اخبار داغ

حریق در کمین مراتع و جنگل‌ها؛

33 هکتار از مزارع و مراتع کشاورزان ایوانی در آتش سوخت

33 هکتار از مزارع و مراتع کشاورزان ایوانی در آتش سوخت
با گرم شدن هوا و رسیدن فصل تابستان لازم و ضروری است در راستای حفظ مراتع و جنگلها وجلوگیری از آتش سوزی برنامه ریزی خاصی صورت پذیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، هر ساله با فرا رسیدن فصل تابستان و خشک شدن گیاهان، میزان قابل توجهی از جنگل های استان ایلام دستخوش حریق شده و در آتش می سوزد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,

امسال با توجه به بارش هادر فصل بهار و رویش انبوه گیاهان طراوت و شادابی وصف ناپذیری در مراتع و جنگل‌های استان  وجود دارد.

,

در حالی که برای کاشت یک درخت بلوط  یا یک درخت مثمر باید هزینه های زیادی صرف شود، به یقین  حراست و هوشیاری در صیانت از جنگل های استان می تواند در کاهش آثار تخریب جنگل های استان موثر باشد.

,

علاوه بر خسارت های زیست محیطی حریق جنگل ها و مراتع، آتش‌سوزی تبعات بسیار سنگینی مانند فرسایش زمین‌ها، افزایش روان‌آب‌ها در مواقع بارندگی به دلیل از بین رفتن بخش زنده خاک، از بین رفتن هوموس و مواد آلی خاک دارد.

,

آلودگی هوا، از بین رفتن علوفه و بوته‌های مرتعی، به خطر افتادن جان انسان ها و حتی حیوانات و جانوران، صدمه به خصوصیات فیزیکی و شیمیایی خاک، خسارت به پناهگاه حیوانات وحشی از دیگر خسارات ناشی از حریق در مراتع و جنگل هاست.

,

 

,

33هکتار از مزارع، مراتع و باغات کشاورزان ایوانی در آتش سوخت

, 33هکتار از مزارع، مراتع و باغات کشاورزان ایوانی در آتش سوخت,

سرهنگ سعید عالی پور فرمانده انتظامی شهرستان ایوان گفت:در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تماس‌های مردمی در خصوص آتش سوزی مزارع در منطقه میان از توابع بخش زرنه، ماموران انتظامی بلافاصله جهت بررسی به محل اعزام شدند.

,

او اظهار کرد: گزارش ماموران اعزامی به محل این حادثه حاکی از آن است که ۵ هکتار از مزارع گندم، ۲ و نیم هکتار از مراتع طبیعی، ۶۶ انبار کاه، ۲۰۰ اصله درخت میوه باغداران منطقه و ۲۶ هکتار از محصولات باقی مانده کشاورزی (پیچر) که برای چرای تابستانه دام استفاده می‌شد طعمه حریق شد.

,

عالی پور با بیان اینکه آتش سوزی‌ها با تلاش نیرو‌های امدادی، انتظامی و کمک‌های مردمی و بدون خسارت جانی مهار شد، افزود: تحقیقات در خصوص علل و عوامل بروز آتش سوزی‌ها در دستور کار این پلیس است.

,

فرمانده انتظامی شهرستان ایوان بیان کرد: از شهروندان و کشاورزان خواستاریم با توجه به فصل گرما و خشک بودن پوشش گیاهی حتی الامکان از روشن کردن آتش در مراتع و اطراف مزارع کشاورزی خودداری کنند تا شاهد وقوع حوادث تلخ و ناگوار مشابهی نباشیم.امیدواریم امسال شاهد کاهش آتس سوزی ها در سطح جنگلها و مراتع باشیم .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه