اخبار داغ

مصباحی‌مقدم:

شأن و جایگاه رهبر معظم انقلاب چنان که باید شناخته نشده است

شأن و جایگاه رهبر معظم انقلاب چنان که باید شناخته نشده است
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: متاسفانه شأن و جایگاه رهبر معظم انقلاب چنان که باید شناخته نشده است و امکان ندارد که بشود نقش رهبری، ایشان را با مقامات نخست کشور‌های دیگر مقایسه کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام‌ غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در مراسم رونمایی از کتاب «سند انتخاب» با بیان اینکه «بارها شنیده‌ایم که ولایت فقیه ولایتی از جانب امام زمان و ائمه است و البته همین هم هست»، اظهار داشت: پایه محکم مشروعیت ولایت فقیه، مشروعیت الهی است و برای رهبری در عصر غیبت دو عامل تاثیر دارند که یکی انتصاب آن به خداوند از طریق سلسله امامت و نبوت و دیگری اقبال مردمی است.

وی با تاکید بر اینکه در عصر غیبت همه علائم حاکی از این است که ائمه مردم را به سمت فقیهی با این خصوصیات و شرایط ارجاع می دهند، گفت: مردم باید قیام به قسط کنند و این قیام با راهنمایی ها و میزان و آگاهی‌ای است که پیامبر خدا و کتاب الهی به مردم می‌دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,

وی افزود: اگر فقیهی بدون رضایت مردم بر آن‌ها مسلط شود حکومت او مشروعیت ندارد بلکه چنان که در انقلاب اسلامی ایران مشاهده کردیم ولایت فقیه باید به خواست و اراده مردم صورت بگیرد.

,

حجت الاسلام مصباحی مقدم در ادامه بیان داشت: متاسفانه شأن و جایگاه امام خامنه‌ای چنان که باید شناخته نشده است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در همه علوم فقهی، نظامی، حقوق زنان، پزشکی و بهداشتی، فرهنگی، اقتصادی و ... همیشه کارشناسانه‌ترین نظرات را داشته‌اند. امکان ندارد که بشود نقش رهبری، ایشان را با مقامات نخست کشور‌های دیگر مقایسه کرد. چراکه عملکرد امام خامنه‌ای و روسای جمهور کشور‌های دیگر این نکته را به‌روشنی مشخص می‌کند.

,

وی افزود: قبل از انقلاب اسلامی ایران و در عصر پهلوی خواست و اراده مردم نقشی نداشت، شاهان پهلوی از سوی قدرت‌های بیگانه روی کار آمدند و این را مقایسه کنید با رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که هم با اراده مردم به رهبری انتخاب شدند و هم اینکه ایشان برای ایران اسلامی عزت و اقتدار به ارمغان آوردند.

,

مصباحی مقدم ضمن اشاره به اینکه رهبران جهان غالبا شخصیت‌های سیاسی کم مایه هستند، خاطرنشان کرد: مگر می‌شود رهبر انقلاب را با روسای جمهور و نخست وزیرهای کشورهایی مثل آمریکا و انگلیس مقایسه کرد.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه