اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

برخی‌ها برای رسیدن به اهدافشان امام را تحریف می‌کنند/ نسل جدید عمل امام را بجای نقل‌قول‌های بی‌اساس نگاه کنند

برخی‌ها برای رسیدن به اهدافشان امام را تحریف می‌کنند/ نسل جدید عمل امام را بجای نقل‌قول‌های بی‌اساس نگاه کنند
غفاری فر استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه برخی‌ها برای رسیدن به اهدافشان امام را تحریف می‌کنند گفت: جوانان نسل جدید برای شناخت صحیح امام خمینی(ره) به سخنان و رفتار عملی امام رجوع کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن غفاری فرد استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار قم فردا، اظهار کرد: قرآن در ماجرای حضرت نوح(ع) می‌گوید وقتی که حضرت نوح(ع) پس از پایان طوفان مستقر شد و ظالمان از بین رفتند افرادی که با حضرت همراه بودند صاحبان خانه ، اموال و فرزندان شدند امور معنوی را فراموش کردند و به دنبال خواسته های نفسانی خودشان رفتند همین عامل باعث سقوط امت حضرت نوح(ع) شد.

غفاری فر افزود: در ماجرای حضرت موسی(ع) هم وقتی امت ایشان از رود نیل عبور می کنند آن خدایی که این همه معجزه به آن‌ها نشان داد را فراموش کردند و به دنبال خداهای توهمی رفتند، انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ع) دقیقا حرکتی شبیه به حرکت انبیا بود و برخی ها بعد از پیروزی انقلاب اهداف را فراموش کردند.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) آمدند و آرزو و اهداف خوبی مانند ساده زیستی و مبارزه با ظلم و بداخلاقی و ولنگاری را مطرح کردند مردم این اهداف را در شرایط طاغوت پسندیدند و با امام همراه شدند و انقلاب کردند.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: خاطرات چند سال اول انقلاب را وقتی مطالعه می کنیم دقیقاً مانند همین ایام کرونا مردم همدل بودند و سختی ها و شادی ها را بین هم تقسیم می کردند کم کم که انقلاب مستقر شد و کارها بر مبنای تخصص و مدیریت تقسیم شد و مدیریت ها پیچیده تر شد کم کم معنویت در میان برخی ها کنار رفت و اهداف دیگری برای خودشان در نظر گرفتند.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: دیگر عبادت برای خدا در تراز اول اهداف برخی از مدیران نیست به همین خاطر این مدیران برای توجیه اهداف خودشان دست به تحریف امام خمینی(ره) می زنند.

غفاری فر تصریح کرد: برخی ها بعد از انقلاب هواپرست شدند و همان چیزی را که در حکومت پهلوی نقد می کردند خودشان انجام می دهند.

وی بیان کرد: امیرالمؤمنین علی(ع) وقتی ابن عباس را برای گفتگو با خوارج فرستادند فرمودند با این ها با زبان قرآن و آیه سخن مگو زیرا آن‌ها تفسیر به رأی می‌کنند و برداشت خودشان را از آن مطرح می کنند پس به عملی عینی پیامبر رجوع کن و با آن‌ها گفتگو کن مصداقی که این روزها هم صدق می کند، امام خمینی(ره) دو نوع سخنرانی دارند یکی همان رفتار و عمل های عینی ایشان است و یکی هم سخنرانی هایی ایشان است جوانان نسل جدید برای شناخت صحیح امام به سخنان و رفتار عملی امام رجوع کنند.

کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: برخی ها برای رسیدن به آنچه مد نظر خودشان است به برخی از صحبت های کلی حضرت امام خمینی(ره) استناد می کنند و آن را از زاویه ای که خودشان می خواهند برجسته می کنند.
وی ادامه داد: مذاکره امام حسین(ع) با عمر سعد را مطرح می کنند و مذاکره را توجیه می کنند اما به مفاد مذاکره امام حسین(ع) نمی پردازند و آن را مطرح نمی کنند زیرا به ضرر اهدافشان خواهد بود.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه