اخبار داغ

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

تامین زیرساخت‌های فرهنگی نیازمند هم‌افزایی همه دستگاه‌هاست/ ضرورت احداث کتابخانه مرکزی در قزوین

تامین زیرساخت‌های فرهنگی نیازمند هم‌افزایی همه دستگاه‌هاست/ ضرورت احداث کتابخانه مرکزی در قزوین
ابراهیم مبارک قدم در خصوص احداث کتابخانه و خانه فرهنگ مهرگان گفت: علاوه بر تخصیص زمین، آمادگی داریم تا ۳۰ درصد از هزینه ساخت را نیز تامین کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم مبارک قدم در گفت‌وگو با  صبح قزوین با اشاره به کمبود قابل توجه زیرساخت‌های فرهنگی در استان اظهار کرد: مدیریت شهری و سایر مسئولین و متولیان باید از تقویت این زیرساخت‌ها حمایت کرده و نگذارند که از سرانه‌های استاندارد بیشتر فاصله بگیریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی با بیان اینکه در ناحیه شهری مهرگان فضای فرهنگی وجود ندارد؛ افزود: چهار هزار و 500 مترمربع برای همین منظور از اراضی راه و شهرسازی تخصیص داده شده و ما می‌توانیم با ارایه طرح مشخص تا 30 درصد از هزینه ساخت را در قالب 10 درصد از شهرداری حمایت کنیم تا طرح احداث شود.

,

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اضافه کرد: در مرحله اول لازم است اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جانمایی بخش‌های مختلف طرح خود را با توجه به نیازها در زمین انجام داده و بخشی از اراضی را هم برای توسعه در آینده در نظر بگیرد.

,

این مقام مسئول تاکید کرد: ایجاد کتابخانه مرکزی و مرجع در قزوین به عنوان یک شهر تاریخی و فرهنگی از ضروریات است که راه و شهرسازی در همین راستا زمین مناسبی در محلی درخور به این موضوع اختصاص داده که امیدواریم متولیان امر هر چه زودتر کار خود را آغاز کنند؛ البته در صورت همراهی استان، ما نیز می‌توانیم از ظرفیت‌های قانونی جهت حمایت از طرح استفاده کنیم.

,

مبارک قدم با بیان اینکه احداث زیربناهای فرهنگی در حوزه وظایف راه و شهرسازی نبوده و فقط تامین زمین مربوط به این دستگاه است؛ گفت: رفع نیازهای فرهنگی بسیار حائز اهمیت بوده و پیامدهای سازنده و ماندگاری در پی دارد، از این‌ رو در این خصوص ما در کنار استان قرار خواهیم داشت.

,

وی در پایان گفت: در جهت تکمیل خانه‌های فرهنگ در شهرهای بوئین زهرا و آبیک نیز آمادگی داریم تا حمایت‌های لازم را انجام دهیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه