اخبار داغ

کارشناس اداره بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی خبر داد؛

40 گزارش احتکار خودرو در مشهد/ سوء استفاده یک نمایندگی از ثبت‌نام در قرعه‌کشی خودرو

40 گزارش احتکار خودرو در مشهد/ سوء استفاده یک نمایندگی از ثبت‌نام در قرعه‌کشی خودرو
مقدسی گفت: بیش از 40 گزارش احتکار خودرو به دست ما رسیده است که طی چند روز آینده به تمامی این گزارش‌ها رسیدگی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی مقدسی، کارشناس مسئول اداره بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس اظهار کرد: از سوم خرداد ماه به‌صورت رسمی و بر اساس ابلاغ کشوری وزارت صمت جهت ساماندهی بازار خودرو، طرح برخورد با احتکار خودروها به‌ویژه خودروهای صفر در بازار خراسان رضوی شروع به کارکرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: پیش از متأسفانه در بازار خودرو آشفتگی فراوانی ایجاد شده بود که باعث شد تا قیمت‌های خودرو به‌صورت کاذب افزایش یابد و دراین‌بین تنها یک عده‌ای خاص که با پول‌های سرگردان خود اقدام به احتکار و گران‌فروشی خودرو می‌کردند، سود ببرند و خریدار، تولید کننده و حتی نمایشگاه داران اتومبیل نیز از این وضعیت بازار ناراضی بودند.

,

مقدسی گفت: طبق قانون هیچ خودرویی بدون پلاک حق ترخیص از نمایندگی را ندارد از طرف دیگر هر فرد، نمایندگی فروش خودرو یا هر دستگاهی که با نگهداری خودروهای صفر در پارکینگ‌ها و انبارهای مخفی منجر به احتکار خودرو شود، طبق قانون با آن برخورد قاطع انجام می‌شود.

,

کارشناس مسئول اداره بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی ادامه داد: اینکه خودرویی بدون پلاک و مالک مشخصی در این‌گونه مکان‌های مخفی‌شده باشد و در برخی موارد تا ماه‌ها از سر جایش تکان نخوره و پلاکی روی آن نصب نشود، مشخص است که هدف عاملان این اقدام و خریداران چیزی جز سودجویی نیست.

,

وی یادآور شد: در این زمینه هم اعلام رسمی شد که نباید خودروی خریداری شده در پارکینگ‌ها بدون پلاک رهاشده باشد و برای این هم به مالکان این دست خودروهای مهلت داده شد تا تاریخ سوم خرداد ماه باید تمامی این وسایل نقلیه را از انبارهای مخفی پارکینگ‌ها خارج و در بازار بفروشند.

,

مقدسی از کشف20 خودرو شامل، پژو، ساینا و دیگر خودروها طی هفته گذشته خبر داد و گفت: خودروهای مذکور در محل مورد شناسایی قرارگرفته توقیف و حق فروش آن تا زمان تعیین تکلیف از سوی مراجع مربوطه، از فرد خاطی گرفته شد همچنین بیش از 40 گزارش دیگر به دست ما رسیده است که طی چند روز آینده به تمامی این گزارش‌ها رسیدگی می‌شود.

,

کارشناس مسئول اداره بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی خاطر نشان کرد: متأسفانه طی چند روز گذشته شکایاتی مبنی بر دریافت وجه 200 هزار تومانی توسط یکی از نمایندگی‌های فروش خودرو در مشهد برای ثبت‌نام در قرعه‌کشی خودرو به دست ما رسید که هم‌اکنون در حال بررسی این موضوع هستیم.

,

وی بیان کرد: متأسفانه برخی کافی‌نت‌های سطح شهر نیز از ناآگاهی مردم سو استفاده کرده و مبالغ هنگفتی برای ثبت‌نام برای قرعه‌کشی خودرو دریافت می‌کنند لذا مردم آگاه باشند که دادن وعده مبنی بر ثبت‌نام قطعی برای خودرو و برنده شدند تضمینی در قرعه‌کشی خودرو یک ادعای دروغین و جهت کلاه‌برداری بیان می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه