اخبار داغ

موانعی صنعت پرورش بلدرچین را با مشکل مواجه کرده است؛

صنعت بلدرچین در معرض خطر نابودی

صنعت بلدرچین در معرض خطر نابودی
واحدهای کوچک پرورش بلدرچین ناآگاهانه از واکسن، دارو و موا‌د ضدعفونی استفاده می کنند که اگر به همین صورت پیش برود تا 10 سال آینده صنعت بلدرچین نیز مانند صنعت مرغ نابود می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، این روزها بلدرچین یکی از غذاهای پرطرفدار در سبد خانوارها شده است و بخاطر خواص غذایی زیاد آن جلب توجهی در بازار طیور شده است.

سودآوری این پرنده در مقایسه با دیگر طیور اقبال تولیدکنندگان طیور را در چند سال اخیر بیشتر به این سمت کشانده است، بسیاری از کسانی پشت میز نشینی و کارمندی را جایگزین کارافرینی کردند، با پل پشتکار توانستند موفقیت های زیادی کسب کنند، بسیاری از کسانی که در زمینه طیور قدم می گذارند، بلدرچین به انان چشمک خواهد زد و چه بسا همین پرنده کوچک پرشی برای سکو های موفقیت باشد.

مسعود غلامی کارشناس تغذیه در گفتگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به خواص بیشمار بلدرچین گفت: اسید امینه کمیاب  در گوشت این پرنده ، منبع خوب فسفر، نیاسین، مس، روی ، آهن، سلنیوم، ویتامین B، عناصر معدنی تنها بخشی از این خواص گوشت بلدرچین است.



وی ادامه داد: برای بیماری های چون فشار خون، آسم، تشنج، اعصاب ، عقب افتادگی جسمی، ناراحتی های روانی، بیخوابی این بلدرچین را به دارویی معجزه آسا تبدیل کرده است.

این کارشناس تغذیه از خواص تخم مرغ بلدرچین خاطرنشان کرد: تخم آن نیز 6 برابر تخم مرغ ویتامین، 7 برابر آهن، 5 برابر فسفر دارد و می تواند در درمان بیماری های چون کم خونی، کاهش استرس، ناتوانی های جسمی، سل تاثیر زیادی داشته باشد.

وی بلدرچین را به کودکان و میانسالان توصیه کرد و افزود: برای رشد کودکان و افرادی که بر اثر بیماری انرژی زیادی از دست داده اند می تواند از بلدرچین بعنوان ترمیمی برای بهبودی استفاده کنند.
 
اصغری درخیابان امام رضای آمل فروشگاه گوشت مرغ، بلدرچین، کبک و ماهی دارد، به خبرنگار بلاغ در خصوص فروش بلدرچین گفت: در ابتدا به دلیل فرهنگ سازی نشدن مصرف بلدرچین فروش مناسبی نداشت، اما امروز سلیقه ها به سمت آن هر روز بیشتر می شود، بطوری که با وجود کرونا تولید نمی شد، بسیاری از مشتریان منتظر فروش دوباره آن در بازار هستند.

وی با بیان اینکه فرهنگ مصرف آن روز به روز بیشتر می شود، عنوان کرد: با قرار دادن بورشور از خواص گوشت بلدرچین و تخم آن، استقبال به خرید آن بیشتر می شود، خوشبختانه جامعه با اگاهی بخشی تصمیم درستی برای سلامت خود می گیرد.



این فروشنده بازار فروش بلدرچین را مناسب خواند وتصریح کرد: اگر همین منوال البته با سرعت بیشتر فرهنگ سازی در زمینه کبک انجام شود، مردم نیز استقبال خواهند کرد.

جوادی در گفتگو با بلاغ با اشاره به پروژه مجتمع پرورش بلدرچین گفت: سه ساختمان موجود است که به صورت گردشی عمل می‌کند و در هر ۱۰ روز معادل ۱۰ هزار بلدرچین کشتار می‌شود.

وی ادامه داد: ۴۰ هزار بلدرچین گوشتی، ۳ هزار و ۵۰۰ بلدرچین مولد وجود دارد و در هر روز تقریبا ۱۰۰ بلدرچین کشتار می‌شود.

مدیر مجموعه پرورش بلدرچین با بیان اینکه حدود یک سال به صورت آزمایشی پرورش بلدرچین را شروع کردم، عنوان کرد: با طرح وام اشتغال روستایی، ۹۰ میلیون تسهیلات ثابت و ۷۰ میلیون تسهیلات در گردش فعالیت‌ام را ادامه دادم که در مجموع بیش از ۳ میلیارد هزینه کردم.

جوادی وجود سالن‌های زنجیره‌ای در پرورش بلدرچین را ضروری خواند و تاکید کرد: افزایش پرورش بلدرچین با وام‌های مشاغل خانگی باعث شده بسیاری از این واحدهای کوچک ناآگاهانه به بلدرچین‌ها واکسن بزنند، دارو و موا‌د ضدعفونی استفاده کنند درحالی که بلدرچین هیچ نیازی به مصرف این مواد ندارد.



وی یادآور شد: اگر به همین صورت پیش برود تا ۱۰ سال آینده صنعت بلدرچین نیز مانند صنعت مرغ نابود می‌شود.

مدیر مجموعه پرورش بلدرچین در پایان این مجموعه را دارای زنجیره‌ای از تولید تا فروش دانست و افزود: این زمین ۷ هزار و ۳۰۰ متر، دارای سه سالن در گردش، سالن بلدرچین نطفه دلر، بلدرچین مواد، بخش جوجه کشی، کشتار بسته بندی و فروشگاهی برای فروش است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه