اخبار داغ

موسوی در نشست خبری:

رژیم آمریکا خشونت و قلدری را در داخل و خارج از ایالات متحده دنبال می‌کند

رژیم آمریکا خشونت و قلدری را در داخل و خارج از ایالات متحده دنبال می‌کند
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اتفاق ناگواری که در مرز افغانستان رخ داده، در خاک ایران اتفاق نیفتاده است و نیروهای ایرانی هم دخالتی در آن نداشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری با اشاره به آغاز به کار مجلس یازدهم گفت: آغاز به کار مجلس دوره جدید را خدمت منتخبین و رئیس جدید مجلس تبریک عرض می‌کنم و از خدمات ریاست مجلس سابق و نمایندگان دوره دهم که تلاش‌های زیادی در حوزه دیپلماسی پارلمانی انجام دادند، تشکر می‌کنم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

موسوی با اشاره به اقداماتی صورت گرفته در وزارت امور خارجه گفت: در حوزه کنسولی با تلاش‌های صورت گرفته بخشنامه «عدم محرومیت خدمات کنسولی» که قدم بزرگی در راستای تکریم ایرانیان فارغ از هر گرایش و اعتقادی هست ابلاغ شد. این بخشنامه یعنی جمهوری اسلامی به همه اتباع خود دید مثبت دارد و آماده خدمت به آنهاست.

,

وی افزود: این گام که با همکاری وزارت‌خارجه و قوه قضائیه صورت گرفت، نوید بخش سیاست جدید است و تاکید بر سیاست قبلی که همواره ایرانیان از اولویت بالایی برای جمهوری اسلامی برخوردارند.

,

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اجرایی شدن قانون تابعیت از طریق مادر ایرانی هم نهایی شد و دغدغه مهمی بود که باید صورت می‌گرفت و به ثمر می‌نشست. امیدواریم بانوان ایرانی هر جای دنیا که هستند خوب و خوش سلامت باشند و فرزندان آنها تابع ایران و وطن مادری‌شان باشند.

,

موسوی با اشاره به سفر هیئت ایرانی به افغانستان گفت: سفری آقای بهاروند به افغانستان داشتند. با سوءتفاهمی که اخیراً پیش آمد، جا داشت در سطح بالایی یک هیئت به افغانستان اعزام کنیم و آنجا مباحثی مطرح و سوتفاهم ها حل شود.

,

وی ادامه داد: این هیئت با مقامات سیاسی افغانستان دیدار داشت و به توافقاتی دست یافت و قرار شد اگر سوتفاهم و مدرکی وجود دارد برای ما بفرستد تا جمهوری اسلامی بررسی کند ولی آنچه مسلم است، اینکه این اتفاق ناگوار بوده اما در خاک ایران اتفاق نیفتاده است و نیروهای ایرانی دخالتی در آن نداشتند.

,

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه این نشست به زبان انگلیسی خطاب به مردم آمریکا گفت: دنیا صدای مظلومیت شما را شنیده و کنار شما ایستاده است.

,

وی تاکید کرد: رژیم آمریکا خشونت و قلدری را همزمان در داخل و خارج از ایالات متحده دنبال می‌کند.

,

موسوی گفت: از صحنه‌های خشونت باری که این روزها پلیس آمریکا در انظار مردم جهان خلق می‌کند و بی‌محابا و با حداکثر خشونت، مردمی را که به صورت مسالمت آمیز خواستار احترام و توقف خشونت هستند سرکوب می‌کند، بسیار متاسفیم.

,

سخنگوی وزارت امور خارجه خطاب به دولت و پلیس آمریکا اظهار کرد: خشونت‌ها علیه مردم خود را متوقف کنید و بگذارید آنها نفس بکشند.

,

در حال تکمیل...

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه