اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

شناخت امام مهربانی‌ها از دریچه کتاب و ادبیات

شناخت امام مهربانی‌ها از دریچه کتاب و ادبیات
حوزه ادبیات و کتاب در این 40 سال در معرفی شخصیت امام راحل (ره) تلاش فراوان کرده و نویسندگان زیادی سعی کرده اند ابعاد مختلف زندگی این بزرگ مرد را برای گروه های سنی مختلف به رشته تحریر و تصویر درآورند.
[

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امام خمینی و ابعاد مختلف زندگی ایشان، چه از بعد شخصی و عرفانی و چه بعد سیاسی و مبارزاتی‌شان، همیشه مورد توجه صاحب نظران و نویسندگان مطرح بوده است، چراکه بدون شک امام خمینی را می توان مؤثرترین شخصیت در قرن اخیر دانست. رهبری که بسیاری از معادلات ابرقدرت‌های جهان و ستمگران را برهم زد و سرنوشت بسیاری از ملت‌ها را تغییر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

کتاب امام بزرگوار ما

, کتاب امام بزرگوار ما, کتاب امام بزرگوار ما,

متن بیانات رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی رحمه الله (1369-1393) در این کتاب گردآوری شده است. این کتاب مجموعه سخنان رهبرانقلاب پیرامون شخصیت حضرت امام از بهترین منابع شناخت صحیح شخصیت و خط امام است. با وجود تحریف‌هایی که در 32 سال اخیر نسبت به شخصیت حضرت امام خمینی(ره) صورت می‌گیرد، انتشار کتاب‌هایی چون «امام بزرگوار ما» ضرورت زیادی برای نسل های امروزی دارد تا با شخصیت ایشان آشناتر شوند.

,

 

,

http://admin.ketabkhon.ir/CentralImages/Material/Manage/material.ashx?Item_Id=3146&Edition_Id=3769

, http://admin.ketabkhon.ir/CentralImages/Material/Manage/material.ashx?Item_Id=3146&Edition_Id=3769,

 

,

کتاب حدیث بیداری

, کتاب حدیث بیداری, کتاب حدیث بیداری,

این کتاب به خاطر ویژگی‌های خوبی که داشته به زبانهای مختلف ترجمه و در برخی از زبان ها مانند عربی، انگلیسی، فرانسه، اردو و.... در نوبت‌های متعدد تجدید چاپ شده است.

,

, ,

انتشارات سوره مهر نیز در رابطه با سیره امام خمینی(ره) کتاب‌‎های مختلفی را چاپ کرده است، اما یکی از معروفترین این کتاب‌ها و در واقع معروف‌ترین کتاب درباره امام خمینی(ره) در حوزه ادبیات داستانی را می توان کتابی دانست که اتفاقا در گذشته نه چندان دور و به قلم زنده یاد نادر ابراهیمی نوشته شده و بارها نیز تجدید چاپ شده است. «سه دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می‌آمد» برای اولین بار در سال 77 و  توسط حوزه هنری چاپ شد و این رمان دو جلدی تاکنون توانسته از سوی سوره مهر به چاپ نهم خود برسد.

, سه دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می‌آمد,

, ,

«سه دیدار» تجربه شخصی نویسنده در دیدار با امام خمینی(ره) است و به تازگی نیز نسخه صوتی آن با صدای وحید یامین پور و همزمان با سالروز رحلت امام راحل(ره) منتشر شده است.

,

امام از نگاه کمبریج

, امام از نگاه کمبریج, امام از نگاه کمبریج,

با توجه به این که شخصیت امام خمینی(ره) شخصیتی نیست که تنها منحصر و متعلق به کشورمان باشد و فراملی و فراملیتی است، بنابراین دور از انتظار نیست که در خارج از کشور نیز در مورد زندگی ایشان کتاب‌هایی چاپ شود؛ «نگاه انتقادی به [امام] خمینی» یکی از این آثار است؛ در این کتاب که توسط انتشارات کمبریج در 344 صفحه به چاپ رسیده است، سعی شده وجوه مختلف زندگی امام خمینی(ره) از تولد تا انقلاب اسلامی و پس از پیروزی انقلاب اسلامی را بررسی کند. در این کتاب به شخصیت امام خمینی به عنوان یکی از تاثیرگذارترین شخصیت‌های قرن بیستم نگاه شده است که انقلاب او در ایران باعث تحول شگرفی هم در ایران و هم در دنیای اسلام شد و این تاثیرگذاری در حدی بود که در غرب نیز امام خمینی را می‌شناسند و اندیشه‌های او تاثیرگذار خوانده شده است.

, نگاه انتقادی به [امام] خمینی, .,

البته باید توجه داشت که هرچند ظاهرا این کتاب مدعی است با نگاهی علمی و با استناد به گزاره‌های حقیقی نوشته شده است، اما به هر حال این کتاب چون دیگر کتاب‌های حوزه علوم انسانی و تاریخ از رویکردها و نظرات نویسندگان آنها نسبت به انقلاب ایران و شخصیت امام خمینی(ره) مبرا نیست و قضاوت‌های شخصی و تحلیل‌های هر نویسنده‌ای در رویکرد مقاله تاثیرگذار بوده است.

,

امام در قلب دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها

, امام در قلب دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها, امام در قلب دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها,

و اما شخصیت امام(ره) بیش از هر قشری باید برای نسل کودک و نوجوان شناخته شده باشد، زیرا به هر حال نسل‌های قبلی دورادور و برخی حتی از نزدیک با شخصیت امام(ره) آشنا هستند، اما کودکان و نوجوانان با توجه به این که فاصله سنی به نسبت زیادی با انقلاب دارند، شاید تا حدی این شخصیت بزرگ برایشان ناآشنا باشد؛ بنابراین نوشتن و پرداختن به ابعاد زندگی امام خمینی(ره) در این حوزه و برای سنین کودک و نوجوان از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است. سال گذشته بود که کتاب مجموعه چهار جلدی «قصه‌های امام خمینی(ره) و بچه‌ها» نوشته مجید ملامحمدی توسط انتشارات به‌نشر چاپ شد.

, قصه‌های امام خمینی(ره) و بچه‌ها,

, ,

حسین سعیدی مدیرعامل انتشارات به‌نشر در مورد این کتاب گفته است که؛ «صورتت مثل گل است»، «من امام می‌شوم»، «از مدرسه سرخ پوست‌ها» و «گردن‌بندی که به ایران سفر کرد» عناوین کتاب‌های این مجموعه هستند. کودکان در این ۴ کتاب با سبک زندگی و سیره اخلاقی و عملی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی آشنا می‌شوند. این کتاب‌ها حاوی داستان‌های کوتاه و فرازهایی آموزنده و داستان‌هایی اخلاقی از زندگی امام خمینی (ره) و ارتباطش با دیگران به‌ویژه کودکان است که کاملاً محبت آمیز و صمیمانه بوده است. داستان‌های این مجموعه از منابعی همچون پا به پای آفتاب، در سایه آفتاب، برداشت‌هایی از سیره امام و پرتوی از خورشید الهام گرفته شده‌اند.

,

مجموعه ده جلدی زندگی مصور امام خمینی(ره)، نیز داستان کامل زندگی امام را از تولد تا وفات و در قالب داستان هایی کوتاه به تصویر کشیده و به شرح وقایع مهم زندگی ایشان پرداخته است.

, زندگی مصور امام خمینی(ره), .,

«امام خمینی(ره)» نیز عنوان کتابی به قلم مرحوم امیرحسین فردی است که نویسنده در آن داستان زندگی معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران را به زبان ساده و روان برای کودکان گروه سنی «ج» روایت می‌کند.
این کتاب تلاش دارد تا کودکان را با خود به روزهای انقلاب ببرد، همراه با این کتاب شابلونی در اختیار کودکان قرار می‌گیرد که حاوی شعارهای روزهای انقلاب است و کودکان می‌توانند آن را رنگ‌آمیزی کنند.

, امام خمینی(ره), .,
, .,

به تازگی این کتاب توسط انتشارات مدرسه صوتی شده است.

,

نسیم اسدپور

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه