اخبار داغ

مدیر یکی از دبستان‌های شهر کرمان مطرح کرد؛

توانمند شدن معلمان با آموزش مجازی و تولید محتوا در دوران کرونا

توانمند شدن معلمان با آموزش مجازی و تولید محتوا در دوران کرونا
لیلا سلطان‌محمدی گفت: دوران قرنطینه باعث شد تا معلمان بیشتر با هوشمندسازی آشنا شوند و برای تولید محتوا در فضای مجازی تلاش کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "راه آرمان"، شاید بتوان گفت اولین گامی که برای مبارزه با شیوع بیماری کرونا در کشور صورت گرفت، منع حضور دانش آموزان در مدارس و آموزش از راه دور آنان بود اما از این میان آموزش دانش آموزان اول دبستان به دلیل پایه بودن این مقطع برای سایر سالهای آموزشی از حساسیت بیشتری برخوردار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "راه آرمان"،,

لیلا سلطان محمدی مدیر دبستان دخترانه ثارالله کرمان در گفتگو با خبرنگار ما در این رابطه گفت: با توجه به حساسیت های آموزشی که در پایه اول دبستان وجود دارد، آموزش و پرورش خواسته که از آموزش دانش آموزان این مقطع اطمینان حاصل شود و دانش آموزان حروف، کلمات و به طور کلی خواندن و نوشتن را به درستی بیاموزند و در حد مهارت های کلاس اول آموزش دیده باشند.

,

وی ادامه داد: طبق بخشنامه،  بعد از ارزیابی معلم، مدیر مدرسه نیز باید تایید کند که دانش آموزان پایه اول دبستان آموزش های مقطع خود را به خوبی آموخته اند.

,

مدیر دبستان دخترانه ثارالله کرمان بیان کرد: برای آموزش بهتر دانش آموزان ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی، دانش آموزان پایه اول دبستان را گروه بندی کرده و در گروه های ۶ تایی قرار داده ایم، از این رو طبق برنامه هر روز یکی از این گروه ها برای رفع اشکال و ارزیابی در مدرسه حضور پیدا می کند.

,

وی با بیان این که مجموعه آموزش و پرورش برای آموزش در فضای مجازی آمادگی نداشت، بیان کرد: در دوران قرنطینه به دلیل شیوع کرونا نه تنها آموزش و پرورش بلکه بطور کلی، کشور آمادگی انجام فعالیت های خود در بستر فضای مجازی را نداشت.

,

سلطان محمدی افزود: قبل از بهره مندی از برنامه شاد، مجبور بودیم تا از شبکه های اجتماعی داخلی استفاده کنیم اما این شبکه ها نیز دارای مشکلاتی بودند، با راه افتادن برنامه شاد اگر چه اوایل این برنامه نیز دارای مشکلاتی بود اما کم کم بهتر شد.

,

مدیر دبستان دخترانه ثارالله کرمان توضیح داد: اگر در گذشته معلمان تقریبا ۶ ساعت برای آموزش دانش آموزان تلاش می کردند اما در شرایط کنونی معلمان بیش از ۱۴ ساعت درگیر آموزش و تولید محتوای آموزشی در فضای مجازی برای دانش آموزان هستند.

,

وی با اشاره به مزیت های آموزش از راه دور توسط معلمان برای دانش آموزان، توضیح داد: دوران قرنطینه باعث شد تا معلمان بیشتر با هوشمند سازی آشنا شوند و برای تولید محتوا در فضای مجازی تلاش کنند.

,

سلطان محمدی تاکید کرد: اگر قرار باشد مجددا چنین شرایطی را تکرار کنیم، بهتر است با تجربه به دست آمده در این زمینه گام برداریم از جمله این که بستر بهتری در فضای مجازی فراهم شود ضمن این که سرعت برنامه شاد نیز بیشتر شود اما به هر حال یادگیری فرزندان آنگونه که در کلاس هستند، اتفاق نمی افتد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه