین راستا رهبر می‌فرمایند که مشکل دشمن با من عمامه نیست، بحث آن سلوک علوی من است و اگر من در این میان بتوانم ملتزم این لباس باشم برای دشمن مسئله پیش می‌آید.

,

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به ادامه‌ی صحبت‌های امیرالمومنین(ع) بیان کرد: مسئول انقلابی باید طبق گفته‌ی مولای متقیان آنچنان پای خود را به زمین بکوبد که تزلزلی در او ایجاد نشود.

,

وی با اشاره به وظایف مدیرکل سازمان تبلیغات تصریح کرد: عالمان دینی زیادی در استان قزوین پرورش یافته‌اند و می‌توان گفت اولیاء الهی در این استان بار فرهنگی را برداشتند و به یقین حق این استان است که جلودار و پرچمدار استان‌های دیگر در امر فرهنگ باشد و تزلزلی نباید در این مسیر پیدا کند.

,

این مقام مسئول گفت: در مسئله‌ی مسئولیت نباید تنها به عمق پایانی استراتژی سپاه دشمن نگاه کرد بلکه در این میان باید سرمایه‌های مکتب خودی و عمق ‌پایانی سپاه خودی هم مورد توجه قرار بگیرد.

,

وی ادامه داد: به مسئول انقلابی باید گفت که از فراوانی سپاه دشمن و هزینه‌های سرمایه‌گذاری آنها تزلزلی به خود راه ندهد؛ البته لحاظ این مسئله لازم است اما سعی کند کمتر این مسئله را مورد توجه قرار دهد.

,

قمی تاکید کرد: حال زمانه‌ای است که توقع به حق جامعه‌ی اسلامی به نصر و فتوحات فرهنگی است که باید به دست جوانان انقلابی، جریان انقلابی و روحانیون رقم بخورد و بانوان انقلابی باید حتما در این مسیر نقش‌آفرین باشند.

,

وی در پایان گفت: تلاش ما در خصوص استان قزوین جدی‌گرفتن و توجه‌کردن بیش‌از پیش سازمان به این استان است؛ اما در این میان از مردم می‌خواهیم در تحقق امر فرهنگی پای‌کار و همراه مسئولان انقلابی خود باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه