اخبار داغ

پژوهشگر و محقق تاریخ اسلام:

امام خمینی(ره) هیمنه ابرقدرت های عالم را شکست/ رهبر انقلاب با قدرت راه امام راحل را ادامه دادند

امام خمینی(ره) هیمنه ابرقدرت های عالم را شکست/ رهبر انقلاب با قدرت راه امام راحل را ادامه دادند
رجبی دوانی پژوهشگر و محقق تاریخ اسلام با بیان اینکه رهبر انقلاب با قدرت راه امام راحل را ادامه دادند گفت: امام خمینی(ره) هیمنه ابرقدرت های عالم را درهم شکست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسین رجبی دوانی پژوهشگر و محقق تاریخ اسلام در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با بیان اینکه حضرت امام خمینی(ره) با انقلابی که رهبری کردند دین و دنیا و آخرت ملت ایران را متحول ساخت گفت: حضرت امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی، کسانی که در جست و جوی راه نجات بودند به حقیقت رساند و اگر نبود انقلابی که امام خمینی رهبری کرد، با روش و سیاست هایی که رژیم طاغوت پیش گرفته بود چیزی نمی گذشت که نشانی از دین و ارزش های اعتقادی و اخلاقی و حتی نشانی از ملیت ما باقی نمی ماند و کشور ما کاملا در ورطه غرب زدگی و تباهی فرو می رفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران در موقعیتی ظهور کرد و به پیروزی رسید که دنیا دچار بی دینی و لامذهبی بود اضافه کرد: بخشی از جهان زیر سیطره مارکسیسم و رژیم کمونیستی قرار داشت که به صراحت مبدا، معاد و خداوند را انکار می کردند و بخشی دیگر زیر نفوذ بلوک غرب بود که اگر به ظاهر مسیحی بودند ولی خدای آنها اقتصاد و دنیا بود و در ظلم و تباهی به مردم جهان برای رسیدن به ثروت و قدرت بیشتر حتی از کمونیست ها هم فراتر رفته بودند. در این شرایط انقلاب اسلامی با شعار بازگشت به ارزش های دینی و حاکمیت خدا بر جامعه بشری و اجرای احکام الهی آمد و دنیا را تکان داد.

,

رجبی دوانی افزود: می توان گفت انقلاب اسلامی ما در این موقعیت همچون حرکتی که انبیا بزرگ الهی در اوج شرک و بت پرستی پدید آورده بودند به وجود آمد و رسالت خود را بیان کرد.

,

استاد تاریخ اسلام دانشگاه امام حسین (ع) با بیان اینکه انقلاب اسلامی بازگشت به خویشتن دینی و مذهبی نه تنها در ممالک اسلامی بلکه در کشورهای غیر اسلامی و مسیحی نیز بود ادامه داد: انقلاب اسلامی نقشه غرب در خصوص مسئله جدایی دین از سیاست که از دوران رنسانس برای آن برنامه ریزی کرده بود را از بین برد و از همان هنگام هیمنه ابرقدرت ها درهم شکست و کشورهای مختلف در مقابل آنها جرات عرضه اندام پیدا کردند.

,

, ,

پژوهشگر و محقق تاریخ اسلام خاطرنشان کرد: خوشبختانه رهبر معظم انقلاب به خوبی راه ،مسیر و آرمان های حضرت امام را ادامه دادند که آن هم از الطاف بزرگ الهی بود که انقلاب اسلامی قائم به شخص امام نباشد. غربی ها و دشمنان نظام و انقلاب در اواخر شریف حضرت امام امید بسته بودند به اینکه با رحلت امام، آرمان ها و شعارهای انقلاب ایشان از بین خواهد رفت و تصور داشتند که امام یک شخصیت با نفوذ و استثنایی بود که توانست چنین حرکتی را پدید آورد و با رحلت ایشان انقلاب دیگر قادر به ادامه راه خود نخواهد بود.

,

وی گفت: به خوبی در آن زمان به یاد دارم که حضرت امام می فرمودند،غربی های بیچاره به این خیال هستند که انقلاب اسلامی قائم به شخص است و ارزش ها و آرمان های آن با رفتن اشخاص از بین می رود، اینگونه نیست و انقلاب صاحبی دارد که آن را هدایت و رهبری می کند.

,

رجبی دوانی در پایان با بیان اینکه اگر چه داغ سنگین رحلت امام خمینی را در آن داشتیم ولی خدای متعال این مصیبت بزرگ را با رهبری حضرت آقا به ما تسلی داد اضافه کرد: تداوم دشمنی های استکبار با نظام جمهوری اسلامی حتی بیشتر از زمانی بود که حضرت امام در قید حیات بودند و این مسئله نشان دهنده عملکرد بسیار عالی رهبر معظم انقلاب در مسیر امام خمینی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه