اخبار داغ

نقاشی که سیستم بازداشت یونان را افشا کرد!

نقاشی که سیستم بازداشت یونان را افشا کرد!
ابراهیم و کامرول نقاشی هایی درباره ترس و بدبختی که در بازداشتگاه تجربه کرده بودند، کشیدند. رژیم "حبس حفاظتی" یونان کودکان را در برابر انواع سوء استفاده ها از جمله خشونت و آزار و اذیت جنسی آسیب پذیر می سازد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ "ابراهیم"، 14 ساله از سومالی حدود 3 ماه توسط پلیس یونان در مرکز بازداشتگاه آمیگدالزا (Amygdaleza) بازداشت شده بود. این مرکز واقع در حومه آتن که توسط پلیس اداره می شود برای بزرگسالان است و جای خاصی برای کودکان مهاجر بدون همراه ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, Amygdaleza,

"کامرول" 17 ساله از بنگلادش نیز ابتدا توسط ایستگاه پلیس آتن دستگیر و سپس به مدت 6 هفته در آمیگدالزا بازداشت شد.

,

ابراهیم و کامرول (که اسامی آنها برای محافظت از هویتشان تغییر یافته است) نقاشی هایی درباره ترس و بدبختی که در بازداشتگاه تجربه کرده بودند، کشیدند.

,

این پسرها اکنون به سازمان دیده بان حقوق بشر به عنوان بخشی از کمپین "کودکان را آزاد کنید" (FreeTheKids#) که خواستار خاتمه دادن به بازداشت کودکان مهاجر در یونان است، اجازه انتشار نقاشی های خود را داده اند.

,

قانون یونان به مقامات اجازه می دهد تا زمانی که مکانی در سیستم پناهندگی کشور یافت نشده، کودکان مهاجر را در آنچه که با حسن تعبیر "حبس حفاظتی" می خواند بازداشت کنند.

,

آمارهای دولتی نشان می دهد که از اواسط ماه مه، 274 کودک بدون همراه پشت میله های زندان قرار گرفتند. "آرسیس" (ARSIS) گروه غیر دولتی که از ابراهیم و کامرول حمایت می کند تصریح کرد که در ماه آوریل در میان همه گیری کووید19، 100 کودک در مرکز آمیگدالزا در شرایط پر ازدحام نگهداری شده و علاوه بر دسترسی نا کافی به موارد بهداشتی، آب و حمام مجبور به استفاده 2 نفر از تخت 1 نفره یا خوابیدن روی زمین می شدند.

,

"کیریاکوس میتسوتاکیس" نخست وزیر یونان در اواخر ماه نوامبر وعده داد که با ایجاد پناهگاه های بیشتر از کودکان مهاجر بدون همراه در یونان محافظت می شود، اما پس از گذشت 6 ماه این وعده پوچ به نظر می رسد.

,

رژیم "حبس حفاظتی" یونان نه تنها از کودکان محافظت نمی کند، بلکه آنها را در برابر انواع سوء استفاده ها از جمله خشونت و آزار و اذیت جنسی آسیب پذیر می سازد و آسیب های روانی طولانی مدتی را به آنها وارد می کند.

,

کودکان هفته ها در سلول های کثیف و شلوغ و اغلب در مکان هایی مشترک با بزرگسالان غیر مرتبط نگهداری می شوند. همه گیری کووید19 برای کودکانی که پشت میله های زندان به سر می برند خطر جدی به همراه دارد. ما دریافتیم که کودکان بی سرپرست در بازداشت به درستی به حقوق خود آگاه نیستند و هیچ دسترسی به فعالیت های آموزشی یا تفریحی ندارند.

,

 

,

, ,

سرانجام، زندگی ابراهیم و کامرول روند مثبتی پیدا کرده و آنها در حال حاضر در انگلستان و اتریش در امان هستند و زندگی می کنند. اما برای 274 کودکی که همچنان پشت میله های زندان هستند زندگی متوقف شده است. آنها مجبور به تحمل سلول های کثیف پلیس نیستند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه