اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

«ژست روشنفکری» به قیمت قربانی کردن امنیت روانی جامعه!

«ژست روشنفکری» به قیمت قربانی کردن امنیت روانی جامعه!
یکی از فعالان فرهنگی به بهانه ماجرای دختر تالشی کلیپی را در صفحه اجتماعی خود منتشر کرد که شبهاتی جدی به آن وارد است.
[

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رضا زائری از فعالان رسانه ای روز گذشته یک ویدئو را در توییتر خود منتشر کرده است که در آن مردی در زمان ورود به پارکینگ منزل شخصی، ناگهان و در زمانی که دخترش در حال باز کردن در پارکینگ بود، با ماشین به در کوبیده و دختر را زیر می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

نکته قابل توجه اینکه زائری ادعا می کند که این مرد از روی عصبانیت این کار را می کند و به دلیل این که دختر در را دیر باز می کند با ماشین به او می زند و این نشان دهنده حال روانی جامعه است که وضعیت خوبی ندارد و همه عصبانی هستند!

,

 

,

, ,

جدا از این که هیچ المان خاصی در این ویدئو مشخص نیست و نمی توان تشخیص داد که فیلم متعلق به کجا و چه زمانی است، آن چیزی که در فیلم می بینیم نشانگر این است که حادثه اتفاقی بوده و هیچ عمدی در کار نبوده است و اصلا ربطی به خشونت و عصبانیت ندارد و نمی توان گفت که حتما پدر عصبانی شده و دخترش را زیر گرفته است.

,

برخی از کاربران فضای مجازی نیز در پاسخ به توییت آقای زائری، کامنت هایی نوشته اند که چند نمونه آن در زیر آمده است:

,

, ,

 

,

, ,

, ,

 

,

 

,

سرعت بالای انتشار، یکی از ویژگی های بارز فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است که بعضا دیدن یک عکس و یا ویدئویی،قضاوت های سریع و به دور از انصاف را ممکن است به همراه داشته باشد. این فضا به خودی خود ممکن است عیبی نداشته باشد اما اظهار نظرها، پست ها و کامنت های مختلفی که در این فضا با یک عکس، منتشر می شوند گاهی حوادثی را رقم زده اند که خاطر بخش عظیمی از جامعه را مکدر کرده اند.

,

نمونه بارز این موضوع همین اتفاقی است که چند روز پیش برای دخترک 13 ساله تالشی افتاد و چند روز جامعه را مشوش کرد؛ قطعا برخی کاربران فضای مجازی که غیرمسئولانه اقدام به انتشار برخی محتواها پیرامون این ماجرا کردند، در بهم ریختگی امنیت روانی جامعه سهیم هستند.

,

به عنوان مثال رسانه ای مانند روزنامه سازندگی با انتخاب و انتشار یک تیتر "پدر با داس آمد" به تشویش اذهان عمومی کمک می کند و در کنار آن برخی فعالین به اصطلاح رسانه ای نیز با چنین توئیت هایی به التهاب اجتماعی کمک می کنند.

,

, ,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه