اخبار داغ

در پی بی‌اعتنایی مسئولان شرکت مس چهار گنبد سیرجان به مطالبات کارگری؛

اعتراض دنباله دار کارگرانِ معادن واگذار شده به بخش خصوصی/ توقف فروش کنستانتره؛ عامل تعویق حقوق کارگران

اعتراض دنباله دار کارگرانِ معادن واگذار شده به بخش خصوصی/ توقف فروش کنستانتره؛ عامل تعویق حقوق کارگران
استان کرمان، بهشت معادن کشور روزهای بهاری خود را با اعتراضات پی در پی کارگران به عدم پرداخت حقوق و مزایای خود سپری می کند، عملکرد ضعیف بخش خصوصی در اداره این معادن سبب بروز مشکلات متعدد در زمینه مطالبات کارگری شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، صبح امروز کارگران معدن مس چهار گنبد سیرجان با هدف پیگیری مطالبات خود مقابل استانداری کرمان تجمع کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

یکی از کارگران این معدن در ارتباط با مشکلات خود به خبرنگار ما گفت: به دنبال عدم پرداخت حقوق ۳ ماهه کارگران، تعویق مزایای معمول کارگاه و اجرای ناقص طرح طبقه بندی، کارگران در ابتدا در محل کارگاه تجمع کرده اما به دلیل عدم عمل به وعده مسئولان امروز مقابل استانداری کرمان تجمع کردند.

,

وی افزود: بر اساس صورتجلسه که با حضور مسئولان شرکت و کارگران برگزار شد، پیمانکار متعهد شد تا تاریخ ۱۰ خرداد ۹۹ به کلیه تعهدات خود عمل کند، اما این امر محقق نشد.

,

این کارگر معدن مس چهار گنبد عنوان کرد: غالب کارگران این معدن با دارا بودن  بیش از ۲۰ سال سابقه کار، در شرف بازنشستگی قرار دارند حال آنکه در این مدت مزایای خاصی شامل حال آن ها نشده است.

,

وی ابراز کرد: چندی پیش با راه اندازی صندوق کارگری مبلغی از حقوق کارگران برداشت شده اما خبری از بازگردان این پول به کارگران نیست.

,

بی اعتنایی مسئولان شرکت مس چهار گنبد به مطالبات کارگران

, بی اعتنایی مسئولان شرکت مس چهار گنبد به مطالبات کارگران, بی اعتنایی مسئولان شرکت مس چهار گنبد به مطالبات کارگران,

یکی از کارگران این معدن تاکید کرد: در طول مدت ۲۰ سال خدمت صادقانه کارگران تاکنون هیچ حقوق و مزایایی به طور کامل پرداخت نشده است.

,

وی متذکر شد: روز گذشته کارگران در مجتمع تحصن کردند، اما با بی اعتنایی مسئولان مواجه شدند و امروز با تجمع مقابل استانداری خواهان پا در میانی مسئولان برای پیگیری مطالبات کارگران این معدن هستیم.

,

این کارگر معدن مس چهار گنبد ادامه داد: مشکل معدن مس چهار گنبد سیرجان این است که چندین مالک دارد و در سال چندین بار دست به دست می شود، زمانی که خواسته های خود را از مدیر عامل جدید مطالبه می کنیم، مدیر عامل مطالبات را مربوط به دوره مدیریتی قبل و باطل می داند.

,

وی تصریح کرد: کارگرانی که در عمق هزار و ۵۰۰ متری زمین با کمترین امکانات و بیشترین خطرات در یک تونل سر بسته فعالیت می کنند، سپر بلای تعویض ماهانه مدیرعاملان هستند.

,

یکی از کارگران این معدن بیان کرد: در شرایط شیوع کرونا این معدن تعطیلی به خود ندید و یک سره به فعالیت خود ادامه داد و امروز هم با ۵۰ درصد نیرو در حال فعالیت است، اما ادامه بی اعتنایی مسئولان سبب تعطیلی معدن می شود.

,

اعتراض های ادامه دار در معادن زیر مجموعه صندوق بازنشستگی فولاد

, اعتراض های ادامه دار در معادن زیر مجموعه صندوق بازنشستگی فولاد, اعتراض های ادامه دار در معادن زیر مجموعه صندوق بازنشستگی فولاد,

وی یادآور شد: معدن مس چهار گنبد سیرجان یکی از معادن زیر مجموعه صندوق بازنشستگی فولاد است.

,

این کارگر معدن مس چهار گنبد خاطرنشان کرد: امکانات این کارگاه به حدی کم است که روشنایی در بخش های مختلف کارگاه وجود ندارد و کارگران برای تردد در این مکان ها باید از چراغ قوه گوشی خود استفاده کنند.

,

وی تاکید کرد: نبود ماشین آلات مورد نیاز معدن این شبهه را به وجود آورده است که برخی مسئولان به دنبال توقف پروژه معدن هستند.

,

عدم خرید کنستانتره توسط مس سرچشمه عامل تعویق حقوق کارگران مس چهار گنبد

, عدم خرید کنستانتره توسط مس سرچشمه عامل تعویق حقوق کارگران مس چهار گنبد, عدم خرید کنستانتره توسط مس سرچشمه عامل تعویق حقوق کارگران مس چهار گنبد,

شهرام خالویی سرپرست شرکت مس چهار گنبد سیرجان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان اظهار کرد: این معدن محصول کنستانتره خود را به شرکت مس سرچشمه می فروشد و با استفاده از درآمد آن حقوق و مزایای کارگران پرداخت می شود.

,

وی افزود: هم زمان با شیوع ویروس کرونا در کشور از ۱۹ اسفند شرکت مس هیچ کنستانتره ای از شرکت ما خریداری نکرده است و این فروش با یک ماه تاخیر انجام شده است.

,

سرپرست شرکت مس چهار گنبد سیرجان ابراز کرد: با توجه به اینکه این شرکت خصوصی است، درآمد این شرکت تنها از راه فروش محصولات معدن تامین می شود و راه دیگری بری تامین درآمد وجود ندارد.

,

خالویی گفت: در واقع با توجه به این تاخیر کارگران تنها ۴۰ روز است که حقوق دریافت نکرده اند، در حال پیگیری مطالبات کارگران از شرکت مس هستیم و بلافاصله پس از دریافت هزینه های کنستانتره حقوق کارگران پرداخت می شود.

,

وی تاکید کرد: متاسفانه کارگران برای تجمع، تصمیمی عجولانه اتخاذ کردند و در عمل نمی توانیم تا وصول مطالبات از سوی شرکت مس سرچشمه اقدام به پرداخت مطالبات کارگری کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه