اخبار داغ

چالش جدید زیست محیطی در چابهار؛

تغییر سبد صید در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور/ صیادانی که خطر انقراض گونه های دریایی را رقم می زنند

تغییر سبد صید در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور/ صیادانی که خطر انقراض گونه های دریایی را رقم می زنند
اشرفعلی حسینی، رئیس اداره محیط زیست چابهار گفت: تغییر سبد صید صیادان به معضلی جدید در اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چابهار تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اشرفعلی حسینی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست چابهار در گفت و گو با عصرهامون با اشاره به تغییر سبد صید صیادان و اقدام به صید گونه های کمیاب و غیرمجاز در دریا بیان کرد: این موضوع موجب تخریب محیط زیست و خطر انقراض گونه های دریایی می شود که انتظار می رود دستگاه های متولی نسبت به این امر حساس و هوشیار باشند.

وی افزود: اکوسیستم دریا و زنجیره حیات در آن به گونه ای است که با از بین رفتن یک گونه، سایر گونه ها نیز از بین می روند و کاهش تنوع زیستی دریا، در نهایت باعث انقراض گونه های هدف صید که مورد بهره برداری مستقیم انسان قرار می گیرند، می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: این اقدام سرانجام منجر به کوچک و محدود شدن سبد غذایی و عدم دسترسی خانواده ها به محصولات سالم دریایی می شود که این امر را باید به ساحل نشینان و صیادان، متذکر  شد.

حسینی ادامه داد: موضوع صید و شکار بی رویه و عواقب آن بر زندگی امروز، همواره در مباحث آموزشی محیط زیست به مخاطبان گوشزد شده  و یکی از اهداف مهم آموزش های محیط زیستی است، این موضوع در کنار سایر دغدغه های محیط زیستی توسط سازمان های مردم نهاد هم به مخاطبان و اقشار هدف آموزش داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا در جلسه ای که با سمن های زیست محیطی در اداره حفاظت محیط زیست  چابهار برگزار و مشکلات محیط زیست دریایی که به تازگی چالش های جدی را برای این شهرستان ایجاد کرده است، بررسی شد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه