اخبار داغ

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد؛

لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تا درمان قطعی کرونا /انجام ۱۹ هزار تست تشخیص کووید ۱۹ از ابتدای شیوع در کرمانشاه

لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تا درمان قطعی کرونا /انجام ۱۹ هزار تست تشخیص کووید ۱۹ از ابتدای شیوع در کرمانشاه
قاسم جان بابایی بر لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تا درمان قطعی کرونا تاکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، امروز دوشنبه ستاد مدیریت ومقابله با کرونا با حضور معاون درمان وزیر بهداشت در استانداری کرمانشاه برگزار شد، مشروح خبرها به شرح ذیل است

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز, ومقابله, کرونا,


تردد مسافران به منطقه اورامانات ممنوع شد

,
, تردد مسافران به منطقه اورامانات ممنوع شد,

هوشنگ بازوند امروز دوشنبه در ستاد مدیریت و مقابله با کرونا که با حضور معاون درمان وزیر بهداشت در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه در روزهای اخیر شاهد سیر صعودی ابتلاء به بیماری کرونا در استان کرمانشاه هستیم.

, کرونا, کرونا,

استاندار کرمانشاه شرایط استان کرمانشاه را در خصوص افزایش بیماران کرونایی نامطلوب اعلام کرد و افزود: مردم باید همانطور که در اوایل شیوع بیماری پروتکل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت می‌کردند همان رفتار را داشته باشند.

, کرونایی,

وی خاطر نشان‌کرد: اگر مردم در این خصوص همکاری نکنند بدون شک تصمیمات جدی را برای کنترل بیماری اتخاذ خواهیم کرد.

,

مدیر ارشد استان در ادامه به بیان چند مصوبه پرداخت و گفت: بر این اساس در قدم اول ضروری است مدیرکل صمت استان کرمانشاه نسبت به رفع مشکل ماسک در استان اقدامات لازم را انجام دهد چرا که ما نمی‌توانیم از مردم توقع رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته باشیم اما در بازار با کمبود ماسک مواجه باشیم.

, صمت,

بازوند بیان داشت: با توجه به رشد شیوع بیماری کرونا در سطح استان از ساعت ۲ بعد از ظهر روز سه شنبه ۱۳ خردادماه تا روز شنبه ۱۷ خردادماه به مدت سه روز و نصف ورود به منطقه اورامانات کرمانشاه ممنوع است لذا از سفر به این مناطق به طور جدی خودداری شود.

, کرونا, اورامانات,

وی اشاره‌ای نیز به تجمعات و ازدحام مردم در برخی مراسمات داشت و گفت: به این منظور از شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها توقع داریم ضمن اغناسازی و اطلاع رسانی این موضوع را حل و فصل کنند و ترتیبی اتخاذ کنند که در مراسمات تشییع جنازه حداقل ۱۰ نفر حضور داشته باشند.

, مراسمات, اغناسازی, مراسمات,

 

,

لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تا درمان قطعی کرونا

, لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تا درمان قطعی کرونا,

قاسم جان بابایی امروز دوشنبه در ستاد مدیریت ومقابله با کرونا به ارائه گزارشی از وضعیت بیماران کرونا در کشور پرداخت و اظهار داشت: مردم ایران در مقابله با بیماری کرونا همه جوره پای کار آمدند و افتخار بزرگی را برای همیشه در تاریخ به ثبت رساندند.

, ومقابله, کرونا, کرونا, کرونا, جوره,

معاون درمان وزیر بهداشت افزود: افزایش تعداد بیماران کرونایی هم اکنون شرایطی است که در همه استان‌ها با آن مواجه هستیم البته برخی استان‌ها پیشرو بودند و تلفات جانی بسیاری داشتند.

, کرونایی,

وی گفت: در استان کرمانشاه از ابتدای شیوع، بیماری به خوبی مدیریت شد و در ایامی که می‌توانست بحرانی باشد جلوی روند افزایش گرفته شد اما در هفته‌های اخیر شاهد افزایش این روند هستیم که می‌طلبد مردم بیشتر رعایت کنند.

,

جان بابایی خاطر نشان کرد: هر گونه سهل انگاری و بی مبالاتی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، موجب می‌شود تا دوباره این بیماری اوج بگیرد.

,

این مسئول ادامه داد: در این شرایط تمام تلاش ما باید این باشد که میزان مرگ و میر را به حداقل برسانیم و این مهم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میسر خواهد شد.

, میر,

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: هر چه بحران را بتوانیم مدیریت کنیم که با شیب ملایمی جلو برود بدون شک صدمات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و … کمتر خواهد شد.

,

وی خاطر نشان کرد: افراد بالای ۶۰ سال و آنهایی که بیماری زمینه‌ای دارند در وضعیت خطر هستند و باید بیشتر از آنها مراقبت شود.

,

جان بابایی تصریح کرد: باید زندگی با کرونا را تا مدتی تجربه کنیم لذا زدن ماسک ضروری است و برای جبران کمبود ماسک لازم است با مهیا کردن مشاغل خانگی بتوانیم ماسک ارزان قیمت تولید کنیم.

, کرونا,

این مسئول همراهی و همدلی مردم در این زمان را بی نظیر اعلام کرد و ادامه داد: خوشبختانه آمار مرگ و میر بالای ۷۰ سال در کشور ما نسبت به کشورهای دیگر بسیار پایین است و این به دلیل فرهنگ احترام به سالمندان در ایران و آمار پایین نگهداری آنها در آسایشگاه‌ها است.

, میر,

معاون درمان وزیر بهداشت بیشترین نگرانی را در خصوص بیماران سرپایی و ناقلانی دانست که قرار است بلافاصله پس از انجام تست به جامعه برگردند و تاکید کرد: افرادی که تست آنها مثبت می‌شود و شرایط قرنطینه در منزل را نداشته باشند ضروری است در نقاهتگاه این دوران را سپری کنند.

, ناقلانی,

جان بابایی بار دیگر از مردم‌خواست تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آسیب‌های جبران‌ناپذیر را مدیریت کنند.

,

همچنین استاندار کرمانشاه در زمینه قرنطینه نیز از مدیر کل میراث فرهنگی استان خواست تا با رایزنی با برخی هتل‌ها امکانات کافی در اختیار بیماران قرار داده شود که تا بهبودی کامل در آن مکان‌ها قرنطینه شوند.

,

 

,

انجام ۱۹ هزار تست تشخیص کووید ۱۹ از ابتدای شیوع در کرمانشاه

, انجام ۱۹ هزار تست تشخیص کووید ۱۹ از ابتدای شیوع در کرمانشاه,

محمودرضا مرادی امروز دوشنبه در ستاد مدیریت ومقابله با کرونا که با حضور معاون درمان وزیر بهداشت در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: بدنبال شیوع بیماری کرونا و پس از برگزاری جلسات مکرر با وزیر بهداشت به صورت ویدئو کنفرانس، در استان کرمانشاه نیز با حضور استاندار، شورای تأمین، شورای اداری، نیروهای مسلح و سایر ادارات مرتبط ستاد استانی بیماری کرونا تشکیل شد و نقشه راه پیشگیری، کنترل و درمان این بیماری طراحی شد.

, ومقابله, کرونا, بدنبال, کرونا, کرونا,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از تشکیل کمیسیون نظارت و رصد خانه سلامت استان به دنبال شیوع بیماری کرونا خبر داد و افزود: همچنین از ابتدای شیوع ویروس تاکنون ۲۲ جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا و ۲۱ جلسه ستاد دانشگاهی در استان برگزار شده است.

, کرونا, کرونا,

وی راه اندازی آزمایشگاه‌های تشخیص مولکولی کرونا در حوزه بهداشت و درمان و افزایش تعداد آزمایشات روزانه، فعال سازی ۲۰ مرکز ۱۶ ساعته، راه اندازی مرکز تلفن ۲۵۲۵ و راه اندازی استودیو سلامت را از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در جهت مقابله با بیماری کرونا عنوان کرد.

, کرونا, کرونا,

مرادی از کسب رتبه اول کشوری در بسیج سالم سازی محیط خبر داد و بیان داشت: بر این اساس بازدید از ۶۰۹۹۲ مرکز، گندزدایی ۱۶۳۰۰۰ تاکسی و ۴۰۲۵ آمبولانس، ۱۳۸۰۶ بازدید از صنایع تولید ماسک و مواد شوینده، توزیع ۱۳۰ هزار بروشور و پمفلت آموزشی، چاپ و توزیع ۴۸۰۰۰ استند و پوستر آموزشی و … صورت گرفته است.

, پمفلت, استند,

این مسئول خاطر نشان کرد: همچنین پیش‌بینی اختصاص ۵۰۰ تخت فعال برای بستری بیماران کرونایی در کل استان صورت گرفت که در این خصوص بیمارستان سوختگی گلستان و بیمارستان نسیم به عنوان اولین انتخاب با ظرفیت ۵۰ تخت و قابلیت افزایش ظرفیت تا ۱۰۰ تخت بستری و ۱۲ تخت آی سی یو و همچنین آماده سازی بیمارستان فارابی و بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی جهت بستری بیماران اطفال مشکوک و مبتلا به کرونا در نظر گرفته شد.

, کرونایی, آی, یو, کرونا,

وی ادامه داد: افزایش ۷۰ تخت ویژه با تجهیزات مورد نیاز شامل ۴۸ تخت شهرستان کرمانشاه و ۲۲ تخت سایر شهرستان‌های استان و راه اندازی کلینیک روانپزشکی مرتبط با بیماران مبتلا به کووید ۱۹ از دیگر اقدامات است.

, روانپزشکی, کووید,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه ادامه داد: در ابتدا با کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده مواجه بودیم که با تدابیر استاندار و مسئولین مربوطه کارگاه‌های تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده راه اندازی شدند.

,

مرادی از انجام ۱۹ هزار تست تشخیص بیماری کرونا از ابتدای شیوع ویروس تا کنون در استان خبر داد و گفت: تا کنون ۴ هزار ۸۷۲ مورد تست مثبت اعلام شده است و افراد محتمل نیز ۱۹۸۷ نفر بوده‌اند.

, کرونا,

وی مرگ در افراد با pcr مثبت را از ابتدای اپیدمی تاکنون ۱۲۸ مورد اعلام کرد و افزود: تعداد افراد بستری شده نیز ۴ هزار و ۷۶۳ مورد بوده است.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تا ۲ هفته قبل تعداد مرگ و میر استان از میانگین کشوری پایین‌تر بود که متأسفانه طی دو هفته اخیر شاهد شیوع و تعداد مرگ و میر بالای این بیماری در سطح استان هستیم.

, میر, میر,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه