اخبار داغ

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان:

سیره و منش امام خمینی(ره) از افتخارات تشیع است/ تبدیل‌شدن قیام ۱۵خرداد به نقطه عطفی برای انقلاب

سیره و منش امام خمینی(ره) از افتخارات تشیع است/ تبدیل‌شدن قیام ۱۵خرداد به نقطه عطفی برای انقلاب
یت‌الله علی اسلامی گفت: سیره‌ی امام خمینی(ره) از افتخارات مکتب تشیع است، ساده زیستی و نشست و برخاست و نظم ایشان بسیار دارای اهمیت بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  آیت‌الله علی اسلامی در گفت‌وگو با  صبح‌ قزویناظهار کرد: کرونا تمام قدرت‌ها و ارتش‌های عالم را تحت تاثیر قرارداده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح‌ قزوین,

وی افزود: همین موضوع از این جهت که چگونه بشریت را سراسیمه و وادار به تسلیم کرده است قابلیت پرداختن و بررسی بوده و این امر قدرت لایزال الهی را تثبیت می‌کند.

,

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان با اشاره به حوادث 15 خرداد گفت: 15 خرداد در تاریخ مظلوم است و امام راحل نیز این روز را به‌عنوان عزای ابدی معرفی کردند که این اعلام برآمده از بینش بصیرتی، فهم فقاهتی و تدبیر و آگاهی نسبت به مسائل و حوادث زمان است.

,

وی ادامه داد: شاید این اقدام امام راحل بر این مبنا بوده که شهدای این روز بسیار مظلومانه و دلخراشانه در تاریکی مطلق و در استبداد و خفقان به شهادت رسیدند، این روز قیام ملی نبود بلکه قیام مذهبی‌ها و اهل شرعیات بود.

,

این مقام مسئول عنوان کرد: پس از حادثه 15 خرداد تمام نگرش‌ها از جمله لیبرالیسم، کاپیتالیسمِ سرمایه داری و سوسیالیسم این قیام را به طور علنی محکوم کرده و افراد حاضر در آن را به‌عنوان عوامل ارتجاع معرفی کردند.

,

اسلامی تصریح کرد: درمجموع این ایام دوران خفقان و استبداد بود، اما قیام 15 خرداد در سال 42 که مظلومانه و مخلصانه بود و همچنین حوادث سال 43 به نقطه عطف و ریشه‌ای برای 22 بهمن 57 تبدیل شد.

,

امام جمعه شهر تاکستان ابراز کرد: در آن ایام شهید نواب صفوی برای خدا و تحقق حکومت اسلامی تلاش می‌کرد، افرادی نزد علامه امینی در نجف اشراف تربیت می‌شدند که نواب صفوی و حجت الاسلام شالی نیز در این جمع حضور داشتند؛ این شهید بزرگوار از طریق آبادان وارد خاک ایران شده و هدف خود را مطرح می‌کند.

,

ساده زیستی امام راحل باعث گرایش جوان آفریقایی به مکتب تشیع شد

, ساده زیستی امام راحل باعث گرایش جوان آفریقایی به مکتب تشیع شد,

وی سپس با اشاره به اقدامات حجت الاسلام شالی در ایام 15 خرداد و فعالیت‌های پیش از انقلاب عنوان کرد: شب ترور حسن علی منصور در ماه مبارک رمضان جمعیتی در عبید زاکان و مسجد آقا کبیر وجود داشتند، در آن شب حجت الاسلام شالی به منبر رفته و گفت"خدا، خدا، همانطور که یک یک این افراد را از بین می‌بری همه را از بین ببر" وی با گفتن این حرف صبح روز بعد دستگیر شد.

,

این مقام مسئول تاکید کرد: 15خرداد در سال 42 و مصونیت اجانب در سال 43 در دست متشرعین و جریان ارزشی بود و در این ایام جمعی از افراد مذهبی، انقلابی و زخمیان در دریاچه‌ی شور قم ریخته شدند که در این زمان از سال پر از لجن است، به دلیل همین موضوعات امام راحل این روز را عزای ابدی معرفی کردند که باید در تمام سال‌ها گرامی داشته شود.

,

اسلامی در ادامه به بیان شخصیت و ویژگی‌های امام خمینی(ره) پرداخته و گفت: امام خمینی(ره) آیاتی از آیات خدا و بسیار محکم بود، بعثی‌ها ایشان را به عنوان اینکه ضد شاه بودند تحویل می‌گرفتند.

,

 

,

وی ادامه داد: طی مراسم فاتحه‌ای که ایشان برای شهید حکیم در عراق برگزار کردند، استاندار، فرماندار و شخصیت‌های مهم حضور داشتند و یکی از مقامات عراقی دست امام را بوسید اما ایشان هیچ عکس العملی نشان ندادند، در مقابل در همین جلسه امام برای بدرقه شیخ مولوی که در زمان رضا شاه در تهران جزء مبارزین بود و پس از آن به نجف هجرت کرده بود از جا بلند شد.

,

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: یک بار طلبه‌ها از امام خمینی(ره) درخواست کردند به دلیل گرمای زیاد کولر نصب کنند اما ایشان از خرید کولر از پول بیت المال امتناع کردند، این اتفاق هنگامی بود که سامسونت‌های درهم و دینار به‌عنوان وجوهات برای ایشان ارسال می‌شد.

,

وی افزود: سیره‌ی امام خمینی(ره) از افتخارات مکتب تشیع است، ساده زیستی و نشست و برخاست و نظم ایشان بسیار دارای اهمیت بود و همین موضوع و این اتفاق که از دنیا صرفا تسبیح و عینکش را برجای گذاشتند باعث گرایش یک فرد تحصیلکرده‌ی آفریقایی به مکتب تشیع شد.

,

اسلامی بیان کرد: درواقع امام خمینی(ره) دارای عظمت ویژه‌ای بود و در ادامه رهبری نیز در این ایام امور را بسیارمدبرانه مدیریت کردند.

,

ضرورت توجه به داخل و افزایش مطالبات

, ضرورت توجه به داخل و افزایش مطالبات,

این مقام مسئول عنوان کرد: ما نباید اجازه دهیم سرمایه داران بی رحم مراکز و مناصب حساس را به خود اختصاص دهند و این باید به یکی از مطالبات ما تبدیل شود.

,

وی تصریح کرد: در استان قزوین اصحاب ثروت درحال نشستن بر مسند پست‌های حساس هستند و حتی خود را به جای اصولگرا و مکتبی‌ها معرفی می‌کنند.

,

اسلامی اظهار کرد: باتوجه به فرمایشات رهبری و امام خمینی(ره) قدرت‌ها در خارج نمی‌توانند نسبت به ما کاری انجام دهند و در این زمینه تقریبا مشکلی نداریم، اما لازم است به داخل توجه داشته باشیم، زیرا آسیب‌های درونی می‌تواند ما را پوچ کند.

,

امام جمعه شهر تاکستان ادامه داد: طبق گفته شهید مطهری ما بسیاری از کشورهای خارج را فتح کردیم اما همین افراد فاتح نسبت به داخل بی توجهی کرده‌اند؛ بنابراین اهمیت دادن به داخل امری بسیار ضروری است.

,

وی با اشاره به موفقیت‌های ایران در صحنه بین‌المللی ابراز کرد: امریکا مرتب در حال تهدید است اما اکنون کشتی‌های ما آزادانه و با پرچم جمهوری اسلامی ایران به آب‌های جهانی و امریکای لاتین وارد می‌شوند.

,

اسلامی ادامه داد: در گذشته شرکت‌های چینی و روسی در امریکای لاتین فعالیت می‌کردند، اما بر اثر فشارهای موجود بازار ونزوئلا را از دست دادند، در مقابل کشتی‌های نفت کش ما به آنجا وارد شدند، در این اتفاق امریکا برای هر نوع حمله زمان داشت اما ما در آنجا حضور یافته و افتخار آفرینی کردیم.

,

وی در پایان گفت: سیاست خارجه‌ی انقلاب اسلامی بسیار غنی است؛ اما تاکید من این است که نباید نسبت به داخل بی‌تفاوت بود و لازم است مطالبات را در داخل افزایش داد.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه