اخبار داغ

روستایی در دل سیستان و بلوچستان غرق در تاریکی؛

روایتی از زندگی در سوسوی چراغ های نفتی/ "میان بازار" زاهدان چشم به راه روشنایی است

روایتی از زندگی در سوسوی چراغ های نفتی/ "میان بازار" زاهدان چشم به راه روشنایی است
سید شهاب الدین عبدلی، کارشناس روابط عمومی شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل سیاست های وزارت نیرو و عدم صدور مجوز قانونی جهت برق رسانی، در حال حاضر انجام این امر مهم برای روستای میان بازار امکان پذیر نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، تعدادی از اهالی روستای میان بازار نارویی با این پایگاه خبری تماس گرفتند و از نداشتن برق گلایه کردند. به گفته این افراد بودجه برق دار شدن روستا در سال های گذشته به بخشداری واریز شد، اما هنوز چراغ خانه ها خاموش است و برخی از ساکنان مجبور به ترک محل زندگی خود و حاشیه نشینی در اطراف شهر شده اند.

بودجه برق دار شدن روستا چهار سال پیش واریز شد

فرمانده پایگاه بسیج این روستا به نمایندگی از دیگر اهالی در این خصوص به خبرنگار ما گفت: روستای میان بازار نارویی دارای 40 خانوار است که از جاده کرمان دو کیلومتر و از جاده زابل هم دو کیلومتر با تیر برق فاصله دارد، این روستا در مسیر جاده زابل و رو به روی لار و در  15 کیلومتری زاهدان واقع شده است.

کامبیز نارویی بیان کرد: سال ۹۵ «محمدی» بخشدار وقت اعلام کرد بودجه برق روستا به بخشداری واریز شده است و می توانیم برای برق دار شدن آن اقدام کنیم.

وی ادامه داد: این روستا تنها روستای بخش مرکزی زاهدان است که سند مالکیت دارد، به علاوه مسجد، پایگاه بسیج، کد روستا و کدپستی دارد، در گذشته نیز شورای روستا داشت که به دلایلی این دوره منحل شد و باید برای دوره بعد اقدام شود.

به گفته نارویی بانوان روستا گواهینامه های بافندگی و پرورش مرغ دارند، اما به دلیل نبود برق امکان زندگی و کار در آن نیست و بر این اساس عده ای از ساکنان مجبور به حاشیه نشینی در شهر شدند که توان پرداخت اجاره را ندارند.

امکان برق رسانی وجود ندارد

سید شهاب الدین عبدلی، کارشناس روابط عمومی شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: روستای میان بازار (نیم بازار) از توابع بخش مرکزی شهرستان زاهدان با کد آبادی ۷۱۱۶۳۱ دارای پنج خانوار و به فاصله چهار کیلومتری از شبکه برق و در اراضی ملی واقع شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس و به دلیل سیاست های وزارت نیرو مبنی بر برق رسانی به روستاهای بالای ۱۰ خانوار و همچنین عدم صدور مجوز قانونی جهت برق رسانی، در حال حاضر انجام این امر مهم برای این روستا امکان پذیر نیست.

انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
, بودجه برق دار شدن روستا چهار سال پیش واریز شد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, امکان برق رسانی وجود ندارد,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه