اخبار داغ

در جلسه امروز شورای نگهبان مطرح شد؛

6 توصیه آیت‌الله جنتی به نمایندگان مجلس

6 توصیه آیت‌الله جنتی به نمایندگان مجلس
دبیر شورای نگهبان اولویت‌گذاری در تصویب قوانین برای مجلس در امر قانونگذاری را مهم و ضروری دانست و بر اصلاح قانون انتخابات مبتنی بر سیاست‌های کلی انتخابات تأکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان امروز (دوشنبه) در جلسه شورای نگهبان که با حضور فقها و حقوقدانان برگزار شد، سالگرد ایام رحلت حضرت امام خمینی (ره) را تسلیت گفت و یاد و خاطره ایشان را گرامی داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شورای نگهبان, جلسه, شورای نگهبان, ایام, امام, یاد, خاطره,

وی با اشاره به فرارسیدن سالگرد قیام ۴۲ و به شهادت رسیدن جمعی از مردم توسط رژیم منحوس پهلوی، خاطرنشان کرد: ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ عده‌ای از مردم بی‌دفاع توسط عمال رژیم شاه به شهادت رسیدند که همین امر آثار و برکات فراوانی داشت و از جمله سر منشاء پیروزی انقلاب شد.

, قیام, شهادت, رسیدن, جمعی, عمال, شهادت, سر,

دبیر شورای نگهبان در ادامه با اشاره به تشکیل مجلس یازدهم ضمن تبریک به منتخبان مردم، سخنان و توصیه‌های مهمی را خطاب به نمایندگان خانه ملت، ایراد کرد.

, شورای نگهبان, مجلس, تبریک, ملت,

اولین توصیه وی به نمایندگان مجلس یازدهم «خود مراقبتی» بود.

, اولین, توصیه, مجلس,

آیت‌الله جنتی در تشریح این موضوع متذکر شد: در انتخابات ۲ اسفند ۱۱۷ نماینده مجلس دهم از مردم رأی نگرفتند و حدود ۷۰ نفر نیز صلاحیتشان از سوی شورای نگهبان تائید نشد؛ خوب است هم نمایندگان قبلی توجه کنند که چه کردند که چنین اتفاقی برایشان افتاد و هم نمایندگان فعلی از این موضوع درس بگیرند.

, تشریح, موضوع, مجلس, دهم, حدود, شورای نگهبان, تائید, قبلی, فعلی, موضوع, درس,

وی توجه به پیام رهبر انقلاب در افتتاحیه مجلس و عملیاتی کردن آن را دیگر توصیه خود به نمایندگان ملت دانست و افزود: همه بندهای پیام حکیمانه رهبر انقلاب خطاب به نمایندگان، راهگشا و نقشه راه آنان است که امیدواریم هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

, توجه, مجلس, توصیه, ملت, راهگشا,

دبیر شورای نگهبان در توصیه سوم خود به نمایندگان ملت، سیاست‌های کلی قانون‌گذاری را سند جامعی از آسیب‌ها و راهکارهای نظام تقنینی کشور عنوان کرد و از نمایندگان مجلس یازدهم خواست برای تصویب قوانین، این سیاست‌ها را مورد توجه قرار دهند.

, شورای نگهبان, توصیه, ملت, نظام, تقنینی, مجلس, مورد توجه, قرار,

آیت‌الله جنتی در توصیه چهارم، اولویت گذاری در تصویب قوانین را برای مجلس در امر قانونگذاری مهم و ضروری دانست و بر اصلاح قانون انتخابات مبتنی بر سیاست‌های کلی انتخابات تأکید کرد.

, توصیه, مجلس, ضروری, مبتنی بر,

وی افزود: از جمله اصلاحات اساسی در قانون انتخابات، ضابطه‌مند کردن ثبت نام بی‌محابای داوطلبان است که با اصلاح این موضوع بخشی از مشکلات عدیده نظام انتخاباتی نیز حل خواهد شد.

, اساسی, ثبت نام, موضوع, عدیده, نظام,

دبیر شورای نگهبان در پنجمین توصیه خود، از نمایندگان مجلس یازدهم خواست با قانون‌گذاری خوب، موجب ریل گذاری صحیح برای دولت و دستگاه‌های مختلف شوند که از جمله این ریل‌گذاری‌ها توجه به رونق تولید، مبارزه با قاچاق، کمک به بالارفتن ارزش پول ملی، نظارت بر کنترل نقدینگی کشور و کاهش تورم است.

, شورای نگهبان, توصیه, مجلس, موجب, صحیح, مختلف, بالارفتن, نظارت, کنترل,

آیت‌الله جنتی در آخرین توصیه خود به نمایندگان، آنان را به پرهیز از اقدامات سطحی و حاشیه‌ای فراخواند و تاکید کرد: در میان نمایندگان مجلس یازدهم، متخصصین زیادی به ویژه جوانان حضور دارند که انشاءالله بتوانند در جهت رفع مشکلات اساسی مردم گام بردارند.

, آخرین, توصیه, تاکید, مجلس, متخصصین, اساسی,

وی در خاتمه با اشاره به همکاری‌های کارشناسی و حقوقی اعضا و کارشناسان شورای نگهبان با ادوار مختلف مجلس گفت: شورای نگهبان آمادگی دارد ظرفیت‌های کارشناسی و حقوقی خود را برای اصلاح و تصویب قوانین در اختیار نمایندگان قرار دهد و مجلس جدید با اقدامات خود مایه خشنودی خداوند، رهبری و مردم شریف ایران شود.

, خاتمه, شورای نگهبان, مختلف, مجلس, شورای نگهبان, قرار, مجلس,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه