اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

اصلاح طلبان و بازی با مهره‌های سوخته/ کاندیداهای اصلاحات در 1400 چه کسانی هستند؟

اصلاح طلبان و بازی با مهره‌های سوخته/ کاندیداهای اصلاحات در 1400 چه کسانی هستند؟
شخصیت های مختلف جریان اصلاحات این روزها برای خارج کردن بار انتقاد از خود دست به اقدامات جالب توجهی از نامه نگاری تا معرفی افراد جدید برای انتخابات سال 1400 زده اند.
[

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جریان سیاسی اصلاح طلب که این روزها با توجه به شکست در انتخابات مجلس یازدهم به حاشیه رفته است، سعی دارد به هر شکلی خود رادر جریان سیاسی کشور  احیا کند. در این میان شاهد تحرکات سیاسی از سوی برخی از اصلاح طلبان شاخص هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
چندی پیش بود که «محمدرضا عارف» رئیس شورای سیاستگذاری اصلاحات طی نامه ای درباره عملکرد فراکسیون امید که ریاست آنرا نیز بر عهده داشت، به توجیه اقدامات این جریان سیاسی در مجلس پرداخت و سعی کرد با ارائه گزارش کاری انتقادات افکارعمومی نسبت به خود را کم کند.
, ,
 
,
وی در این خصوص با پذیرش برخی انتقادات از فراکسیون امید نوشت: «اگر از گذشته می‌پرسید، از عملکرد دولت تدبیر و امید و یا از عملکرد مجلس دهم شورای اسلامی و یا از کارکرد فراکسیون امید و شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان ایران اسلامی. پاسخ من تصدیق بسیاری از نقدهای شما به ناکارآمدی‌ها و یا فرصت‌سوزی‌هاست. پاسخ من همراهی با دیدگاه شما در خصوص وجود تضادها و تقابل‌هایی است که مانع از عملکرد درست نهادهای اجرایی و تقنینی می‌گردد.»
, «اگر از گذشته می‌پرسید، از عملکرد دولت تدبیر و امید و یا از عملکرد مجلس دهم شورای اسلامی و یا از کارکرد فراکسیون امید و شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان ایران اسلامی. پاسخ من تصدیق بسیاری از نقدهای شما به ناکارآمدی‌ها و یا فرصت‌سوزی‌هاست. پاسخ من همراهی با دیدگاه شما در خصوص وجود تضادها و تقابل‌هایی است که مانع از عملکرد درست نهادهای اجرایی و تقنینی می‌گردد.», «اگر از گذشته می‌پرسید، از عملکرد دولت تدبیر و امید و یا از عملکرد مجلس دهم شورای اسلامی و یا از کارکرد فراکسیون امید و شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان ایران اسلامی. پاسخ من تصدیق بسیاری از نقدهای شما به ناکارآمدی‌ها و یا فرصت‌سوزی‌هاست. پاسخ من همراهی با دیدگاه شما در خصوص وجود تضادها و تقابل‌هایی است که مانع از عملکرد درست نهادهای اجرایی و تقنینی می‌گردد.»,
 
,
«ناصر قوامی»، نماینده مجلس در دوره ششم مجلس در واکنش به نامه خداحافظی عارف در مجلس گفت: «این نامه آقای عارف عذر بدتر از گناه بود، زیرا به هر صورت این سرمایه اصلاح‌طلب بود که از دست رفت.»
,
 
,
البته برخی این نامه را پیش درآمدی برای حضور عارف در انتخابات سال 1400 توصیف کرده اند. اصلاح طلبان مطرح می کنند که با توجه به عملکرد این جناح سیاسی در مجلس دهم و شورای شهر پنجم چندان نمی توان به آینده برای رای گیری از مردم امیدوار بود. خصوصا اعضای این جریان سیاسی از مهره های سوخته ای حرف می زنند که نبایستی اصلاح طلبان دوباره روی آنان مانور دهند.
,
 
,
مهره های سوخته اصلاح طلب در انتخابات 1400
, مهره های سوخته اصلاح طلب در انتخابات 1400, مهره های سوخته اصلاح طلب در انتخابات 1400,
 
,
«عبدالله ناصری»، عضو شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات درباره تکرار سناریوی سال 92 و انتخاب یارقرضی از اردوگاه اصولگرایان تاکید کرد: « اگر فضای اجتماعی مناسب باشد، معتقدم اصلاح‌طلبان باید با نامزد اصلی خود بیایند. وی درباره احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از ظریف، جهانگیری، عارف و محسن هاشمی یا حمایت از لاریجانی و ناطق نوری ادامه داد: باز هم یادآور می‌شوم تا نتوان جامعه را برای ضرورت رای دهی و مشارکت در انتخابات قانع کرد، به نظرم هیچ فرقی بین حمایت از میان ظریف، جهانگیری، عارف، محسن هاشمی، لاریجانی و ناطق نوری وجود ندارد.»
, « اگر فضای اجتماعی مناسب باشد، معتقدم اصلاح‌طلبان باید با نامزد اصلی خود بیایند. وی درباره احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از ظریف، جهانگیری، عارف و محسن هاشمی یا حمایت از لاریجانی و ناطق نوری ادامه داد: باز هم یادآور می‌شوم تا نتوان جامعه را برای ضرورت رای دهی و مشارکت در انتخابات قانع کرد، به نظرم هیچ فرقی بین حمایت از میان ظریف، جهانگیری، عارف، محسن هاشمی، لاریجانی و ناطق نوری وجود ندارد.», « اگر فضای اجتماعی مناسب باشد، معتقدم اصلاح‌طلبان باید با نامزد اصلی خود بیایند. وی درباره احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از ظریف، جهانگیری، عارف و محسن هاشمی یا حمایت از لاریجانی و ناطق نوری ادامه داد: باز هم یادآور می‌شوم تا نتوان جامعه را برای ضرورت رای دهی و مشارکت در انتخابات قانع کرد، به نظرم هیچ فرقی بین حمایت از میان ظریف، جهانگیری، عارف، محسن هاشمی، لاریجانی و ناطق نوری وجود ندارد.»,
 
,
ناصری گفت: من موکدا معتقدم دوره همه این آقایان گذشته است. هر دو جریان بعد از بررسی زمینه رای باید با چهره نو و اصلی به میدان بیایند. مثلا اصلاح‌طلبان اگر قرار باشد بیایند، باید با چهرهایی مثل آقایان معین و صفایی فراهانی که کاملا بر سر پیمان خود می‌مانند در میدان انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 حضور پیدا کنند.
,
 
,
, ,
 
,
درحالی ناصری مطرح می کند که باید شخصیت های دیگری در جریان اصلاحات در آینده مطرح شوند که مردم به عملکرد این جریان و نه فرد فرد آنها انتقاد دارند. هرچند که افرادی چون معین و صفایی فراهانی نیز پیشتر توسط این جریان سیاسی معرفی شده بودند که مورد اقبال مردم قرار نگرفتند.  
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه